Ο κ. Χριστόπουλος που
προκάλεσε σάλο με τις δηλώσεις του για την μουσουλμανική μειονότητα είχε
βάλει ως εξεταστέο θέμα στους φοιτητές του Παντείου «τον Ιησού σε
ερωτική περίπτυξη με λαϊκή τραγουδίστρια»!!!...
Ίσως μερικοί δεν έχουμε καταλάβει ότι ο κύριος Δημήτρης
Χριστόπουλος, υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, αντιπρόεδρος της
Διεθνούς Ομοσπονδίας Δικαιωμάτων του Ανθρώπου είναι παράλληλα και
καθηγητής ελληνικού Πανεπιστημίου. Πληρώνεται στο Πάντειο για να
διδάσκει τα παιδιά μας και προφανώς να τους λέει για τη μειονότητα στη
Θράκη που είναι ένα «συμπαγές τουρκικό πράγμα».
Ο κ. Χριστόπουλος είναι σύζυγος της δημοσιογράφου Μαριλένας Κατσίμη, η οποία είχε συστήσει την αλήστου μνήμης «γιάφκα» του ΣΥΡΙΖΑ στην ΕΡΤ μαζί με τον νυν διευθυντή του «Κόκκινου», Δ. Αρβανίτη. Και για να μην ξεχνάμε πρόκειται επίσης για τον άνθρωπο που είχε αναλάβει την προεκλογική εκστρατεία του υποψηφίου του ΠΑΣΟΚ για τον Δήμο Αθηναίων, Γιώργο Καμίνη, του οποίου είναι στενός φίλος.
Ο κ. Χριστόπουλος λοιπόν που προκάλεσε σάλο με τις δηλώσεις του για την μουσουλμανική μειονότητα είχε απασχολήσει και πριν από 5 χρόνια την κοινή γνώμη.
Τον Μάιο του 2009, ως επίκουρος καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου ο κ. Χριστόπουλος έβαλε ως εξεταστέο θέμα στους φοιτητές του Παντείου «τον Ιησού σε ερωτική περίπτυξη με λαϊκή τραγουδίστρια».
Το θέμα δόθηκε στους φοιτητές τον Φεβρουάριο εκείνης της χρονιάς στο πλαίσιο του μαθήματος «Τέχνη, ελευθερία και λογοκρισία».
Σύμφωνα με την ειδησεογραφία της εποχής, η πλειονότητα των φοιτητών αιφνιδιάστηκε από το θέμα, αλλά έπρεπε να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις και τις φαντασιώσεις ίσως του καθηγητή.
Διαβάζοντας τα τρία θέματα που τους έδωσε προς εξέταση ο καθηγητής, διαπίστωσαν ότι και το τρίτο είχε να κάνει και πάλι με τον Ιησού Χριστό, αφού αφορούσε το βιβλίο του Αυστριακού σκιτσογράφου Γκέρχαρντ Χάντερερ στο οποίο μεταξύ άλλων ο Ιησούς εμφανίζεται να κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών. Ο καθηγητής ζητούσε από τους εξεταζόμενους φοιτητές να σχολιάσουν στη συνέχεια τις διάφορες παραμέτρους που έθετε.
Συγκεκριμένα, το γραπτό θέμα που δόθηκε στους φοιτητές για γραπτές εξετάσεις στο μάθημα «Τέχνη, ελευθερία και λογοκρισία» ανέφερε τα εξής:
«1ο ΘΕΜΑ: Ένα έργο του εικαστικού καλλιτέχνη φίλου σας John Φιστίκη αποκαθηλώνεται από την έκθεση σε μια μικρή ελληνική πόλη διότι ο δήμαρχος της πόλης αυτής θεωρεί ότι το έργο αυτό “θίγει τα ιερά και τα όσια του λαού του”. Ο πίνακας αυτός αναπαριστά τον Ιησού σε στιγμή σεξουαλικής συνεύρεσης και ηδονής με μια λαϊκή τραγουδίστρια ντυμένη καλόγρια.
Ο φίλος σας, ανερχόμενος ζωγράφος -πλην όμως ακόμη πτωχός και άρα μη δυνάμενος να προσλάβει κάποιο γνωστό ποινικολόγο- έμαθε ότι φέτος παρακολουθήσατε στο Πάντειο το μάθημα “Τέχνη, ελευθερία και λογοκρισία” και ζητά να πάτε στη δίκη του ως μάρτυρας υπεράσπισης. Ο John διώκεται, ανάμεσα στα άλλα, για παραβίαση του άρθρου 198 του Ποινικού Κώδικα, το οποίο προβλέπει… πως με φυλάκιση μέχρι δύο ετών τιμωρείται όποιος δημόσια και κακόβουλα βρίζει με οποιονδήποτε τρόπο τον Θεό, και του επόμενου άρθρου 199 που προβλέπει πως “όποιος δημόσια και κακόβουλα καθυβρίζει με οποιονδήποτε τρόπο την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού ή άλλη θρησκεία ανεκτή στην Ελλάδα τιμωρείται με φυλάκιση δύο ετών”. Ο John, όπως κάθε άνθρωπος, φοβάται να περάσει δύο χρόνια φυλακή.
Α. Αποφασίζετε ότι θα πάτε και ετοιμάζετε, την προηγούμενη της δικάσιμου, αυτά που πρόκειται να πείτε περιορίζοντάς τα στις 700-800 λέξεις το μέγιστο, καθώς ξέρετε ότι δεν θα σας δοθεί παραπάνω χρόνος.
Β. Αποφασίζετε ότι δεν θα πάτε επειδή δεν συμφωνείτε να υπερασπίσετε τον φίλο σας και του εξηγείται τους λόγους πάλι σε 700-800 λέξεις το μέγιστο. Να αναπτύξετε ή το Α ή το Β».
Αλλά και στο τρίτο θέμα, την ίδια μέρα, γινόταν αναφορά σ’ ένα κόμικς που είχε προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων αφού παρουσίαζε τον Ιησού Χριστό και ως χρήστη ναρκωτικών. Ο καθηγητής Δημήτρης Χριστόπουλος έθετε τους κάτωθι προβληματισμούς προς τους φοιτητές:
«3ο ΘΕΜΑ: Το βιβλίο “Η ζωή του Ιησού” του Αυστριακού Χάντερερ.
Α. Κατάσχεται σύμφωνα με απόφαση του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών, διότι παρουσιάζει τον Χριστό να κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Β. Στη συνέχεια το Εφετείο αθωώνει τον συγγραφέα και τον εκδότη του βιβλίου επαναφέροντάς το στην κυκλοφορία.
Γ. Μετά την αθωωτική απόφαση ο εκδότης, για να διαφημίσει το έργο του, στήνει γιγαντοαφίσες έξω από τη Μητρόπολη Αθηνών, στις οποίες παρουσιάζεται ο Ιησούς στις επίμαχες σκηνές.
Σχολιάστε τα Α, Β και Γ».
Αυτός λοιπόν ο υποψήφιος ευρωβουλευτής είπε για την Σαμπιχά Σουλεϊμάν: «Δύσκολα θα μπορούσα να δω τον εαυτό μου σε ένα κοινό ψηφοδέλτιο με ένα πρόσωπο που στο χώρο της μειονότητας της Δυτικής Θράκης εκφράζει η υποψηφιότητα από το Δροσερό Ξάνθης που ευτυχώς αποσύρθηκε».
Για την υποψηφιότητά του δήλωσε: «Στο ψηφοδέλτιο αυτό μπήκα με συγκεκριμένη αποσκευή στα μειονοτικά θέματα. Χαίρομαι διότι η αποσκευή αυτή εκτιμήθηκε από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ και συνοψίζεται σε: διμέτωπο αγώνα ενάντια στους εθνικισμούς -ελληνικό και τουρκικό-, αλλά πρωτίστως στο δικαίωμα των ανθρώπων να αυτοδιατίθενται σε όποια εθνική κοινότητα θέλουν, χωρίς να αυτό να απειλεί τη θέση τους στην πολιτική κοινότητα του ελληνικού λαού.
»Από τη στιγμή που η ελληνική πολιτική στη Θράκη άλλαξε και από πολιτική διακρίσεων έγινε "ισονομία – ισοπολιτεία" οι διάφοροι μηχανισμοί ελαφρού και βαθέως κράτους βάλθηκαν να μας πουν ότι η μειονότητα δεν είναι ένα ενιαίο συμπαγές τούρκικο πράμα αλλά δύο και τρεις εθνοτικές ομάδες, "πομάκων, τσιγγάνων και τουρκογενών". Με το "γένος" δεν τα πάω καλά, όχι διότι δεν μου αρέσει το Πατριαρχείο αλλά διότι είμαι πολίτης ενός νεωτερικού σύγχρονου κράτους. Έτσι νομίζω τουλάχιστον».
Ο Δ.Χριστόπουλος δηλώνει ότι δούλεψε για να αποσυρθεί η υποψηφιότητα και εξηγεί: «Ένα πράγμα είναι να λέει ένας αριστερός μειονοτικός της Θράκης ότι "δεν είμαι μουσουλμάνος διότι είμαι άθεος" και άλλο να λέει η κυρία ότι "με καταπιέζει ο τουρκικός εθνικισμός". Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να καταλάβει την απλή αλλά κρίσιμη διαφορά που καθιστά κάποιους μειονοτικούς σύμβολα έκφρασης συντροφικής συνύπαρξης και αλληλεγγύης και κάποιους άλλους (κάποιες εν προκειμένω) δούρειους ίππους του ενός εθνικισμού στον άλλον».
Ο κ. Χριστόπουλος κατηγορήθηκε ότι προωθεί την επικίνδυνη θεωρία για αλλαγή της Συνθήκης της Λωζάννης και με επιστολή του στο tovima.gr απάντησε:
«Κύριε Διευθυντά
Σημερινή ανάρτηση στον διαδικτυακό σας τόπο http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=588640 σχετικά με δηλώσεις μου αναφορικά με την μειονοτική υποψηφιότητα που αποσύρθηκε από το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ, τιτλοφορείται «Δ. Χριστόπουλος: ανοίγει θέμα Συνθήκης της Λωζάννης».
Από πουθενά στις δηλώσεις μου που αναφέρονται στο δημοσίευμα δεν προκύπτει πεποίθησή μου πως τάχα ανοίγει θέμα Συνθήκης της Λωζάννης. Τόσα χρόνια που ασχολούμαι με τα ζητήματα των μειονοτήτων υποστηρίζω το ακριβώς αντίθετο: ότι δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα και είναι πολλαπλώς επισφαλές να τεθεί.
Η άποψη μου, όπως προκύπτει από τα λεγόμενά μου στα οποία το δημοσίευμα αναφέρεται, είναι το ελληνικό κράτος με τις πολιτικές που ακολούθησε ως το 1990 δημιούργησε ένα "συμπαγές τουρκικό πράγμα" το οποίο κατόπιν προσπαθεί να διασπάσει. Η θέση αυτή δεν ανοίγει κανένα θέμα Συνθήκης της Λωζάννης όπως πολύ συχνά είχα την ευκαιρία να επισημαίνω στο πλαίσιο της ως σήμερα ακαδημαϊκής μου διαδρομής και το κάνω και σήμερα..
Παρακαλώ λοιπόν για την άμεση αναδημοσίευση της παρούσας επιστολής.
Ευχαριστώ.
Δημήτρης Χριστόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής Παντείου, υποψήφιος στο ευρωψηφοδέλτιο ΣΥΡΙΖΑ
Η Νέα Δημοκρατία
Η Εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Άννα Ασημακοπούλου, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Μείζον θέμα προκύπτει για το ΣΥΡΙΖΑ από την υποψηφιότητα του κ. Δημήτρη Χριστόπουλου στο Ευρωψηφοδέλτιό του.
Ο κ. Χριστόπουλος, με διαδοχικές παρεμβάσεις του στα ΜΜΕ, αποδομεί τις πάγιες εθνικές μας θέσεις, και απροκάλυπτα αμφισβητεί την ίδια τη Συνθήκη της Λωζάννης.
Συγκεκριμένα, στον τηλεοπτικό σταθμό Σκάι σε ερώτηση για τον «εθνικό αυτοπροσδιορισμό της μειονότητας» δήλωσε ότι η μειονότητα μπορεί να αυτοχαρακτηρίζεται όπως αυτή επιθυμεί, υιοθετώντας επί της ουσίας την πάγια θέση της Άγκυρας. Ο κ. Χριστόπουλος προχώρησε περισσότερο, φτάνοντας μάλιστα σε σημείο να κατηγορήσει την Ελλάδα για την απαγόρευση της χρήσης του όρου «τουρκικός» για τα σωματεία της μειονότητας.
Σε άλλη παρέμβασή του ο κ. Χριστόπουλος στο xanthipress δηλώνει το απίθανο:
«Από τη στιγμή που η ελληνική πολιτική στη Θράκη άλλαξε και από πολιτική διακρίσεων έγινε «ισονομία – ισοπολιτεία» οι διάφοροι μηχανισμοί ελαφρού και βαθέως κράτους βάλθηκαν να μας πουν ότι η μειονότητα δεν είναι ένα ενιαίο συμπαγές τούρκικο πράμα αλλά δύο και τρεις εθνοτικές ομάδες, «πομάκων, τσιγγάνων και τουρκογενών».
Σε τρίτη παρέμβασή του ο κ. Χριστόπουλος στο tvxs κατηγορεί την (μέχρι χθες) συνυποψήφιά του ως φορέα του «Ελληνικού εθνικισμού» λόγω της δήλωσής της ότι δεν αυτοπροσδιορίζεται ως Τουρκάλα.
Σύμφωνα με όσα ορίζει η Συνθήκη της Λωζάννης, στη Θράκη δεν υπάρχει ούτε «τουρκικό πράγμα», όπως ισχυρίζεται ο κ. Χριστόπουλος, ούτε κάποια «εθνική μειονότητα», παρά μόνο θρησκευτική μειονότητα.
Ο κ. Τσίπρας οφείλει να επιδείξει θεσμική ευθύνη και άμεσα να πάρει θέση: Αδειάζοντας αμέσως τον κ. Χριστόπουλο και αποσύροντας την υποψηφιότητά του.
Διαφορετικά, κάθε λεπτό που περνά και ο κ. Χριστόπουλος παραμένει υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ, σημαίνει ότι το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης συνειδητά, υιοθετεί τις ανιστόρητες και επικίνδυνες θέσεις του».
Antinews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου