Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τρίτη 31 Μαρτίου 2015

Γ. Σταθάκης: Τέλος τα μεγάλα έργα, στροφή στα μεσαία και μικρά - Τι λέει για τους αυτοκινητόδρομους

Το τέλος των μεγάλων έργων και την στροφή της κυβέρνησης στα μεσαία και μικρά, με σειρά νομοθετικών παρεμβάσεων στο θεσμικό πλαίσιο δημόσιων αλλά και ιδιωτικών συμβάσεων, ανακοίνωσε χθες
ο υπουργός Οικονομίας κ. Γιώργος Σταθάκης.
Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση επιμένει στο θέμα της αναθεώρησης των αυτοκινητοδρόμων με ιδιαίτερα όμως αντιφατικό τρόπο και με ένα επικοινωνιακό μπαράζ.



Ο κ. Σταθάκης σε τηλεοπτική του συνέντευξη αργά χθες το βράδυ υποστήριξε ότι τα έργα δεν βγαίνουν με την τελευταία αναθεώρηση, προσθέτοντας ότι θα χρειαστεί να πληρώσουμε πολλά χρήματα στο μέλλον.
«Τα έργα χρεοκόπησαν επειδή οι τράπεζες έφυγαν» είπε ο κ. Σταθάκης τονίζοντας ότι στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να μειωθούν οι τιμές των διοδίων και να επιμεριστεί ανάλογα το ρίσκο και στους ιδιώτες καθώς με την τελευταία αναθεώρηση όλο το βάρος πέφτει στο Δημόσιο. Η κυβέρνηση αφήνει να εννοηθεί ότι οι εργολάβοι θα ζητήσουν νέα χρηματοδότηση για να ολοκληρωθούν τα έργα, τα περισσότερα εκ των οποίων σχεδιάζεται να παραδοθούν στο β΄ εξάμηνο του 2016 στο πλαίσιο της οποίας θα γίνει επαναδιαπραγμάτευση των όρων επ' ωφελεία του Δημοσίου. Μάλιστα ο αναπληρωτής υπουργός κ. Χρίστος Σπίρτζης σε τηλεοπτική εκπομπή της αυτοδιαχειριζόμενης δημόσιας τηλεόρασης (ΕΡΤopen) δήλωσε ότι τις παρούσες συμβάσεις «η κυβέρνηση θα τις τηρήσει με θρησκευτική ευλάβεια, όχι γιατί τις πιστεύει αλλά γιατί δεν θέλει οι πολίτες και το ελληνικό Δημόσιο να πληρώσουν άλλη μία Υποθαλάσσια Αρτηρία»!
Σε ότι αφορά την αναλογική χρέωση διοδίων (χρέωση με βάση την διανυόμενη απόσταση) παραδέχτηκε ότι δεν μπορεί να υιοθετηθεί νωρίτερα από την επόμενη διετία.
Πώς θα βγούμε από την κρίση
Μιλώντας χθες σε εκδήλωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων για την Ποιότητα και την Ανάπτυξη των Κατασκευών (ΣΕΠΑΚ), στην οποία παρουσιάστηκε μελέτη του ΙΟΒΕ για τον κλάδο, ο κ. Σταθάκης σκιαγράφησε το νέο μοντέλο στις κατασκευές, το οποίο δείχνει το δρόμο της ανάπτυξης για τις εταιρείες σε δύο άξονες. Για τις μεγάλες από την συντήρηση υφιστάμενων υποδομών και από τις αγορές του εξωτερικού και για τους μικρούς από τον τεμαχισμό των έργων. Υποστήριξε ότι η εποχή των μεγάλων έργων έχει τελειώσει. Για τις επικείμενες αλλαγές στα ιδιωτικά έργα αναφέρθηκε η ανάγκη επικαιροποίησης του θεσμικού πλαισίου (ΔΟΚΚ, κτιριοδομικός κανονισμός κλπ) αλλά και τα προβλήματα αρτιότητας στις μελέτες και ανεπάρκειας στις επιβλέψεις. «Απαιτούνται ισχυρότερες διαδικασίες ελέγχου, μέσω της πιστοποίησης των συντελεστών της κατασκευής (το Μητρώο Κατασκευαστών Ιδιωτικών Έργων συζητείται επί 35 χρόνια χωρίς να έχει υλοποιηθεί) και διαδικασιών ελέγχου ποιότητας παραγόμενου έργου».
Η νέα φιλοσοφία, εκτιμάται ότι θα συμβάλει στη έξοδο της χώρας από την κρίση και στην ανάκαμψη της αγοράς και θα συνοδευτεί με χρηματοδοτικά εργαλεία, εγγυήσεις και οικονομική διπλωματία για την ενίσχυση της διεθνούς επέκτασης των τεχνικών εταιρειών. Τις προθέσεις της για τα δημόσια έργα έδειξε πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση παγώνοντας το νόμο Χατζηδάκη για τις δημόσιες συμβάσεις. Το νέο πλαίσιο θα εκπονηθεί από την αρχή προκειμένου να ενσωματώσει και τις αντίστοιχες κοινοτικές οδηγίες.
Η μελέτη του ΙΟΒΕ
Σύμφωνα με την μελέτη του ΙΟΒΕ για κάθε ένα ευρώ που δαπανάται στον τομέα των κατασκευών, προστίθενται 1,8 ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας, και τα 0,4 ευρώ καταλήγουν στα ταμεία του κράτους. Επιπλέον, για κάθε 1.000.000 ευρώ αξία που παράγουν οι κατασκευές, δημιουργούνται 39 θέσεις εργασίας στην ευρύτερη οικονομία, εκ των οποίων οι 13 θέσεις δημιουργούνται στον κλάδο κατασκευών.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η προστιθέμενη αξία του ευρύτερου τομέα των Κατασκευών διαμορφώθηκε το 2013 σε 8,1 δισ. ευρώ (περίπου 4% του ΑΕΠ) από 22,5 δισ. (11% του ΑΕΠ) το 2006. Σημαντική ήταν η επίπτωση της απαξίωσης του κλάδου και στην απασχόληση, η οποία περιλαμβάνει πλήθος ειδικοτήτων και επαγγελμάτων και μειώθηκε το 2013 σε 287.000 εργαζόμενους (8,7% της συνολικής απασχόλησης) από 589.000 εργαζόμενους το 2008 (13% της συνολικής απασχόλησης). Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι περισσότερο από το 30% της ύφεσης από το 2008 έως το 2013 συνδέεται με την πτώση των επενδύσεων στις κατασκευές. Στην πραγματικότητα η πτώση συνδέεται σχεδόν αποκλειστικά με την κατάρρευση της οικοδομής καθώς η κατασκευαστική δραστηριότητα που συνδέεται με τα δημόσια έργα παρουσιάζει σχετικά μικρή υποχώρηση.
Όπως τονίζεται στη μελέτη, παρά την τεράστια πτώση της κατασκευαστικής δραστηριότητας, η συνεισφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία παραμένει σημαντική. Λαμβάνοντας υπόψη και τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις του στην ευρύτερη οικονομία της χώρας. Για κάθε θέση που δημιουργείται στον κλάδο των κατασκευών στηρίζονται συνολικά 3 θέσεις εργασίας σε όλη την οικονομία.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης του ΙΟΒΕ και τις προτάσεις του ΣΕΠΑΚ, η αναγκαία πλέον ανάκαμψη των κατασκευών μπορεί να πραγματοποιηθεί με:
− Τον ορθολογισμό, απλοποίηση και σταθεροποίηση του φορολογικού πλαισίου
− Την κωδικοποίηση, απλοποίηση και σταθεροποίηση του συνόλου της νομοθεσίας για τα ακίνητα και τις κατασκευές.
− Την προώθηση και ανάπτυξη της οργανωμένης δόμησης
− Την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και αναμόρφωση στις διαδικασίες των δημοσίων έργων
− Την αναμόρφωση του κτιριακού αποθέματος
− Την ενίσχυση της ζήτησης ακινήτων από το διεθνές περιβάλλον
− Την επιμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού των κατασκευών
− Βελτιώσεις στο ρυθμιστικό πλαίσιο για την ποιότητα των υλικών και της εφαρμογής τους.

Μαριάννα Τζάννε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου