O Άτλας των θαλασσών πλέει προς το Ρότερνταμ
Ο μεγαλύτερος πλωτός γερανός του κόσμου, ικανός να σηκώνει ολόκληρες πλατφόρμες άντλησης πετρελαίου, καθελκύστηκε
στα ναυπηγεία της Daewoo στη Νότια Κορέα και πλέει τώρα προς το Ρότερνταμ.
Το Pieter Schelte, το οποίο λέγεται ότι κόστισε 2,97 δισεκατομμύρια δολάρια, κατασκευάστηκε για λογαριασμό της Allseas, ελβετικής εταιρείας που ειδικεύεται στις υποβρύχιες κατασκευές και την εγκατάσταση υποβρύχιων αγωγών.
Το πλοίο, το οποίο έχει μήκος 382 μέτρα και πλάτος 124 μέτρα, είναι η πιο ογκώδης πλωτή κατασκευή του κόσμου, με εκτόπισμα 932.000 τόνων.
Συγκριτικά, ο Τιτανικός είχε μήκος 261 μέτρα και εκτόπιζε 50.000 τόνους νερού.
Καλλιτεχνική απεικόνιση του Pieter Schelte επί το έργο (Allseas)
Όμως το Pieter Schelte δεν είναι η μακρύτερη πλωτή κατασκευή. Αυτός ο τίτλος ανήκει στο Shell Prelude, μια «πλωτή πλατφόρμα υγροποιημένου φυσικού αερίου», μήκους 488 μέτρων, η οποία κατασκευάζεται στη Νότια Κορέα.
Δεδομένου όμως ότι το Prelude δεν έχει δικούς του κινητήρες, οι περισσότεροι δεν το θεωρούν πλοίο. Τον τίτλο του μακρύτερου πλοίου έχει η κλάση Maersk Triple Ε, μια οικογένεια φορτηγών για εμπορευματοκιβώτια μήκους 400 μέτρων.
Το Pieter Schelte αναμένεται να φτάσει το Δεκέμβριο στο λιμάνι του Ρότερνταμ για την εγκατάσταση των τελευταίων συστημάτων.
Μετά την ολοκλήρωσή του, θα χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του αγωγού South Stream στη Μαύρη Θάλασσα, όπου θα ποντίζει υπεράκτιες πλατφόρμες και υποβρύχιους αγωγούς.
Ο γερανός του μπορεί να σηκώνει βάρος 48.000 τόνων, ωστόσο η Allseas σκοπεύει να κατασκευάσει τα επόμενα χρόνια έναν ακόμα μεγαλύτερο γερανό, ο οποίος θα έχει πλάτος 160 μέτρα και θα σηκώνει φορτία 72.000 τόνων.
Ο μεγαλύτερος πλωτός γερανός του κόσμου, ικανός να σηκώνει ολόκληρες πλατφόρμες άντλησης πετρελαίου, καθελκύστηκε
στα ναυπηγεία της Daewoo στη Νότια Κορέα και πλέει τώρα προς το Ρότερνταμ.
Το Pieter Schelte, το οποίο λέγεται ότι κόστισε 2,97 δισεκατομμύρια δολάρια, κατασκευάστηκε για λογαριασμό της Allseas, ελβετικής εταιρείας που ειδικεύεται στις υποβρύχιες κατασκευές και την εγκατάσταση υποβρύχιων αγωγών.
Το πλοίο, το οποίο έχει μήκος 382 μέτρα και πλάτος 124 μέτρα, είναι η πιο ογκώδης πλωτή κατασκευή του κόσμου, με εκτόπισμα 932.000 τόνων.
Συγκριτικά, ο Τιτανικός είχε μήκος 261 μέτρα και εκτόπιζε 50.000 τόνους νερού.
Καλλιτεχνική απεικόνιση του Pieter Schelte επί το έργο (Allseas)
Όμως το Pieter Schelte δεν είναι η μακρύτερη πλωτή κατασκευή. Αυτός ο τίτλος ανήκει στο Shell Prelude, μια «πλωτή πλατφόρμα υγροποιημένου φυσικού αερίου», μήκους 488 μέτρων, η οποία κατασκευάζεται στη Νότια Κορέα.
Δεδομένου όμως ότι το Prelude δεν έχει δικούς του κινητήρες, οι περισσότεροι δεν το θεωρούν πλοίο. Τον τίτλο του μακρύτερου πλοίου έχει η κλάση Maersk Triple Ε, μια οικογένεια φορτηγών για εμπορευματοκιβώτια μήκους 400 μέτρων.
Το Pieter Schelte αναμένεται να φτάσει το Δεκέμβριο στο λιμάνι του Ρότερνταμ για την εγκατάσταση των τελευταίων συστημάτων.
Μετά την ολοκλήρωσή του, θα χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του αγωγού South Stream στη Μαύρη Θάλασσα, όπου θα ποντίζει υπεράκτιες πλατφόρμες και υποβρύχιους αγωγούς.
Ο γερανός του μπορεί να σηκώνει βάρος 48.000 τόνων, ωστόσο η Allseas σκοπεύει να κατασκευάσει τα επόμενα χρόνια έναν ακόμα μεγαλύτερο γερανό, ο οποίος θα έχει πλάτος 160 μέτρα και θα σηκώνει φορτία 72.000 τόνων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου