Το τελευταίο ταξίδι του Blue Star Ithaki στο Αιγαίο ήταν μια γιορτή. Στον κατάπλου του στο λιμάνι της Σύρου τον περασμένο Οκτώβριο το συνόδευσαν δεκάδες
ψαροκάικα και το αποχαιρέτησαν από την προκυμαία εκατοντάδες άνθρωποι. Το πλοίο άλλαξε ιδιοκτήτη, πέρασε τον Ατλαντικό και ξεκίνησε ήδη τα δρομολόγιά του στον Καναδά ως Canada 2014 συνδέοντας τα λιμάνια του Saint John, του New Brunswick και του Digby στη Nova Scotia. Αυτόν τον καιρό διενεργείται καμπάνια από τη ναυτιλιακή εταιρεία του για να βρεθεί το νέο του όνομα.
Το ταξίδι του Blue Star Ithaki δεν είναι το μοναδικό. Η κρίση των τελευταίων ετών έχει «διώξει» πολλά φέρι από τις ελληνικές θάλασσες καθώς η μείωση του μεταφορικού έργου, τα χρέη των ναυτιλιακών και τα ακριβά (μέχρι πέρσι) καύσιμα καθιστούν όλο και δυσκολότερο το έργο της ακτοπλοΐας. Οι πέντε μεγαλύτερες εταιρείες (Minoan Lines, ΑΝΕΚ, Attica, NEL και Hellenic Seaways) έχουν πουλήσει 16 πλοία και έτσι ο στόλος τους έχει μειωθεί στα 65 πλοία από 81 το 2008.
Πού πήγαν λοιπόν όλα αυτά τα καράβια; Το WE του news247 τα αναζητήσε και τα βρήκε διασκορπισμένα σε όλο τον κόσμο. Από την Καραϊβική μέχρι την Αυστραλία.
Ξεκινάμε από τη γραμμή της Αδριατικής που για χρόνια ήταν «χρυσωρυχείο» για τις ναυτιλιακές. Ο ανταγωνισμός για το πιο γρήγορο πέρασμα από την Ελλάδα στην Ιταλία οδήγησε στη δεκαετία του ’90 στη ναυπήγηση όλο και ταχύτερων πλοίων με γρηγορότερα από αυτά το στόλο των Superfast των Επιχειρήσεων Αττικής. Δώδεκα τέτοια πλοία «έχτισε» συνολικά η ναυτιλιακή, τα περισσότερα από τα οποία έχουν πια πουληθεί.
Το Superfast VI ζει αυτόν τον καιρό τη δεύτερη ζωή του στην Καραϊβική και συγκεκριμένα στις Μπαχάμες ως κρουαζιερόπλοιο με καζίνο.
Τα Superfast III και IV μετονομάστηκαν σε Spirit of Tasmania II και Spirit of Tasmania I αντίστοιχα και βρίσκονται στην Αυστραλία συνδέοντας τη Μελβούρνη με το νησί της Τασμανίας.
Πλοία των Μινωικών γραμμών από τη γραμμή της Αδριατικής και της Κρήτης εκτελούν σήμερα δρομολόγια στη Μεσόγειο. Ειδικότερα, το Ariadne Palace (που ταξίδευε Πάτρα-Ανκόνα), λέγεται σήμερα Moby Tommy, βρίσκεται στην Ιταλία και συνδέει τo Λιβόρνο με την Όλμπια στη Σαρδηνία.
To Pasiphae Palace λέγεται πια Jean Nicoli και συνδέει τη Μασσαλία με το Αζαξιό (Αζάτσιο) στην Κορσική.
Το Europa Palace έγινε Amsicora, βρίσκεται και αυτό στην Ιταλία και συνδέει την Τσιβιταβέκια με την Όλμπια. Στην ίδια γραμμή δραστηριοποιείται και πρώην το Olympia Palace, νυν Bonaria.
Το λίγο παλαιότερο Δαίδαλος μετονομάστηκε σε Riviera Adriatica και στη συνέχεια σε Claudia Prima. Σήμερα συνδέει το Μπάρι με το Δυρράχιο.
Τα δύο καμάρια των Μινωικών κατά τη δεκαετία του ’90 βρίσκονται σήμερα στην Ασία. Το Νίκος Καζαντζάκης λέγεται πια Metropolis και κάνει κρουαζιέρες στο Χονγκ Κονγκ.
Το King Minos βρίσκεται στην Αίγυπτο ως Mawaddah και αυτόν τον καιρό συνδέει το Σουέζ με τη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας.
Τα εντυπωσιακά καταμαράν με τις ονομασίες Highspeed έκαναν ταχύτατο και ονειρεμένο το ταξίδι στις Κυκλάδες. Κάποια από αυτά, όμως, έπλευσαν για άλλες θάλασσες.
Το Highspeed 1 είναι πια το Seastar 7, βρίσκεται στην Κορέα και συνδέει τη χώρα με την Ιαπωνία. Μέχρι πριν από λίγο καιρό ονομαζόταν Orange 2.
To Highspeed 2 διασχίζει καθημερινά τα στενά του Γιβραλτάρ συνδέοντας την Ταρίφα της Ισπανίας με την Ταγγέρη στο Μαρόκο ως Detroit Jet (και μέχρι πρότινος ως Bissat). Στην Ταγγέρη βρίσκεται αγκυροβολημένο το Boraq, πρώην Highspeed 3.
Κάποια πλοία βρέθηκαν προσωρινά σε δρομολόγια στη Βόρεια Ευρώπη προτού επιστρέψουν στο Αιγαίο. Το Blue Star 1 συνέδεε το Zeebrugge στο Βέλγιο (κοντά στη Μπριζ) με το Rosyth της Σκοτίας (κοντά στο Εδιμβούργο)
Τέλος, παλαιότερα πλοία με τα οποία έχουμε συνδέσει τις διακοπές μας στο Αιγαίο, ταξίδια στα νησιά, αλλά και... επικές καθυστερήσεις, δεν υπάρχουν πια. Πουλημένα ως παλιοσίδερα και διαλυμένα πλέον είναι τα Δημητρούλα, Μιλένα, Ρομίλντα, Αγία Γαλήνη, Κνωσσός, Ελ Γκρέκο, Φαίδρα, το παλιό Νήσος Χίος, τα Σαπφώ, Αλκαίος, Εξπρές Άδωνις, Παναγία Εκατονταπυλιανή, Εξπρές Μήλος, Ερωτόκριτος κ.ά.
Κώστας Φαρμάκης
ψαροκάικα και το αποχαιρέτησαν από την προκυμαία εκατοντάδες άνθρωποι. Το πλοίο άλλαξε ιδιοκτήτη, πέρασε τον Ατλαντικό και ξεκίνησε ήδη τα δρομολόγιά του στον Καναδά ως Canada 2014 συνδέοντας τα λιμάνια του Saint John, του New Brunswick και του Digby στη Nova Scotia. Αυτόν τον καιρό διενεργείται καμπάνια από τη ναυτιλιακή εταιρεία του για να βρεθεί το νέο του όνομα.
Πού πήγαν λοιπόν όλα αυτά τα καράβια; Το WE του news247 τα αναζητήσε και τα βρήκε διασκορπισμένα σε όλο τον κόσμο. Από την Καραϊβική μέχρι την Αυστραλία.
Ξεκινάμε από τη γραμμή της Αδριατικής που για χρόνια ήταν «χρυσωρυχείο» για τις ναυτιλιακές. Ο ανταγωνισμός για το πιο γρήγορο πέρασμα από την Ελλάδα στην Ιταλία οδήγησε στη δεκαετία του ’90 στη ναυπήγηση όλο και ταχύτερων πλοίων με γρηγορότερα από αυτά το στόλο των Superfast των Επιχειρήσεων Αττικής. Δώδεκα τέτοια πλοία «έχτισε» συνολικά η ναυτιλιακή, τα περισσότερα από τα οποία έχουν πια πουληθεί.
Το Superfast VI ζει αυτόν τον καιρό τη δεύτερη ζωή του στην Καραϊβική και συγκεκριμένα στις Μπαχάμες ως κρουαζιερόπλοιο με καζίνο.
Πλοία των Μινωικών γραμμών από τη γραμμή της Αδριατικής και της Κρήτης εκτελούν σήμερα δρομολόγια στη Μεσόγειο. Ειδικότερα, το Ariadne Palace (που ταξίδευε Πάτρα-Ανκόνα), λέγεται σήμερα Moby Tommy, βρίσκεται στην Ιταλία και συνδέει τo Λιβόρνο με την Όλμπια στη Σαρδηνία.
To Pasiphae Palace λέγεται πια Jean Nicoli και συνδέει τη Μασσαλία με το Αζαξιό (Αζάτσιο) στην Κορσική.
Το Europa Palace έγινε Amsicora, βρίσκεται και αυτό στην Ιταλία και συνδέει την Τσιβιταβέκια με την Όλμπια. Στην ίδια γραμμή δραστηριοποιείται και πρώην το Olympia Palace, νυν Bonaria.
Το λίγο παλαιότερο Δαίδαλος μετονομάστηκε σε Riviera Adriatica και στη συνέχεια σε Claudia Prima. Σήμερα συνδέει το Μπάρι με το Δυρράχιο.
Τα δύο καμάρια των Μινωικών κατά τη δεκαετία του ’90 βρίσκονται σήμερα στην Ασία. Το Νίκος Καζαντζάκης λέγεται πια Metropolis και κάνει κρουαζιέρες στο Χονγκ Κονγκ.
Το King Minos βρίσκεται στην Αίγυπτο ως Mawaddah και αυτόν τον καιρό συνδέει το Σουέζ με τη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας.
Τα εντυπωσιακά καταμαράν με τις ονομασίες Highspeed έκαναν ταχύτατο και ονειρεμένο το ταξίδι στις Κυκλάδες. Κάποια από αυτά, όμως, έπλευσαν για άλλες θάλασσες.
Το Highspeed 1 είναι πια το Seastar 7, βρίσκεται στην Κορέα και συνδέει τη χώρα με την Ιαπωνία. Μέχρι πριν από λίγο καιρό ονομαζόταν Orange 2.
To Highspeed 2 διασχίζει καθημερινά τα στενά του Γιβραλτάρ συνδέοντας την Ταρίφα της Ισπανίας με την Ταγγέρη στο Μαρόκο ως Detroit Jet (και μέχρι πρότινος ως Bissat). Στην Ταγγέρη βρίσκεται αγκυροβολημένο το Boraq, πρώην Highspeed 3.
Κάποια πλοία βρέθηκαν προσωρινά σε δρομολόγια στη Βόρεια Ευρώπη προτού επιστρέψουν στο Αιγαίο. Το Blue Star 1 συνέδεε το Zeebrugge στο Βέλγιο (κοντά στη Μπριζ) με το Rosyth της Σκοτίας (κοντά στο Εδιμβούργο)
Τέλος, παλαιότερα πλοία με τα οποία έχουμε συνδέσει τις διακοπές μας στο Αιγαίο, ταξίδια στα νησιά, αλλά και... επικές καθυστερήσεις, δεν υπάρχουν πια. Πουλημένα ως παλιοσίδερα και διαλυμένα πλέον είναι τα Δημητρούλα, Μιλένα, Ρομίλντα, Αγία Γαλήνη, Κνωσσός, Ελ Γκρέκο, Φαίδρα, το παλιό Νήσος Χίος, τα Σαπφώ, Αλκαίος, Εξπρές Άδωνις, Παναγία Εκατονταπυλιανή, Εξπρές Μήλος, Ερωτόκριτος κ.ά.
Κώστας Φαρμάκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου