ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ - ΠΡΟΚΛΗΣΗ
Αντεγκλήσεις μεταξύ της ιταλικής δημόσιας τηλεόρασης RAI και της καθολικής αρχιεπισκοπής στο Ρίου Ντε Τζανέιρου της Βραζιλίας προκάλεσε ένα διαφημιστικό σποτ για το Μουντιάλ
του ποδοσφαίρου που αρχίζει την Πέμπτη στη χώρα αυτή.
Αντεγκλήσεις μεταξύ της ιταλικής δημόσιας τηλεόρασης RAI και της καθολικής αρχιεπισκοπής στο Ρίου Ντε Τζανέιρου της Βραζιλίας προκάλεσε ένα διαφημιστικό σποτ για το Μουντιάλ
του ποδοσφαίρου που αρχίζει την Πέμπτη στη χώρα αυτή.
Στο επίμαχο διαφημιστικό μήνυμα της RAI για το Μουντιάλ, αφού εικονίζονται παιδιά να παίζουν ποδόσφαιρο στους δρόμους στο Ρίου, η τελευταία εικόνα –επεξεργασμένη φυσικά σε ηλεκτρονικό υπολογιστή– απεικονίζεται το γνωστό τεράστιο άγαλμα του Ιησού το οποίο δεσπόζει της πόλης, αλλά σε μια ιδιαίτερη «παραλλαγή»: εμφανίζεται να φοράει τη θαλασσιά φανέλα της εθνικής ποδοσφαίρου της Ιταλίας, γνωστής και ως Σκουάντρα Ατζούρα, με το νούμερο δέκα στην πλάτη. Πρόκειται για την φανέλα του ποδοσφαιριστή Αντόνιο Κασάνο.
Για την τηλεοπτική διαφήμιση του Μουντιάλ που πρόβαλε η RAI εκφράσθηκε αρνητικά αρχικά το ιταλικό καθολικό περιοδικό Φαμίλια Κριστιάνα («Χριστιανική Οικογένεια»). Υψηλόβαθμοί κληρικοί άφησαν να διαρρεύσει ότι και το Βατικανό «είναι έντονα ενοχλημένο» από την διαφημιστική ιδέα αυτή.
Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, το θέμα έχει πάρει πλέον και οικονομικές διαστάσεις.
Η εφημερίδα Ιλ Φάτο Κουοτιντιάνο αναφέρει ότι η καθολική αρχιεπισκοπή του Ρίου Ντε Τζανέιρου είναι έτοιμη να προσφύγει στη δικαιοσύνη, απαιτώντας επτά εκατομμύρια ευρώ για παραβίαση του copyright –των πνευματικών δικαιωμάτων– του διεθνούς φήμης αγάλματος.
Η υπεύθυνη διεθνών σχέσεων της RAI Koστάντσα Εσκαπλόν περιορίστηκε να δηλώσει στους δημοσιογράφους ότι «το θέμα θα τύχει οπωσδήποτε περαιτέρω εξέτασης σε βάθος», αλλά δεν θέλησε να προβεί «σε περαιτέρω σχόλια».
Ο ιερέας των κεντρικών γραφείων της RAI πατέρας Αντόνιο Ιντεργκουλιέλμι προσπάθησε να κρατήσει μια διπλωματική στάση: «η εικόνα του αγάλματος του Ρίου με την φανέλα της εθνικής Ιταλίας μπορεί όντως να μοιάζει κάπως βλάσφημη. Δεν θα το μπέρδευα, όμως, με οικονομικές διεκδικήσεις. Καλύτερα να αποσυρθεί το σποτ, αλλά θα μπορούσε να θεωρηθεί αρκετή και μια επιστολή στην οποία η τηλεόραση να αναγνωρίζει το λάθος της».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου