Η εικόνα του διάσημου «τρένου- σφαίρα» που περνάει από τους πρόποδες του χιονισμένου βουνού Φούτζι αντιπροσωπεύει την οικονομική
και τεχνολογική ανάπτυξη της Ιαπωνίας. Το άσπρο- μπλε Σινκανσέν, δηλαδή το δίκτυο σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας μετρά πάνω από 50 χρόνια ζωής και μέσα σε αυτά τα χρόνια έχει επεκταθεί για να ενώσει τις περισσότερες κύριες πόλεις στις νήσους Χονσού και Κιούσου. Τι έχει αλλάξει, όμως, από το 1964 που έκανε την πρώτη του εμφάνιση μέχρι σήμερα;
Όταν το Σινκανσέν έκανε την πρώτη του εμφάνιση, κανείς δεν είχε δει κάτι παρόμοιο, οπότε το ονόμασαν «σφαίρα».
Το πρώτο τρένο έφυγε από το Τόκιο με προορισμό την Οσάκα, στις 6 το πρωί την 1η Οκτωβρίου του 1964 και στον δρόμο προς την Οσάκα, πέρασε από το βουνό Φούτζι.
Και 4 ώρες αργότερα έφτασε στον προορισμό του.
Σήμερα, τα καινούρια τρένα Σινκανσέν, κάνουν το ίδιο ταξίδι σε μόνο 2,5 ώρες και το δίκτυο σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας έχει επεκταθεί σε πολλές γωνιές της χώρας.
Τα τρένα Σινκανσέν θεωρούνται απόλυτα αξιόπιστα και ασφαλή, αφού μέσα σε 50 χρόνια δεν έχει συμβεί κανένα θανάσιμο δυστύχημα.
Ένα από τα μυστικά επιτυχίας αυτών των τρένων είναι το πρωτοποριακό τους σχήμα.
Το τρένο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές και σε πολλούς διάσημους.
Από τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ...
Μέχρι την Γερμανίδα Καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ.
Και τον Τομ Κρουζ.
Το πρώτο μοντέλο τρένο- σφαίρα που φτιάχτηκε ονομάζεται «0 Series», το οποίο λειτουργούσε κανονικά από το 1964, μέχρι το 2008.
Αν και το πρώτο τρένο είχε μέγιστη ταχύτητα τα 209 χλμ, τα καινούρια τρένα αγγίζουν τα τα 260 χλμ.
huffingtonpost.gr, Business Insider
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου