Η Uber Technologies, η υπηρεσία car-sharing που έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής τελευταία, έχει εξοργίσει τους ταξιτζήδες ανά τον κόσμο...
Η υπηρεσία αυτή, έχει εξοργίσει τους ταξιτζήδες ανά τον κόσμο, οι οποίοι διαμαρτύρονται υποστηρίζοντας ότι η εφαρμογή smartphone απειλεί την επιβίωσή τους. Οι οδηγοί ταξί και λιμουζίνας, από το Λονδίνο έως το Μιλάνο, ζητούν από τις αρχές να εφαρμόσουν αυστηρότερους κανόνες για την εταιρεία Uber που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο, της οποίας το λογισμικό επιτρέπει στους πελάτες να «παραγγείλουν» μια βόλτα από οδηγούς που δεν χρειάζονται άδειες –κάτι που στους οδηγούς ταξί μπορεί να κοστίζει και 200.000 ευρώ.
Οι διαδηλώσεις κατά καιρούς έχουν οδηγήσει σε σπασμένα παρμπρίζ και κυκλοφοριακό χάος σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Ένα ενιαίο μέτωπο στην Ευρώπη επισημαίνει τις προκλήσεις για το σχέδιο επέκτασης της Uber μετά και την αύξηση της αξίας της εταιρείας που αποτιμάται πλέον στα 17 δις δολάρια. Εκτός από τις 128 περίπου πόλεις που εξυπηρετεί, μόνο 20 βρίσκονται στην Ευρώπη, ανάμεσά τους η Μάντσεστερ, η Λυών και η Ζυρίχη.
Σύγκρουση του παλιού με το καινούριο
Στις ΗΠΑ, οι τοπικές ομάδες ταξί έχουν επίσης ασκήσει πιέσεις εναντίον της Uber και παρόμοιων υπηρεσιών. Σε μια δήλωση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η Uber δήλωσε ότι σχεδιάζει να παραμείνει στις ευρωπαϊκές πόλεις που διακινούνται σήμερα.
Σε όλη την Ευρώπη, οι ρυθμιστικές αρχές και τα δικαστήρια προσπαθούν να εξισορροπήσουν την επιθυμία προστασίας μιας νόμιμης βιομηχανίας με την ανάγκη για μεγαλύτερη τεχνολογική καινοτομία.Μετά από καταγγελίες παριζιάνων οδηγών, η Γαλλία φέτος επέβαλε νόμο στις ιδιωτικές υπηρεσίες μεταφοράς, που επιβάλει όριο αναμονής 15 λεπτών από τη στιγμή που ένας επιβάτης «κλείνει» ένα αυτοκίνητο μέχρι να επιβιβαστεί. Κατόπιν το διάταγμα καταργήθηκε από το συνταγματικό δικαστήριο της χώρας. Το δικαστήριο του Βερολίνου απαγόρευσε την υπηρεσία σοφέρ Uber Black τον Απρίλιο, αν και η απόφαση δεν έχει εκτελεστεί.
Οι υποστηρικτές του Uber λένε ότι η εφαρμογή προωθεί τον ανταγωνισμό και την καινοτομία. Η Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Νίλι Κρόες δήλωσε ότι «η καινοτομία αυτή δεν πρόκειται να εξαφανιστεί με εκβιασμούς ή υπαγορεύσεις». Τον Απρίλιο, χαρακτήρισε την απόφαση ενός τοπικού δικαστηρίου των Βρυξελλών για την απαγόρευση του Uber «τρελή» και είπε ότι στέλνει «ένα κακό μήνυμα εναντίον της τεχνολογίας για τις Βρυξέλλες».
businessweek.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου