Ο τρόπος που ψηφίζουμε μπορεί να μην έχει καμία σχέση με την πολιτική. Μελέτες, όμως, δείχνουν ότι μπορεί να σχετίζεται με τον καιρό, τα παιδιά ή ακόμη και τις φυσικές καταστροφές.
Η Telegraph παρουσιάζει αυτά τα κριτήρια, βάσει μιας μελέτης της British Psychological Society, με αφορμή τις εκλογές της 7ης Μαΐου στη Βρετανία.
Ωραίος καιρός
Λένε ότι «η βροχή μπορεί να σταματήσει το παιχνίδι». Μπορεί επίσης να καταστρέψει τον ενθουσιασμό των ψηφοφόρων για να βγουν να ψηφίσουν. Έρευνες από τις ΗΠΑ, την Ισπανία και τις Κάτω Χώρες αποδεικνύουν ότι όσο περισσότερη βροχή πέφτει την ημέρα των εκλογών, τόσο μικρότερο θα είναι το ποσοστό συμμετοχής –συγκεκριμένα για κάθε μία ίντσα βροχής (2,54 εκατ.) η προσέλευση μειώνεται κατά μία ποσοστιαία μονάδα. Αντίθετα, ο ηλιόλουστος καιρός και οι υψηλές θερμοκρασίες βοηθούν την προσέλευση.
Πώς θα μπορούσε αυτό να επηρεάσει το αποτέλεσμα; Κατ’ αρχήν, οι ηλικιωμένοι ψηφοφόροι επηρεάζονται λιγότερο από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες και είναι πιο πιθανό να ψηφίσουν Συντηρητικούς. Και οι κακές καιρικές συνθήκες, όχι μόνο απομακρύνουν τους ανθρώπους από τις κάλπες, αλλά αν ψηφίσουν, είναι πιο πιθανό να είναι προσεκτικοί. Μια αμερικανική μελέτη που παρουσιάστηκε το 2013 έδειξε ότι οι άνθρωποι είναι λιγότερο πιθανό να ψηφίσουν ριψοκίνδυνους και εναλλακτικούς υποψήφιους όταν ο καιρός είναι κακός.
Το όμορφο πρόσωπο
Πολλοί ψηφοφόροι προσελκύονται από έναν όμορφο πολιτικό. Μια μελέτη του 2009 ζήτησε από μαθητές της Ελβετίας να κοιτάξουν πολλαπλά ζεύγη άγνωστων γάλλων πολιτικών υποψηφίων και να επιλέξετε αυτό αυτόν που φαινόταν πιο ικανός. Τις περισσότερες φορές, ο υποψήφιος που επέλεξαν οι φοιτητές ως πιο ικανό ήταν επίσης και αυτός που ήταν και ο πιο όμορφος.
Άλλη έρευνα ρίχνει φως στο πώς επηρεάζει η εμφάνισή τους ψηφοφόρους, δείχνοντας ότι οι άνδρες και οι γυναίκες με βαθύτερες φωνές είναι πιο εκλογικά ελκυστικοί και ότι η παχυσαρκία αποτελεί εμπόδιο για τις γυναίκες υποψήφιες, αλλά μπορεί να βοηθήσει τους άνδρες.
Η τοποθεσία του εκλογικού κέντρου
Η έρευνα δείχνει ότι το σημείο προσέλευση των ψηφοφόρων επηρεάζει την επιλογή τους, καθώς τους θυμίζει σχετικά θέματα. Το 2008, Αμερικανοί ερευνητές ανέφεραν ότι οι άνθρωποι που ψήφιζαν σε εκλογικά κέντρα που στεγάζονταν σε σχολεία ήταν πιο πιθανό να υποστηρίξουν ένα νομοσχέδιο για την ενίσχυση της χρηματοδότησης στην Παιδεία. Και μια μελέτη του 2010 διαπίστωσε ότι αν το εκλογικό κέντρο είναι εκκλησία, υπάρχει αύξηση της υποστήριξης σε έναν συντηρητικό υποψήφιο.
Μια μη ισορροπημένη απόφαση;
Η έρευνα δείχνει ότι το άνισο δάπεδο στη θέση όπου οι ψηφοφόροι κάνουν την επιλογή τους μπορεί να επηρεάσει την απόφασή τους. Μια μελέτη από το 2010 διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κλίνουν προς τα αριστερά - λόγω της απουσίας ενός τροχού σε μια καρέκλα για παράδειγμα- είναι πιο φιλικοί προς τις αριστερές πολιτικές στάσεις, και αντίστροφα, αν ένας τροχός έλειπε στα δεξιά.
Ο καρχαρίας δαγκώνει...
Μετά από μια σειρά από επιθέσεις καρχαριών στο New Jersey το 1916, οι ψηφοφόροι τιμώρησαν τον τότε Πρόεδρο Γούντροου Γουίλσον, σύμφωνα με μια ανάλυση που δημοσιεύθηκε το 2012. Αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα για το πώς το εκλογικό σώμα έχει την τάση να κατηγορεί τα κυβερνητικά κόμματα για ανεπιθύμητα γεγονότα, ακόμη και αν αυτά τα γεγονότα είναι πέρα από τον έλεγχο των πολιτικών.
Δεν είναι παιχνιδάκι...
Το φύλο των παιδιών του ψηφοφόρου (αν υπάρχουν) θα μπορούσε να επηρεάσει την απόφασή τους στο εκλογικό κέντρο, σύμφωνα με μια ανάλυση των βρετανών πολιτών που δημοσιεύθηκε το 2010. Αν έχουν κόρη, η πολιτική στάση των ανθρώπων είναι πιο πιθανό να κλίνει προς τα αριστερά και το αντίστροφο αν έχουν γιο. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτό συμβαίνει επειδή το να έχεις κόρη αυξάνει την ευαισθητοποίηση σε θέματα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες, όπως οι διακρίσεις στις αμοιβές, και αυξάνει την συμπάθεια για μία, κατά κανόνα μεγαλύτερη επιθυμία των γυναικών, για δαπάνες στις δημόσιες υπηρεσίες.
Ποιος κερδίζει από τις αρνητικές εκστρατείες;
Ο Μάικλ Φάλον έδωσε μια νέα διάσταση πρόσφατα στην αρνητική εκστρατεία, όταν απεικόνισε Εντ Μίλιμπαντ ως «ύπουλο». Η επίθεση κυριάρχησε στα μέσα ενημέρωσης κατά τις επόμενες ημέρες, αλλά δεν λειτούργησε. Μια μελέτη του 2010 σχετικά με τις αρνητικές εκστρατείες υποστηρίζει ότι τέτοιες τακτικές δεν έχουν αποτέλεσμα, καθώς οι πολιτικοί που έκαναν αρνητικά σχόλια για τους αντιπάλους τους κάνουν μια σπασμωδική κίνηση, ενώ ο στόχος της επίθεσης παραμένει ανεπηρέαστος.
Ωστόσο, άλλα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι αρνητικές επιθέσεις έχουν αποτέλεσμα, αλλά και οι δύο πλευρές τελικά παρουσιάζονται χειρότερα στα μάτια των ψηφοφόρων. Μία μετα-ανάλυση από το 2007, διαπίστωσε ότι οι αρνητικές εκστρατείες μειώνουν την εμπιστοσύνη στην πολιτική και την διάθεση της κοινής γνώμης, κι έτσι υπάρχει ακόμα μια σημαντική επίδραση.
telegraph.co.uk
Η Telegraph παρουσιάζει αυτά τα κριτήρια, βάσει μιας μελέτης της British Psychological Society, με αφορμή τις εκλογές της 7ης Μαΐου στη Βρετανία.
Ωραίος καιρός
Λένε ότι «η βροχή μπορεί να σταματήσει το παιχνίδι». Μπορεί επίσης να καταστρέψει τον ενθουσιασμό των ψηφοφόρων για να βγουν να ψηφίσουν. Έρευνες από τις ΗΠΑ, την Ισπανία και τις Κάτω Χώρες αποδεικνύουν ότι όσο περισσότερη βροχή πέφτει την ημέρα των εκλογών, τόσο μικρότερο θα είναι το ποσοστό συμμετοχής –συγκεκριμένα για κάθε μία ίντσα βροχής (2,54 εκατ.) η προσέλευση μειώνεται κατά μία ποσοστιαία μονάδα. Αντίθετα, ο ηλιόλουστος καιρός και οι υψηλές θερμοκρασίες βοηθούν την προσέλευση.
Πώς θα μπορούσε αυτό να επηρεάσει το αποτέλεσμα; Κατ’ αρχήν, οι ηλικιωμένοι ψηφοφόροι επηρεάζονται λιγότερο από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες και είναι πιο πιθανό να ψηφίσουν Συντηρητικούς. Και οι κακές καιρικές συνθήκες, όχι μόνο απομακρύνουν τους ανθρώπους από τις κάλπες, αλλά αν ψηφίσουν, είναι πιο πιθανό να είναι προσεκτικοί. Μια αμερικανική μελέτη που παρουσιάστηκε το 2013 έδειξε ότι οι άνθρωποι είναι λιγότερο πιθανό να ψηφίσουν ριψοκίνδυνους και εναλλακτικούς υποψήφιους όταν ο καιρός είναι κακός.
Το όμορφο πρόσωπο
Πολλοί ψηφοφόροι προσελκύονται από έναν όμορφο πολιτικό. Μια μελέτη του 2009 ζήτησε από μαθητές της Ελβετίας να κοιτάξουν πολλαπλά ζεύγη άγνωστων γάλλων πολιτικών υποψηφίων και να επιλέξετε αυτό αυτόν που φαινόταν πιο ικανός. Τις περισσότερες φορές, ο υποψήφιος που επέλεξαν οι φοιτητές ως πιο ικανό ήταν επίσης και αυτός που ήταν και ο πιο όμορφος.
Άλλη έρευνα ρίχνει φως στο πώς επηρεάζει η εμφάνισή τους ψηφοφόρους, δείχνοντας ότι οι άνδρες και οι γυναίκες με βαθύτερες φωνές είναι πιο εκλογικά ελκυστικοί και ότι η παχυσαρκία αποτελεί εμπόδιο για τις γυναίκες υποψήφιες, αλλά μπορεί να βοηθήσει τους άνδρες.
Η τοποθεσία του εκλογικού κέντρου
Η έρευνα δείχνει ότι το σημείο προσέλευση των ψηφοφόρων επηρεάζει την επιλογή τους, καθώς τους θυμίζει σχετικά θέματα. Το 2008, Αμερικανοί ερευνητές ανέφεραν ότι οι άνθρωποι που ψήφιζαν σε εκλογικά κέντρα που στεγάζονταν σε σχολεία ήταν πιο πιθανό να υποστηρίξουν ένα νομοσχέδιο για την ενίσχυση της χρηματοδότησης στην Παιδεία. Και μια μελέτη του 2010 διαπίστωσε ότι αν το εκλογικό κέντρο είναι εκκλησία, υπάρχει αύξηση της υποστήριξης σε έναν συντηρητικό υποψήφιο.
Μια μη ισορροπημένη απόφαση;
Η έρευνα δείχνει ότι το άνισο δάπεδο στη θέση όπου οι ψηφοφόροι κάνουν την επιλογή τους μπορεί να επηρεάσει την απόφασή τους. Μια μελέτη από το 2010 διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κλίνουν προς τα αριστερά - λόγω της απουσίας ενός τροχού σε μια καρέκλα για παράδειγμα- είναι πιο φιλικοί προς τις αριστερές πολιτικές στάσεις, και αντίστροφα, αν ένας τροχός έλειπε στα δεξιά.
Ο καρχαρίας δαγκώνει...
Μετά από μια σειρά από επιθέσεις καρχαριών στο New Jersey το 1916, οι ψηφοφόροι τιμώρησαν τον τότε Πρόεδρο Γούντροου Γουίλσον, σύμφωνα με μια ανάλυση που δημοσιεύθηκε το 2012. Αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα για το πώς το εκλογικό σώμα έχει την τάση να κατηγορεί τα κυβερνητικά κόμματα για ανεπιθύμητα γεγονότα, ακόμη και αν αυτά τα γεγονότα είναι πέρα από τον έλεγχο των πολιτικών.
Δεν είναι παιχνιδάκι...
Το φύλο των παιδιών του ψηφοφόρου (αν υπάρχουν) θα μπορούσε να επηρεάσει την απόφασή τους στο εκλογικό κέντρο, σύμφωνα με μια ανάλυση των βρετανών πολιτών που δημοσιεύθηκε το 2010. Αν έχουν κόρη, η πολιτική στάση των ανθρώπων είναι πιο πιθανό να κλίνει προς τα αριστερά και το αντίστροφο αν έχουν γιο. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτό συμβαίνει επειδή το να έχεις κόρη αυξάνει την ευαισθητοποίηση σε θέματα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες, όπως οι διακρίσεις στις αμοιβές, και αυξάνει την συμπάθεια για μία, κατά κανόνα μεγαλύτερη επιθυμία των γυναικών, για δαπάνες στις δημόσιες υπηρεσίες.
Ποιος κερδίζει από τις αρνητικές εκστρατείες;
Ο Μάικλ Φάλον έδωσε μια νέα διάσταση πρόσφατα στην αρνητική εκστρατεία, όταν απεικόνισε Εντ Μίλιμπαντ ως «ύπουλο». Η επίθεση κυριάρχησε στα μέσα ενημέρωσης κατά τις επόμενες ημέρες, αλλά δεν λειτούργησε. Μια μελέτη του 2010 σχετικά με τις αρνητικές εκστρατείες υποστηρίζει ότι τέτοιες τακτικές δεν έχουν αποτέλεσμα, καθώς οι πολιτικοί που έκαναν αρνητικά σχόλια για τους αντιπάλους τους κάνουν μια σπασμωδική κίνηση, ενώ ο στόχος της επίθεσης παραμένει ανεπηρέαστος.
Ωστόσο, άλλα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι αρνητικές επιθέσεις έχουν αποτέλεσμα, αλλά και οι δύο πλευρές τελικά παρουσιάζονται χειρότερα στα μάτια των ψηφοφόρων. Μία μετα-ανάλυση από το 2007, διαπίστωσε ότι οι αρνητικές εκστρατείες μειώνουν την εμπιστοσύνη στην πολιτική και την διάθεση της κοινής γνώμης, κι έτσι υπάρχει ακόμα μια σημαντική επίδραση.
telegraph.co.uk
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου