Του Γιώργου Παπαγεωργίου
Παγκόσμιος θαυμασμός και δέος για τα νέα ευρήματα που ανέδειξε η αρχαιολογική σκαπάνη στο ταφικό μνημείο στον τύμβο Καστά της Αμφίπολης.
Η νέα αυτή ανακάλυψη αφορά το μεγαλύτερο τμήμα του ψηδωτού δαπέδου που καλύπτει ολόκληρη την επιφάνεια του δεύτερου θαλάμου του ταφικού μνημείου η οποία εντοπίζεται πίσω από τις Καρυάτιδες.
Όπως σημειώνουν και τα ξένα ενημερωτικά δίκτυα, η αγωνία πλέον κορυφώνεται καθώς το μοναδικό αυτό ψηφιδωτό δίνει στοιχεία για την ταυτότητα του ταυθέντα και "φωτογραφίζει"...Μέγα Αλέξανδρο.
Ένα μεγάλο μωσαϊκό αποκάλυψαν οι αρχαιολόγοι στο τεράστιο ταφικό μνημείο της Αμφίπολης, γράφει το βρετανικό δίκτυο BBC. «Πρόκειται για ένα μωσαϊκό 3 μέτρων πλάτους και 4.5 μήκους που απεικονίζει έναν άνδρα με δάφνινο στεφάνι να οδηγεί ένα άρμα που σέρνεται από άλογα και καθοδηγείται από τον θεό Ερμή», προσθέτει το δίκτυο περιγράφοντας το εντυπωσιακό εύρημα.
Το δημοσίευμα τονίζει ότι ο τύμβος Καστά αποτελεί το μεγαλύτερο μνημείο του είδους που έχει βρεθεί ποτέ στην Ελλάδα και χρονολογείται στα τέλη του 4ου αιώνα πΧ, ενώ δεν παραλείπει να παραθέσει και τις διάφορες απόψεις που έχουν διατυπωθεί σχετικά με το ποιος βρίσκεται εντός του τάφου.
«Κάποιοι επιστήμονες θεωρούν ότι ο τάφος ανήκει σε κάποιο μέλος της οικογένειας του Μεγάλου Αλεξάνδρου -ίσως η μητέρα του Ολυμπιάδα ή η σύζυγός του Ρωξάνη- ή κάποιος άλλος Μακεδόνας ευγενής. Άλλοι πάλι πιστεύουν ότι μπορεί να είναι κενοτάφιο, μνημείο που έχει χτιστεί για πρόσωπο που έχει ταφεί αλλού», επισημαίνει το BBC.
Εγώ πάλι δεν ξέρω γιατί έχει σφηνώσει στο μυαλό μου ότι εκεί μέσα θα υπάρχει ο γνωστός από την μυθοπλασία "Μαρμαρωμένος Βασιλιάς" και μην εκπλαγείτε αν μέσα στον ταφικό θάλαμο βρεθεί, όπως, έχω ξανά πει εδώ μαρμάρινη σαρκοφάγος με τον Αλέξανδρο εντός!
«Ένα μεγάλο κομμάτι εκπληκτικού μωσαϊκού δαπέδου που δείχνει άρμα σε κίνηση ανακαλύφθηκε στο ταφικό σύμπλεγμα της Αμφίπολης στη βόρεια Ελλάδα. Φιλοτεχνημένο από μικρές άσπρες, μαύρες, μπλε, κόκκινες, γκρι και κίτρινες ψηφίδες το μωσαϊκό ήρθε στο φως όταν οι αρχαιολόγοι υπό την καθοδήγηση της Κατερίνας Περιστέρη αφαίρεσαν χώμα από τον δεύτερο θάλαμο του τύμβου πίσω από τις πελώριες Καρυάτιδες», προσθέτει.
«Το χρωματιστό μωσαϊκό χρονολογείται στο τελευταίο τέταρτο του 4ου πΧ αιώνα. Καλύπτει όλο το πάτωμα του θαλάμου και δείχνει ένα άρμα σε κίνηση», συμπληρώνει. Το Discovery φιλοξενεί την άποψη της αρχαιολόγου Ντόροθι Κινγκ, η οποία έγραψε στο ιστολόγιό της ότι «Η φιγούρα είναι ξεκάθαρα ο Ερμής και είναι εμφανές από τα διακριτικά του, μία τυπική εικονογράφηση, συνήθης στους μακεδονικούς τάφους».
«Αλλά ποιος είναι ο γενειοφόρος άνδρας στο άρμα που οδηγεί ο Ερμής; Η απεικόνιση αυτή μου δείχνει ότι πρόκειται για τον Φίλιππο Β’», λέει η Κινγκ, καθώς ο γενειοφόρος με το δάφνινο στεφάνι φαίνεται σε στάση προφίλ, με τη δεξιά πλευρά του προσώπου του να είναι κρυμμένη. «Ο Φίλιππος έχασε το δεξί του μάτι, αλλά είχε κερδίσει επίσης δάφνινο στεφάνι στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Πιθανώς είναι ο Φίλιππος Β” και τα άλογά του», σημείωσε, ενισχύοντας την άποψη ότι αυτός είναι ένας τάφος ή ένα ιερό που δοξάζει τον Αλέξανδρο. «Ο Φίλιππος Β” πέθανε και έτσι ο Αλέξανδρος έγινε ο Μέγας», σημειώνει η Κινγκ.
Τώρα θα μου πείτε πως συνδέονται αυτά μεταξύ τους; Εμένα κάπου πάει το μυαλό μου, έχει σχέση με κάτι που θα πρέπει να το αναλύσουμε διεξοδικά, αφορά την όλη κατάσταση που δημιουργήθηκε μετά τον θάνατο του, την διαίρεση της Μακεδονίας σε πέντε διαφορετικά βασίλεια και την αλλαγή που παρατηρούμε στα νομίσματα.
Τα νομίσματα μέχρι το 306πχ, ήταν αφιερωμένα στους θεούς και απεικόνιζαν επάνω τους θεότητες και όχι υπαρκτά πρόσωπα, μάλιστα, τα νομισματοκοπία ήταν πάντα πλησίον των ναών και έχει βρεθεί και στήλη στην αγορά των Αθηνών, με ειδικό ψήφισμα το οποίο λέει ότι, όποιος "φθείρει" το νόμισμα μπορεί να τιμωρηθεί μέχρι και την ποινή του θανάτου.
Για την ιστορία το πρώτο μακεδονικό νόμισμα του Αλεξάνδρου του Α' το 470πχ είχε επάνω του ένα καβαλάρη και θεωρείτε ένα από τα ωραιότερα ελληνικά νομίσματα.
Με τον θάνατο όμως του Μεγάλου Αλεξάνδρου, τα επόμενα νομίσματα που κόπηκαν είχαν επάνω μορφές ανθρώπων και έτσι, μεταφορικά, το νόμισμα πέρασε από τον θεό στον άνθρωπο.
Εκεί είναι και ρίζα του κακού όπως έχω επισημάνει και άλλες φορές από αυτό το βήμα.
nyxtobaths.blogspot.grΠαγκόσμιος θαυμασμός και δέος για τα νέα ευρήματα που ανέδειξε η αρχαιολογική σκαπάνη στο ταφικό μνημείο στον τύμβο Καστά της Αμφίπολης.
Η νέα αυτή ανακάλυψη αφορά το μεγαλύτερο τμήμα του ψηδωτού δαπέδου που καλύπτει ολόκληρη την επιφάνεια του δεύτερου θαλάμου του ταφικού μνημείου η οποία εντοπίζεται πίσω από τις Καρυάτιδες.
Όπως σημειώνουν και τα ξένα ενημερωτικά δίκτυα, η αγωνία πλέον κορυφώνεται καθώς το μοναδικό αυτό ψηφιδωτό δίνει στοιχεία για την ταυτότητα του ταυθέντα και "φωτογραφίζει"...Μέγα Αλέξανδρο.
Ένα μεγάλο μωσαϊκό αποκάλυψαν οι αρχαιολόγοι στο τεράστιο ταφικό μνημείο της Αμφίπολης, γράφει το βρετανικό δίκτυο BBC. «Πρόκειται για ένα μωσαϊκό 3 μέτρων πλάτους και 4.5 μήκους που απεικονίζει έναν άνδρα με δάφνινο στεφάνι να οδηγεί ένα άρμα που σέρνεται από άλογα και καθοδηγείται από τον θεό Ερμή», προσθέτει το δίκτυο περιγράφοντας το εντυπωσιακό εύρημα.
Το δημοσίευμα τονίζει ότι ο τύμβος Καστά αποτελεί το μεγαλύτερο μνημείο του είδους που έχει βρεθεί ποτέ στην Ελλάδα και χρονολογείται στα τέλη του 4ου αιώνα πΧ, ενώ δεν παραλείπει να παραθέσει και τις διάφορες απόψεις που έχουν διατυπωθεί σχετικά με το ποιος βρίσκεται εντός του τάφου.
«Κάποιοι επιστήμονες θεωρούν ότι ο τάφος ανήκει σε κάποιο μέλος της οικογένειας του Μεγάλου Αλεξάνδρου -ίσως η μητέρα του Ολυμπιάδα ή η σύζυγός του Ρωξάνη- ή κάποιος άλλος Μακεδόνας ευγενής. Άλλοι πάλι πιστεύουν ότι μπορεί να είναι κενοτάφιο, μνημείο που έχει χτιστεί για πρόσωπο που έχει ταφεί αλλού», επισημαίνει το BBC.
Εγώ πάλι δεν ξέρω γιατί έχει σφηνώσει στο μυαλό μου ότι εκεί μέσα θα υπάρχει ο γνωστός από την μυθοπλασία "Μαρμαρωμένος Βασιλιάς" και μην εκπλαγείτε αν μέσα στον ταφικό θάλαμο βρεθεί, όπως, έχω ξανά πει εδώ μαρμάρινη σαρκοφάγος με τον Αλέξανδρο εντός!
«Ένα μεγάλο κομμάτι εκπληκτικού μωσαϊκού δαπέδου που δείχνει άρμα σε κίνηση ανακαλύφθηκε στο ταφικό σύμπλεγμα της Αμφίπολης στη βόρεια Ελλάδα. Φιλοτεχνημένο από μικρές άσπρες, μαύρες, μπλε, κόκκινες, γκρι και κίτρινες ψηφίδες το μωσαϊκό ήρθε στο φως όταν οι αρχαιολόγοι υπό την καθοδήγηση της Κατερίνας Περιστέρη αφαίρεσαν χώμα από τον δεύτερο θάλαμο του τύμβου πίσω από τις πελώριες Καρυάτιδες», προσθέτει.
«Το χρωματιστό μωσαϊκό χρονολογείται στο τελευταίο τέταρτο του 4ου πΧ αιώνα. Καλύπτει όλο το πάτωμα του θαλάμου και δείχνει ένα άρμα σε κίνηση», συμπληρώνει. Το Discovery φιλοξενεί την άποψη της αρχαιολόγου Ντόροθι Κινγκ, η οποία έγραψε στο ιστολόγιό της ότι «Η φιγούρα είναι ξεκάθαρα ο Ερμής και είναι εμφανές από τα διακριτικά του, μία τυπική εικονογράφηση, συνήθης στους μακεδονικούς τάφους».
«Αλλά ποιος είναι ο γενειοφόρος άνδρας στο άρμα που οδηγεί ο Ερμής; Η απεικόνιση αυτή μου δείχνει ότι πρόκειται για τον Φίλιππο Β’», λέει η Κινγκ, καθώς ο γενειοφόρος με το δάφνινο στεφάνι φαίνεται σε στάση προφίλ, με τη δεξιά πλευρά του προσώπου του να είναι κρυμμένη. «Ο Φίλιππος έχασε το δεξί του μάτι, αλλά είχε κερδίσει επίσης δάφνινο στεφάνι στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Πιθανώς είναι ο Φίλιππος Β” και τα άλογά του», σημείωσε, ενισχύοντας την άποψη ότι αυτός είναι ένας τάφος ή ένα ιερό που δοξάζει τον Αλέξανδρο. «Ο Φίλιππος Β” πέθανε και έτσι ο Αλέξανδρος έγινε ο Μέγας», σημειώνει η Κινγκ.
Τώρα θα μου πείτε πως συνδέονται αυτά μεταξύ τους; Εμένα κάπου πάει το μυαλό μου, έχει σχέση με κάτι που θα πρέπει να το αναλύσουμε διεξοδικά, αφορά την όλη κατάσταση που δημιουργήθηκε μετά τον θάνατο του, την διαίρεση της Μακεδονίας σε πέντε διαφορετικά βασίλεια και την αλλαγή που παρατηρούμε στα νομίσματα.
Τα νομίσματα μέχρι το 306πχ, ήταν αφιερωμένα στους θεούς και απεικόνιζαν επάνω τους θεότητες και όχι υπαρκτά πρόσωπα, μάλιστα, τα νομισματοκοπία ήταν πάντα πλησίον των ναών και έχει βρεθεί και στήλη στην αγορά των Αθηνών, με ειδικό ψήφισμα το οποίο λέει ότι, όποιος "φθείρει" το νόμισμα μπορεί να τιμωρηθεί μέχρι και την ποινή του θανάτου.
Για την ιστορία το πρώτο μακεδονικό νόμισμα του Αλεξάνδρου του Α' το 470πχ είχε επάνω του ένα καβαλάρη και θεωρείτε ένα από τα ωραιότερα ελληνικά νομίσματα.
Με τον θάνατο όμως του Μεγάλου Αλεξάνδρου, τα επόμενα νομίσματα που κόπηκαν είχαν επάνω μορφές ανθρώπων και έτσι, μεταφορικά, το νόμισμα πέρασε από τον θεό στον άνθρωπο.
Εκεί είναι και ρίζα του κακού όπως έχω επισημάνει και άλλες φορές από αυτό το βήμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου