Περίεργες διατάξεις που προκαλούν ερωτήματα στο νέο νομοσχέδιο
Νομοσχέδιο για το φόρο ακινήτων περιμέναμε, νόμος – σκούπα με μια σειρά από φορολογικές ανατροπές μας ήρθε. Πάνω από 100 σελίδες πυκνογραμμένες,.
τις οποίες δεν μπορούν όχι μόνο οι δημοσιογράφοι αλλά ούτε οι φοροτεχνικοί να καταλάβουν, έρχεται στη Βουλή για να ψηφιστεί όσο το δυνατόν συντομότερο.
Και είναι απορίας άξιον πώς η κυβέρνηση αποφασίζει να ξανα-αλλάξει το φορολογικό καθεστώς το οποίο έχει αλλάξει δεκάδες φορές. Πότε θα υπάρξει ένα σταθερό πλαίσιο που θα σέβεται τον πολίτη και τις επιχειρήσεις; Και που θα σέβεται και τους βουλευτές που θα το ψηφίσουν.
Έχουμε ένα βασικό ερώτημα: Τι θα καταλάβουν οι βουλευτές που θα βάλουν την υπογραφή τους στο νόμο αυτό; Διότι από μια πρώτη ματιά που ρίξαμε υπάρχουν διατάξεις οι οποίες παραπέμπουν σε άλλους νόμους, σε άλλα άρθρα και σε άλλες διατάξεις προηγούμενων ετών. Για να καταλάβεις τι συμβαίνει πρέπει να κάνεις αντιπαραβολή των διατάξεων.
Αλλά κι έτσι να γίνει, πάλι δεν μπορεί να αντιληφθεί κανείς με καθαρό μάτι τι συμβαίνει και ποιους «φωτογραφίζει» κάθε διάταξη. Διαβάζουμε ότι εξαιρούνται εταιρείες από τον φόρο 15% για την ακίνητη περιουσία που κατέχουν στην Ελλάδα.
Διαβάζουμε στο νομοσχέδιο, αφού μέσα από δαιδαλώδεις διαδικασίες καταλαβαίνουμε τι συμβαίνει, ότι υπάρχουν κι άλλες εξαιρέσεις από φόρους, αλλά και εξαιρέσεις από την υποχρέωση αναπροσαρμογής των αξιών των ακινήτων των επενδυτικών εταιρειών σε ακίνητα (ΑΕΕΑΠ) οι οποίες κατά κύριο λόγο είναι θυγατρικές των τραπεζών.
Ακόμη οι ΑΕΕΑΠ απαλλάσσονται και από το φόρο 3%ο.
Υπάρχουν ακόμη «περίεργες» διατάξεις σχετικά με την παραχώρηση αιγιαλών, εκεί δηλαδή που υπάρχει πολύ «ψωμί», πολύ χρήμα. Για παράδειγμα ένα άρθρο λέει ότι επιτρέπεται η χρήση αιγιαλού κοινόχρηστης παραλίας… ακόμη και σε κοινόχρηστους χώρους που υφίστανται έργα χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής. Δηλαδή αυθαίρετα. Ποιος να ρωτήσουμε από την κυβέρνηση τι συμβαίνει και τι σημαίνουν όλα αυτά; Μήπως υπάρχει κανείς… νομικός στην κυβέρνηση που ξέρει καλύτερα από διατάξεις και άρθρα;
Κατά τα λοιπά ο νόμος προβλέπει ότι όλες οι φορολογικές δηλώσεις φυσικών προσώπων πρέπει να κατατίθενται ως τις 30 Απριλίου και ο φόρος να πληρώνεται σε τρεις δόσεις. Αστεία πράγματα. Εδώ ο Θεοχάρης δεν έχει καταφέρει να εκκαθαρίσει ακόμη τις δηλώσεις που υποβλήθηκαν πριν από 5 μήνες.
Τέλος πάντων. Αν νομίζει η κυβέρνηση ότι με πολυδαίδαλους νόμους και «ύποπτες» διατάξεις που μπορεί και να εξυπηρετούν συμφέροντα, θα… απλοποιήσει το φορολογικό σύστημα μπας κι έρθει κανείς επενδυτής, πλανάται πλάνην οικτράν.
Σημείωση
Πληροφορίες αναφέρουν οτι από την μελέτη των τροποποιήσεων και αναδιατυπώσεων στο νέο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος(όπως αποκαλείται πλέον το νέο νομοσχέδιο) προκύπτει ότι δεν τίθεται κανένα απολύτως θέμα αύξησης του ποσοστού προκαταβολής φόρου εισοδήματος, το οποίο παραμένει στο 55% για τις προσωπικές εταιρείες και για την επιχειρηματική δραστηριότητα των φυσικών προσώπων.
Επίσης, η καταβολή του φόρου εισοδήματος σε τρεις δόσεις δεν διαφοροποιείται σε σχέση με αυτά που είχαν θεσπισθεί από τον Ιανουάριο 2013 και είχαν ενσωματωθεί στο ν. 4110/2013. Με τις κατατεθείσες τροποποιήσεις προβλέπεται ρητά ότι η πρώτη δόση του φόρου εισοδήματος καταβάλλεται μέχρι την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα από την προβλεπόμενη προθεσμία υποβολής της δήλωσης και η καθεμία από τις επόμενες την τελευταία ημέρα του τρίτου και πέμπτου μήνα αντίστοιχα από την υποβολή της δήλωσης. Δηλαδή η καταβολή της δόσης θα γίνεται σε πέντε μήνες από την υποβολή της δήλωσης.
Antinews.gr
Νομοσχέδιο για το φόρο ακινήτων περιμέναμε, νόμος – σκούπα με μια σειρά από φορολογικές ανατροπές μας ήρθε. Πάνω από 100 σελίδες πυκνογραμμένες,.
τις οποίες δεν μπορούν όχι μόνο οι δημοσιογράφοι αλλά ούτε οι φοροτεχνικοί να καταλάβουν, έρχεται στη Βουλή για να ψηφιστεί όσο το δυνατόν συντομότερο.
Και είναι απορίας άξιον πώς η κυβέρνηση αποφασίζει να ξανα-αλλάξει το φορολογικό καθεστώς το οποίο έχει αλλάξει δεκάδες φορές. Πότε θα υπάρξει ένα σταθερό πλαίσιο που θα σέβεται τον πολίτη και τις επιχειρήσεις; Και που θα σέβεται και τους βουλευτές που θα το ψηφίσουν.
Έχουμε ένα βασικό ερώτημα: Τι θα καταλάβουν οι βουλευτές που θα βάλουν την υπογραφή τους στο νόμο αυτό; Διότι από μια πρώτη ματιά που ρίξαμε υπάρχουν διατάξεις οι οποίες παραπέμπουν σε άλλους νόμους, σε άλλα άρθρα και σε άλλες διατάξεις προηγούμενων ετών. Για να καταλάβεις τι συμβαίνει πρέπει να κάνεις αντιπαραβολή των διατάξεων.
Αλλά κι έτσι να γίνει, πάλι δεν μπορεί να αντιληφθεί κανείς με καθαρό μάτι τι συμβαίνει και ποιους «φωτογραφίζει» κάθε διάταξη. Διαβάζουμε ότι εξαιρούνται εταιρείες από τον φόρο 15% για την ακίνητη περιουσία που κατέχουν στην Ελλάδα.
Διαβάζουμε στο νομοσχέδιο, αφού μέσα από δαιδαλώδεις διαδικασίες καταλαβαίνουμε τι συμβαίνει, ότι υπάρχουν κι άλλες εξαιρέσεις από φόρους, αλλά και εξαιρέσεις από την υποχρέωση αναπροσαρμογής των αξιών των ακινήτων των επενδυτικών εταιρειών σε ακίνητα (ΑΕΕΑΠ) οι οποίες κατά κύριο λόγο είναι θυγατρικές των τραπεζών.
Ακόμη οι ΑΕΕΑΠ απαλλάσσονται και από το φόρο 3%ο.
Υπάρχουν ακόμη «περίεργες» διατάξεις σχετικά με την παραχώρηση αιγιαλών, εκεί δηλαδή που υπάρχει πολύ «ψωμί», πολύ χρήμα. Για παράδειγμα ένα άρθρο λέει ότι επιτρέπεται η χρήση αιγιαλού κοινόχρηστης παραλίας… ακόμη και σε κοινόχρηστους χώρους που υφίστανται έργα χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής. Δηλαδή αυθαίρετα. Ποιος να ρωτήσουμε από την κυβέρνηση τι συμβαίνει και τι σημαίνουν όλα αυτά; Μήπως υπάρχει κανείς… νομικός στην κυβέρνηση που ξέρει καλύτερα από διατάξεις και άρθρα;
Κατά τα λοιπά ο νόμος προβλέπει ότι όλες οι φορολογικές δηλώσεις φυσικών προσώπων πρέπει να κατατίθενται ως τις 30 Απριλίου και ο φόρος να πληρώνεται σε τρεις δόσεις. Αστεία πράγματα. Εδώ ο Θεοχάρης δεν έχει καταφέρει να εκκαθαρίσει ακόμη τις δηλώσεις που υποβλήθηκαν πριν από 5 μήνες.
Τέλος πάντων. Αν νομίζει η κυβέρνηση ότι με πολυδαίδαλους νόμους και «ύποπτες» διατάξεις που μπορεί και να εξυπηρετούν συμφέροντα, θα… απλοποιήσει το φορολογικό σύστημα μπας κι έρθει κανείς επενδυτής, πλανάται πλάνην οικτράν.
Σημείωση
Πληροφορίες αναφέρουν οτι από την μελέτη των τροποποιήσεων και αναδιατυπώσεων στο νέο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος(όπως αποκαλείται πλέον το νέο νομοσχέδιο) προκύπτει ότι δεν τίθεται κανένα απολύτως θέμα αύξησης του ποσοστού προκαταβολής φόρου εισοδήματος, το οποίο παραμένει στο 55% για τις προσωπικές εταιρείες και για την επιχειρηματική δραστηριότητα των φυσικών προσώπων.
Επίσης, η καταβολή του φόρου εισοδήματος σε τρεις δόσεις δεν διαφοροποιείται σε σχέση με αυτά που είχαν θεσπισθεί από τον Ιανουάριο 2013 και είχαν ενσωματωθεί στο ν. 4110/2013. Με τις κατατεθείσες τροποποιήσεις προβλέπεται ρητά ότι η πρώτη δόση του φόρου εισοδήματος καταβάλλεται μέχρι την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα από την προβλεπόμενη προθεσμία υποβολής της δήλωσης και η καθεμία από τις επόμενες την τελευταία ημέρα του τρίτου και πέμπτου μήνα αντίστοιχα από την υποβολή της δήλωσης. Δηλαδή η καταβολή της δόσης θα γίνεται σε πέντε μήνες από την υποβολή της δήλωσης.
Antinews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου