ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2013

Μην το κάνεις όπως τα τέλη κυκλοφορίας…


Ένας φίλος που διαθέτει εμπορικό κατάστημα, για να δώσει έμφαση στη λάθος λογική της αύξησης των φόρων, μου είπε: «αν πάμε τώρα στο μαγαζί και διπλασιάσουμε τις τιμές των εμπορευμάτων
πιστεύεις ότι αύριο θα κάνω διπλάσιο τζίρο; Όχι φυσικά, συνέχισε, μηδενικό τζίρο θα έχω». Δεν χρειάστηκε να σκεφτώ πολύ για να συμφωνήσω μαζί του.
Επειδή κάποιος μπορεί να θεωρήσει ακραίο το παράδειγμα, είναι σκόπιμο να δούμε τα αποτελέσματα των υψηλών τελών κυκλοφορίας. Πολλοί συμπολίτες μας δεν μπορούν να αντέξουν τα υψηλά τέλη και παραδίδουν τις πινακίδες κυκλοφορίας. Επίσης αρκετοί κάτοχοι αυτοκινήτων άνω των 2000 κ.ε. που βαρύνονται και με φόρο πολυτελείας, πουλούν τα αυτοκίνητά τους «κοψοχρονιά» στο εξωτερικό. Άλλωστε στην Ελλάδα δεν τα αγοράζει κανένας…
Τα έσοδα από τέλη κυκλοφορίας θα είναι μειωμένα αλλά δεν είναι μόνο εκεί το πρόβλημα. Όταν έχουν ήδη παραδοθεί περισσότερες από 80.000 πινακίδες και αναμένεται ο αριθμός να αυξηθεί δραματικά τις τελευταίες ημέρες του χρόνου, αλλά αν συνυπολογίσουμε και τις πινακίδες που παραδόθηκαν τα τελευταία χρόνια καταλήγουμε στα εξής συμπεράσματα:
-       Κάθε αυτοκίνητο που είναι σε ακινησία δεν είναι ασφαλισμένο. Άρα ο κλάδος των ασφαλειών χάνει ετησίως ένα πολύ μεγάλο ποσό, αλλά και το κράτος έσοδα που θα ήταν φόροι από τον συγκεκριμένο κλάδο. Επίσης χάνονται θέσεις εργασίας, αφού μειώνεται η «πίτα» των ασφαλειών.
-       Αντίστοιχες επιπτώσεις με τον ασφαλιστικό κλάδο έχουν οι επιχειρήσεις ΚΤΕΟ αφού και σε αυτές η «πίτα» συνεχώς μειώνεται.
-       Ο αριθμός των νέων ταξινομήσεων είναι ελάχιστος σε σχέση με τα αυτοκίνητα που τίθενται σε ακινησία. Έτσι από τέλη ταξινόμησης νέων οχημάτων δεν αναπληρώνεται η απώλεια εσόδων.
-       Όλα τα συναφή με το αυτοκίνητο επαγγέλματα χάνουν πελάτες, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα έσοδα και την απασχόληση.
-       Οι κάτοχοι αυτοκινήτων που παραδίδουν τις πινακίδες απαλλάσσονται από το τεκμήριο εισοδήματος που αυτό δημιουργούσε, με αποτέλεσμα τα προϋπολογιζόμενα έσοδα από εισόδημα να αλλοιώνονται. Είναι χαρακτηριστικό ότι όλο και περισσότεροι αναζητούν τρόπο να χρησιμοποιούν πινακίδες κυκλοφορίας άλλων χωρών, με μικρότερα τέλη και χωρίς τεκμήριο.
Στο συνολικό ισοζύγιο εσόδων από τα αυτοκίνητα, τα υψηλά τέλη έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων, αλλά δυστυχώς και την απώλεια θέσεων απασχόλησης που είναι σημαντικότερο ζήτημα. Είναι σίγουρο ότι σε έκτακτες καταστάσεις αναζητούνται και έκτακτες λύσεις. Οι περισσότερες οικονομικές θεωρίες που έχουν διατυπωθεί, όπως και του Κέυνς, μιλούν για μικρότερους φόρους σε εποχές κρίσης.
Βασίλης Τσιαλιαμάνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου