ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Το “επαχθές χρέος” αναστατώνει τον ΣΥΡΙΖΑ


 Σύγχυση εξακολουθεί να υπάρχει στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ γύρω απ’ τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για το χρέος...
Η τοποθέτηση Σταθάκη έχει προκαλέσει σοβαρές ανησυχίες κυρίως σε στελέχη της μειοψηφίας τα οποία εκφράζουν φόβο και αμφιβολίες για το αν τελικά ισχύει ή όχι η θέση του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ για διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του δημόσιου χρέους.
Οι διεργασίες αυτές τροφοδοτήθηκαν δημόσια απ’ την τοποθέτηση του υπεύθυνου του τομέα Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Γιώργου Σταθάκη ότι το επαχθές χρέος είναι μόλις το 5% και κατά συνέπεια μόνο αυτό μπορεί να προσβληθεί νομικά απ’ τη χώρα μας. Η Κουμουνδούρου επίσημα για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις με μπαράζ τοποθετήσεων στελεχών της αλλά και με συνεχείς δημόσιες εμφανίσεις του ίδιου του Γιώργου Σταθάκη αφήνει να εννοηθεί χωρίς πάντως να διευκρινίζει με ξεκάθαρο τρόπο ότι δεν έχει αλλάξει η θέση του ΣΥΡΙΖΑ στο συνέδριο για το δημόσιο χρέος. Το βασικότερο επιχείρημα που ακούστηκε ήταν πως η διαγραφή του χρέους δεν εξαρτάται απ’ το νόμιμο ή το παράνομο των δανείων που έχουν συναφθεί αλλά απ’ το γεγονός ότι δεν είναι βιώσιμο οικονομικά και δεν μπορεί να αποπληρωθεί το ελληνικό χρέος.
Ωστόσο η παρέμβαση Σταθάκη δεν είναι χωρίς σημασία πολύ δε περισσότερο δεν είναι τυχαία η στιγμή κατά την οποία έγινε και το τι πυροδότησε αυτή στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ. Οι πληροφορίες θέλουν το συγκεκριμένο στέλεχος αλλά και το οικονομικό επιτελείο του ΣΥΡΙΖΑ, ο κύριος και βασικός όγκος των στελεχών του οποίου ανήκουν στην πλειοψηφούσα άποψη, να αναζητούν ενόψει και της διαμόρφωσης του τελικού –ουσιαστικά κυβερνητικού- προγράμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, μια λύση για τη μείωση του χρέους που θα συνδυάζει κούρεμα της αξίας του αλλά και μεταφορά πληρωμής επιτοκίων κλπ σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου. Μιας λύσης με λίγα λόγια που θα συνδυάζει άμεση και έμμεση μείωση της αξίας του χρέους. Θέση που απομακρύνεται σαφώς απ’ την διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους και φυσικά τείνει προς μια διαπραγμάτευση με τους δανειστές και όχι προς μονομερείς ενέργειες απ’ την πλευρά της χώρας μας.
Πάντως σε πρώτη φάση οι αντιδράσεις υποχρέωσαν την Κουμουνδούρου καταρχήν να διασκεδάσει τους όποιους φόβους ότι δεν αλλάζει η θέση του ΣΥΡΙΖΑ για το χρέος. Ο υπεύθυνος οικονομικής πολιτικής Γιάννης Μηλιός κινήθηκε στη γραμμή πως το θέμα που έθιξε ο Γιάννης Σταθάκης για το απεχθές του χρέους δεν αφορά το αν με πολιτικούς όρους ο ΣΥΡΙΖΑ ζητάει διαγραφή του χρέους λόγω βιωσιμότητας. Πάντως μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ την Τετάρτη το απόγευμα έκανε μια δήλωση στην οποία αξίζει κανείς να δώσει ιδιαίτερη προσοχή καθώς όπως είπε ο υπεύθυνος της οικονομικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, ο ΣΥΡΙΖΑ αποδέχεται την ανάγκη ισοσκελισμένων προϋπολογισμών με πλεονάσματα! Ωστόσο επέμεινε πως αυτά μπορούν να επιτευχθούν με πολιτικές ανάπτυξης και όχι με λιτότητα όπως η πολιτική που ακολουθείται σήμερα.
Πάντως το θέμα του χρέους προκαλεί σοβαρές αντιδράσεις καθώς έρχεται ως συνέχεια των μετατοπίσεων στο θέμα του ευρώ. Είναι ενδεικτικό του κλίματος ότι στελέχη της Αριστερής Πλατφόρμας ουσιαστικά ασκούν ίδιου τύπου κριτική και εγκαλούν την πλειοψηφία πως πάει σε διολίσθηση απ’ τις θέσεις του συνεδρίου και μάλιστα μέρες πριν ο Γιώργος Σταθάκης προβεί στη συγκεκριμένη δήλωση.
Η Σοφία Δερμετζόγλου, μέλος της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ κατηγορούσε την ηγεσία και τα αρμόδια στελέχη για την οικονομική πολιτική για παλινωδίες σε σειρά θέσεων μεταξύ των οποίων και το ζήτημα της διαγραφής του χρέους. «Κι όμως η θέση του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ για δια­γρα­φή, αν χρεια­στεί μο­νο­με­ρώς, του με­γα­λύ­τε­ρου μέ­ρους του χρέ­ους, απο­σιω­πά­ται συ­στη­μα­τι­κά από τα ηγε­τι­κά στε­λέ­χη της πλειο­ψη­φί­ας του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ, ενώ προ­στί­θε­ται και σειρά άλλων το­πο­θε­τή­σε­ων που ου­δέ­πο­τε τέ­θη­καν, συ­ζη­τή­θη­καν και πολύ πε­ρισ­σό­τε­ρο εγκρί­θη­καν από τα ανώ­τε­ρα σώ­μα­τα του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ» αναφέρει χαρακτηριστικά σε άρθρο της στο διαδίκτυο και προσθέτει πως «πρό­σφα­τα, ηγε­τι­κό στέ­λε­χος του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ, με ει­δι­κές ευ­θύ­νες σε αυτά τα θέ­μα­τα, γρά­φο­ντας σε Κυ­ρια­κά­τι­κη εφη­με­ρί­δα έκανε λόγο για τη “δια­γρα­φή μέ­ρους” (και όχι του με­γα­λύ­τε­ρου μέ­ρους) του χρέ­ους. Η δια­φο­ρά είναι τε­ρά­στια! Το μέρος του χρέ­ους μπο­ρεί να είναι το 20% ή το 30% σε καμία πε­ρί­πτω­ση το 60-70%! Κι όμως δεν δια­τυ­πώ­θη­κε αυτή η άποψη ως προ­σω­πι­κή θέση. Πέραν, όμως, αυτής της πα­ρα­χά­ρα­ξης, η δια­γρα­φή μέ­ρους του χρέ­ους συχνά συ­νο­δεύ­ε­ται, για να χρυ­σω­θεί το χάπι, με τη θέση για εξό­φλη­ση του υπο­λοί­που του χρέ­ους με μια πε­ρί­ερ­γη και κυ­ρί­ως αυ­θαί­ρε­τη “ρήτρα ανά­πτυ­ξης”. Με λίγα λόγια η απο­πλη­ρω­μή του χρέ­ους θα γί­νε­ται με κά­ποιο αλ­γό­ριθ­μο αν μπει η χώρα σε τρο­χιά ανά­πτυ­ξης και ανά­λο­γα ίσως με τους ρυθ­μούς της. Που συ­ζη­τή­θη­κε, όμως και πως απο­φα­σί­στη­κε η θέση της “ρή­τρας ανά­πτυ­ξης”; Από όσο ρώ­τη­σα που­θε­νά
Στο όλο θέμα παρενέβη επίσης με άρθρο του και ο διδάκτωρ οικονομικών και μέλος της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Τόλιος εκ των στελεχών της Αριστερής Πλατφόρμας ο οποίος υποστηρίζει με βάση στοιχεία της διεθνούς βιβλιογραφίας για το θέμα ότι «τα κράτη που προχώρησαν προληπτικά σε αναδιάρθρωση χρέους, είχαν μεν μικρότερη μείωση του ΑΕΠ, αλλά το “κούρεμα” του χρέους ήταν σχετικά μικρό, ενώ πέτυχαν σημαντική επιμήκυνση του χρόνου εξόφλησης. Αντίθετα, στις χώρες που προχώρησαν σε αθέτηση πληρωμών και μετά σε αναδιάρθρωση, το “κούρεμα” ήταν μεγαλύτερο. Πιο αναλυτικά, οι χώρες που έκαναν στάση πληρωμών, πέτυχαν μείωση χρέους κατά μέσο όρο 41,8%, ενώ οι χώρες που έκαναν προληπτική αναδιάρθρωση πέτυχαν μόλις 19,2%. Αυτό συνέβη, σύμφωνα με τη μελέτη, διότι «η πράξη της στάσης πληρωμών τείνει να αυξάνει τη διαπραγματευτική δύναμη του κράτους και να μειώνει την ισχύ των πιστωτών». Επίσης, οι χώρες με στάση πληρωμών είχαν πτώση ΑΕΠ μεγαλύτερη (7,5%) αλλά είχαν θεαματική ανάκαμψη την επόμενη χρονιά (6%), ενώ αντίθετα οι χώρες που έκαναν προ¬ληπτική αναδιάρθρωση είχαν πτώση μικρότερη (3,6%) αλλά είχαν επίσης και μικρότερη ανάκαμψη (μόλις 1%). Τέλος, τα κράτη που έκαναν προληπτική αναδιάρθρωση χρέους, βγήκαν γρηγορότερα στις αγορές σε σχέση με αυτά που προχώρησαν σε στάση πληρωμών».
«Πρέπει το ταχύτερο δυνατό να έχουμε τελειώσει την εξειδίκευση και την επικαιροποίηση του κυβερνητικού μας προγράμματος. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε. Τα όποια κενά έχουν διαπιστωθεί, ελλείψεις ή και αντιφάσεις που βεβαίως υπάρχουν –κανείς δεν λέει ότι είναι τέλειος- θα πρέπει να τα αποσαφηνίσουμε και αυτό είναι ένα βασικό πρόβλημα για μας» δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Στρατούλης.

Κάλχας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου