Σύμφωνα με πληροφορίες, στο επόμενο διάστημα αναμένεται να προχωρήσει η προκήρυξη της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων.
Μετά από χρόνια άκαρπων και άστοχων πειραματισμών από τους πολυπληθείς συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ, ζητείται στο παραπέντε,
χωρίς ιδιαίτερη σπουδή και πολύ πιθανόν χωρίς σοβαρή μελέτη, η οριστικοποίηση και η εφαρμογή μεγάλου αριθμού νέων συμβατικών σταθμών διοδίων. Φαίνεται επίσης, ότι υπερεκτιμώνται τα ετήσια έξοδα λειτουργίας και βαρειάς συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, παρόλο που έμπειρα στελέχη της εταιρείας μας, τα εκτιμούν πολύ χαμηλότερα.
Η εφαρμογή του πρωτοποριακού συστήματος των αναλογικών ηλεκτρονικών διοδίων, όπου ο χρήστης θα πληρώνει μόνο για την απόσταση που διανύει (για το οποίο σύστημα η εταιρεία «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» είναι έτοιμη όποτε της ζητηθεί να δρομολογήσει το σχεδιασμό του), απεμπολείται με την εσπευσμένη εγκατάσταση των νέων συμβατικών σταθμών (12 με 17) και μάλιστα, χωρίς τεκμηριωμένη μελέτη, καθώς απουσιάζει μεταξύ άλλων, η επικαιροποίηση των κυκλοφοριακών δεδομένων της οδού.
Ο παραπάνω σχεδιασμός, δημιουργεί απλά μία επίφαση αναλογικότητας χρέωσης για τον χρήστη, μόνο και μόνο για να εξασφαλιστούν τα έσοδα του μελλοντικού παραχωρησιούχου και να απαλλαγεί αυτός από τα έξοδα εγκατάστασης του συστήματος των ηλεκτρονικών διοδίων.
Στην προοπτική της παραχώρησης, ο Σύλλογος μας θέλει να εκφράσει για άλλη μία φορά, με τον πιο έντονο και κατηγορηματικό τρόπο την αντίθεσή του, καθώς:
Μετά από χρόνια άκαρπων και άστοχων πειραματισμών από τους πολυπληθείς συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ, ζητείται στο παραπέντε,
χωρίς ιδιαίτερη σπουδή και πολύ πιθανόν χωρίς σοβαρή μελέτη, η οριστικοποίηση και η εφαρμογή μεγάλου αριθμού νέων συμβατικών σταθμών διοδίων. Φαίνεται επίσης, ότι υπερεκτιμώνται τα ετήσια έξοδα λειτουργίας και βαρειάς συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, παρόλο που έμπειρα στελέχη της εταιρείας μας, τα εκτιμούν πολύ χαμηλότερα.
Η εφαρμογή του πρωτοποριακού συστήματος των αναλογικών ηλεκτρονικών διοδίων, όπου ο χρήστης θα πληρώνει μόνο για την απόσταση που διανύει (για το οποίο σύστημα η εταιρεία «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» είναι έτοιμη όποτε της ζητηθεί να δρομολογήσει το σχεδιασμό του), απεμπολείται με την εσπευσμένη εγκατάσταση των νέων συμβατικών σταθμών (12 με 17) και μάλιστα, χωρίς τεκμηριωμένη μελέτη, καθώς απουσιάζει μεταξύ άλλων, η επικαιροποίηση των κυκλοφοριακών δεδομένων της οδού.
Ο παραπάνω σχεδιασμός, δημιουργεί απλά μία επίφαση αναλογικότητας χρέωσης για τον χρήστη, μόνο και μόνο για να εξασφαλιστούν τα έσοδα του μελλοντικού παραχωρησιούχου και να απαλλαγεί αυτός από τα έξοδα εγκατάστασης του συστήματος των ηλεκτρονικών διοδίων.
Στην προοπτική της παραχώρησης, ο Σύλλογος μας θέλει να εκφράσει για άλλη μία φορά, με τον πιο έντονο και κατηγορηματικό τρόπο την αντίθεσή του, καθώς:
- H σχεδιαζόμενη παραχώρηση στον στρατηγικό τομέα των δικτύων μεταφορών, και μάλιστα με υποεκτιμημένα από το ΤΑΙΠΕΔ έσοδα, δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση συμφέρουσα προοπτική για το ελληνικό δημόσιο. Σήμερα, με 7 συμβατικούς σταθμούς και με μόνο 15,6 ευρώ χρέωση για διαδρομή 650 χλμ. σε ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, τα έσοδα για φέτος αγγίζουν τα 60 εκατ. ευρώ, που είναι ήδη πολύ περισσότερα από τα ετήσια έξοδα λειτουργίας και ελαφράς συντήρησης, που δεν ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ.
- Η οικονομική, επιτυχής και πολύχρονη διαχείριση του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού από την εταιρεία «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ», από το 2005, μπορεί να αποφέρει σημαντικό πλεόνασμα υπέρ του δημοσίου, με σημερινή χρέωση σημαντικά χαμηλότερη από την χρέωσή στους άλλους ημιτελείς και παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
- Δεν πρέπει να εκχωρηθεί ένας δρόμος που στοίχισε 6,5 δις ευρώ, σε περίοδο μειωμένων εσόδων λόγω οικονομικής κρίσης, διότι το αποτέλεσμα θα είναι να παραχωρηθεί με χαμηλό τίμημα ή ακόμη και χωρίς ουσιαστικό τίμημα!.
- Η χρηστή διαχείριση της οδού από την «Εγνατία Οδός Α.Ε.», εξασφαλίζει τα έξοδα συντήρησης και λειτουργίας της και αποπληρώνει τις μειωμένες πλέον δανειακές της υποχρεώσεις, τις οποίες ανέλαβε αποκλειστικά για την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου. Αν το ελληνικό δημόσιο επέστρεφε, ως όφειλε, εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από έργα που έχει επιτυχώς διεκπεραιώσει η εταιρεία και που ποτέ δεν έχει χρηματοδοτηθεί για αυτά, το μικρό πλέον υπόλοιπο χρέους της προς την Τράπεζα, ύψους 165 περίπου εκατομμυρίων, θα είχε ήδη αποπληρωθεί. Ακόμη όμως και έτσι, μετά το πέρας της πενταετίας που απαιτείται για την αποπληρωμή του δανείου, το πλεόνασμα που θα προκύπτει, μπορεί να διατεθεί για επενδύσεις σε έργα υποδομής της χώρας και στη συντήρηση του εναλλακτικού οδικού δικτύου της περιοχής, που σήμερα έχει σχεδόν εγκαταλειφθεί (π.χ. διέλευση Κατάρας).
- Ο Δημόσιος χαρακτήρας της οδού αποφέρει όφελος στον χρήστη της, λόγω του μειωμένου κόστους διέλευσης ανά χιλιόμετρο για αυτόν, σε σχέση με τους υπόλοιπους ημιτελείς αυτοκινητόδρομους της χώρας. Στην περίπτωση του ιδιώτη επενδυτή, το κόστος για τον χρήστη αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, χωρίς κανένα άλλο όφελος για την ελληνική οικονομία, καθώς ο υπό παραχώρηση αυτοκινητόδρομος είναι ολοκληρωμένος κατασκευαστικά και ως εκ τούτου, ούτε νέες επενδύσεις μεγάλου μεγέθους απαιτείται να γίνουν, ούτε νέες θέσεις εργασίας πρόκειται να δημιουργηθούν.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Δημήτρης Σημαιοφορίδης Αναστάσιος Παπαδόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου