Πριν από 67 χρόνια εμφανίστηκε το πρώτο μπικίνι στον κόσμο σε μια
επίδειξη μόδας στο Παρίσι, μια επίδειξη που πραγματοποιήθηκε σε χώρο με
πισίνα..
Το μαγιό αυτό πλέον βρίσκεται παντού και όλοι το έχουμε συνηθίσει τόσο που είναι δύσκολο να καταλάβουμε πόσο σκανδαλώδες το έβρισκαν κάποτε οι άνθρωποι.
Όταν εμφανίστηκε αρχικά το μπικίνι, τα αποκαλυπτικά κοψίματά του σκανδάλισαν ακόμα και τα μοντέλα του Παρισιού που θα έπρεπε να το φορέσουν.
Για την ακρίβεια, αρνήθηκαν να το φορέσουν και ο αρχικός σχεδιαστής αναγκάστηκε να προσλάβει μια στριπτιζέζ για να το βάλει.
Όταν αποκαλύφθηκε το μπικίνι το 1946, δεν ήταν σίγουρα η πρώτη φορά που είχαν φορέσει οι γυναίκες ένα τόσο αποκαλυπτικό ένδυμα δημοσίως. Τον τέταρτο αιώνα, για παράδειγμα, οι γυναίκες της Ρώμης στα γυμνάσια φορούσαν μπουστάκι πάνω και μπικίνι κάτω, ενώ είχαν και βραχιόλια που ταίριαζαν με το σύνολο δημιουργώντας μια εικόνα που σήμερα βλέπουμε στις παραλίες. Η παρακάτω εικόνα δείχνει πώς το μπικίνι πέρασε σιγά σιγά στη συνείδηση του κόσμου, ξεκινώντας από τα αρχαία χρόνια.
Μπαίνοντας ο 20ος αιώνα, όμως, τέτοιες εμφανίσεις θεωρούνταν ανάρμοστες. Οι γυναίκες που κολυμπούσαν πήγαιναν στην πιο μακρινή γωνιά της παραλίας για να κρύψουν τον εαυτό τους και να μην τους δει κανείς. Φορούσαν υπερμεγέθη μαγιό και μάλιστα χρησιμοποιούσαν έναν περίεργο βικτωριανό εξοπλισμό που ονομαζόταν «μηχανή μπάνιου», που ήταν μια μικρή ξύλινη κατασκευή πάνω σε ρόδες. Η ενδιαφερόμενη έμπαινε στο σπιτάκι πλήρως ντυμένη και έβαζε το μαγιό της εκεί μέσα. Έπειτα, άλογα ή άνθρωποι τραβούσαν το κάρο αυτό ως την παραλία και άφηναν την κοπέλα να βγει για να μπορέσει να βουτήξει κατευθείαν και να μην είναι ορατή από πολλούς ανθρώπους στη θάλασσα.
Στις δεκαετίες που ακολούθησαν, αυτός ο τρόπος αλλαγής του μαγιό διαφοροποιήθηκε σημαντικά. Το 1907, η Αυστραλή κολυμβήτρια και ηθοποιός του βωβού κινηματογράφου, Annette Kellerman, μια ευθαρσής υπερασπίστρια του πιο υδροδυναμικού μαγιό, κατηγορήθηκε για απρεπές παρουσιαστικό, όταν εμφανίστηκε στην παραλία Revere της Βοστόνης, φορώντας ένα στενό και κολλητό αμάνικο μαγιό. Λόγω της έντονης και μεγάλης νομικής διαμάχης που ακολούθησε, η πολιτική στις παραλίες όλης της χώρας άλλαξε και έγινε πιο χαλαρή σχετικά με την ένδυση στη θάλασσα. Μέχρι το 1915, οι γυναίκες της Αμερικής φορούσαν συχνά ολόσωμο μαγιό.
Παράδοξο είναι το γεγονός ότι το μαγιό με τα δυο κομμάτια ύφασμα (πάνω και κάτω), το οποίο συνήθως αποτελούνταν από ένα εξώπλατο, αλλά καλοσχηματισμένο πάνω μέρος και ένα σεμνό κάτω μέρος που κάλυπτε τον αφαλό, τους γοφούς και τα οπίσθια, αντιμετωπίστηκε με πολύ λιγότερες φανφάρες από ό,τι το μπικίνι. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’40, ηθοποιοί όπως η Ava Gardner, η Rita Hayworth και η Lana Turner φορούσαν συχνά αυτό το είδους μαγιό που το συναντούσε κανείς στις παραλίες της Αμερικής. Για ποιό λόγο όμως τα μέρη του σώματος που ήταν πάνω από τον αφαλό ήταν πιο αμφιλεγόμενα από αυτά που ήταν από κάτω; Παραγωγοί του Χόλυγουντ επέτρεπαν τα μαγιό αυτού του είδους στις ταινίες τους, αλλά απαγόρευαν να φαίνεται η κοιλιά στην οθόνη. Τα πλευρά θεωρούνταν βαρετό κομμάτι του γυναικείου σώματος, αλλά η κοιλιά και ο αφαλός δεν είχαν ακόμα «εξερευνηθεί».
Ava Gardner
Τη δεκαετία του ’40, οι γοητευτικές γυναίκες θεωρούνταν «σεξοβόμβες» και οποιαδήποτε γυναίκα ήταν ντυμένη ακόμα πιο προκλητικά χαρακτηριζόταν ως «ατομική βόμβα». Έτσι, δυο Γάλλοι σχεδίασαν προκλητικές εναλλακτικές επιλογές μπικίνι το καλοκαίρι του 1946 και τα δυο μαγιό πήραν «ατομικά» ψευδώνυμα. Ο πρώτος σχεδιαστής, ο Jacques Heim δημιούργησε ένα μικροσκοπικό μαγιό που ονόμασε «άτομο» και ο δεύτερος, ο Louis Reard παρουσίασε το σχέδιο του στις 5 Ιουλίου, τέσσερις μέρες αφότου η Αμερική είχε ξεκινήσει τις ατομικές δοκιμές στο Bikini Atoll. Με ένα αρκετά θαρραλέο τέχνασμα μάρκετινγκ, ο Reard ονόμασε τη δημιουργία του le bikini, υπονοώντας ότι ήταν τόσο μνημειώδης ως εφεύρεση όσο και η καινούργια βόμβα.
Αφίσα 1947
Χάρη στο προκλητικό του όνομα και σχέδιο, το μπικίνι έγινε διεθνές..
Περισσότερα ΕΔΩ
Το μαγιό αυτό πλέον βρίσκεται παντού και όλοι το έχουμε συνηθίσει τόσο που είναι δύσκολο να καταλάβουμε πόσο σκανδαλώδες το έβρισκαν κάποτε οι άνθρωποι.
Όταν εμφανίστηκε αρχικά το μπικίνι, τα αποκαλυπτικά κοψίματά του σκανδάλισαν ακόμα και τα μοντέλα του Παρισιού που θα έπρεπε να το φορέσουν.
Για την ακρίβεια, αρνήθηκαν να το φορέσουν και ο αρχικός σχεδιαστής αναγκάστηκε να προσλάβει μια στριπτιζέζ για να το βάλει.
Όταν αποκαλύφθηκε το μπικίνι το 1946, δεν ήταν σίγουρα η πρώτη φορά που είχαν φορέσει οι γυναίκες ένα τόσο αποκαλυπτικό ένδυμα δημοσίως. Τον τέταρτο αιώνα, για παράδειγμα, οι γυναίκες της Ρώμης στα γυμνάσια φορούσαν μπουστάκι πάνω και μπικίνι κάτω, ενώ είχαν και βραχιόλια που ταίριαζαν με το σύνολο δημιουργώντας μια εικόνα που σήμερα βλέπουμε στις παραλίες. Η παρακάτω εικόνα δείχνει πώς το μπικίνι πέρασε σιγά σιγά στη συνείδηση του κόσμου, ξεκινώντας από τα αρχαία χρόνια.
Μπαίνοντας ο 20ος αιώνα, όμως, τέτοιες εμφανίσεις θεωρούνταν ανάρμοστες. Οι γυναίκες που κολυμπούσαν πήγαιναν στην πιο μακρινή γωνιά της παραλίας για να κρύψουν τον εαυτό τους και να μην τους δει κανείς. Φορούσαν υπερμεγέθη μαγιό και μάλιστα χρησιμοποιούσαν έναν περίεργο βικτωριανό εξοπλισμό που ονομαζόταν «μηχανή μπάνιου», που ήταν μια μικρή ξύλινη κατασκευή πάνω σε ρόδες. Η ενδιαφερόμενη έμπαινε στο σπιτάκι πλήρως ντυμένη και έβαζε το μαγιό της εκεί μέσα. Έπειτα, άλογα ή άνθρωποι τραβούσαν το κάρο αυτό ως την παραλία και άφηναν την κοπέλα να βγει για να μπορέσει να βουτήξει κατευθείαν και να μην είναι ορατή από πολλούς ανθρώπους στη θάλασσα.
Στις δεκαετίες που ακολούθησαν, αυτός ο τρόπος αλλαγής του μαγιό διαφοροποιήθηκε σημαντικά. Το 1907, η Αυστραλή κολυμβήτρια και ηθοποιός του βωβού κινηματογράφου, Annette Kellerman, μια ευθαρσής υπερασπίστρια του πιο υδροδυναμικού μαγιό, κατηγορήθηκε για απρεπές παρουσιαστικό, όταν εμφανίστηκε στην παραλία Revere της Βοστόνης, φορώντας ένα στενό και κολλητό αμάνικο μαγιό. Λόγω της έντονης και μεγάλης νομικής διαμάχης που ακολούθησε, η πολιτική στις παραλίες όλης της χώρας άλλαξε και έγινε πιο χαλαρή σχετικά με την ένδυση στη θάλασσα. Μέχρι το 1915, οι γυναίκες της Αμερικής φορούσαν συχνά ολόσωμο μαγιό.
Παράδοξο είναι το γεγονός ότι το μαγιό με τα δυο κομμάτια ύφασμα (πάνω και κάτω), το οποίο συνήθως αποτελούνταν από ένα εξώπλατο, αλλά καλοσχηματισμένο πάνω μέρος και ένα σεμνό κάτω μέρος που κάλυπτε τον αφαλό, τους γοφούς και τα οπίσθια, αντιμετωπίστηκε με πολύ λιγότερες φανφάρες από ό,τι το μπικίνι. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’40, ηθοποιοί όπως η Ava Gardner, η Rita Hayworth και η Lana Turner φορούσαν συχνά αυτό το είδους μαγιό που το συναντούσε κανείς στις παραλίες της Αμερικής. Για ποιό λόγο όμως τα μέρη του σώματος που ήταν πάνω από τον αφαλό ήταν πιο αμφιλεγόμενα από αυτά που ήταν από κάτω; Παραγωγοί του Χόλυγουντ επέτρεπαν τα μαγιό αυτού του είδους στις ταινίες τους, αλλά απαγόρευαν να φαίνεται η κοιλιά στην οθόνη. Τα πλευρά θεωρούνταν βαρετό κομμάτι του γυναικείου σώματος, αλλά η κοιλιά και ο αφαλός δεν είχαν ακόμα «εξερευνηθεί».
Ava Gardner
Τη δεκαετία του ’40, οι γοητευτικές γυναίκες θεωρούνταν «σεξοβόμβες» και οποιαδήποτε γυναίκα ήταν ντυμένη ακόμα πιο προκλητικά χαρακτηριζόταν ως «ατομική βόμβα». Έτσι, δυο Γάλλοι σχεδίασαν προκλητικές εναλλακτικές επιλογές μπικίνι το καλοκαίρι του 1946 και τα δυο μαγιό πήραν «ατομικά» ψευδώνυμα. Ο πρώτος σχεδιαστής, ο Jacques Heim δημιούργησε ένα μικροσκοπικό μαγιό που ονόμασε «άτομο» και ο δεύτερος, ο Louis Reard παρουσίασε το σχέδιο του στις 5 Ιουλίου, τέσσερις μέρες αφότου η Αμερική είχε ξεκινήσει τις ατομικές δοκιμές στο Bikini Atoll. Με ένα αρκετά θαρραλέο τέχνασμα μάρκετινγκ, ο Reard ονόμασε τη δημιουργία του le bikini, υπονοώντας ότι ήταν τόσο μνημειώδης ως εφεύρεση όσο και η καινούργια βόμβα.
Αφίσα 1947
Χάρη στο προκλητικό του όνομα και σχέδιο, το μπικίνι έγινε διεθνές..
Περισσότερα ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου