Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Σάββατο 25 Ιουλίου 2015

Celestyal: Οι Έλληνες που μονοπωλούν τις κρουαζιέρες της Κούβας

Πως η Celestyal Cruises βρέθηκε από τα νερά του Αιγαίου σε αυτά της Κούβας. Ο ΣΥΡΙΖΑ, ο Κάστρο και μια χώρα στα πρόθυρα της μεγάλης αλλαγής.



«Όταν κέρδισε ο ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές οι Κουβανοί πίστεψαν ότι ήρθε η επανάσταση στην Ευρώπη και μας συμπάθησαν ακόμη πιο πολύ, πλέον δεν είναι λίγοι αυτοί που όταν συναντάς στο δρόμο και τους λες ότι είσαι Έλληνας σε αποκαλούν “αδελφό”». Μια συμπάθεια που κρατάει εδώ και δεκαετίες και έχει πρωταγωνιστή την ναυτιλία, όπως εξηγεί στο WE του news247, ο καπετάνιος Βασίλης Γκάζικας της Celestyal Cruises, της ελληνικής εταιρείας που εδώ και μερικά χρόνια προσπαθεί να βάλει την Κούβα στον χάρτη της κρουαζιέρας.
«Οι Κουβανοί την ελληνική σημαία την έχουν συνδυάσει με την ελπίδα. Ζώντας την ανθρωπιστική κρίση – λόγω του αμερικανικού εμπάργκο - μετά από την έλευση του Κάστρο στην εξουσία η μόνη ελπίδα ήταν τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών που έπιαναν Αβάνα για να ξεφορτώσουν τρόφιμα και άλλα αγαθά. Η θέα ενός ελληνικού πλοίου με την γαλανόλευκη εκείνα τα χρόνια είχε περάσει στον μέσο πολίτη ως αδελφική κίνηση απέναντι στον ιμπεριαλισμό. Ακόμη και σήμερα το 90% των πλοίων που διακινούν αγαθά από και προς την Κούβα είναι ελληνικών συμφερόντων.» εξηγεί ο καπετάν Βασίλης. Φυσικά η αλήθεια δεν έφτασε ποτέ στα αυτιά του μέσου Κουβανού, δηλαδή ότι κάποιοι Έλληνες εφοπλιστές έσπασαν το εμπάργκο έναντι αδράς αμοιβής και όχι από την φιλανθρωπία τους από τον δοκιμαζόμενο λαό της Κούβας. Άγνωστο είναι εάν μαθαίνουν και τις πολύ τελευταίες εξελίξεις στην χώρα μας ή έχουν μείνει απλά στην επιστολή που έστειλε ο Κάστρο στον πρωθυπουργό μας, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας. Εμείς συναντήσαμε τον κ. Γκάζικα – λίγο πριν το περίφημο δημοψήφισμα – στα γραφεία της Celestyal στον Πειραιά για να μιλήσουμε για το πως βρέθηκε το κρουαζιερόπλοιο μιας ελληνικής εταιρείας στα νερά της Κούβας;
Πριν από πέντε χρόνια οι άνθρωποι της τότε Louis Cruises – όπως ονομάζονταν η εταιρεία τότε - «ψάχνονταν» για το πως θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τα πλοία τους την «νεκρή», για τον ελληνικό τουρισμό, περίοδο από τα μέσα φθινοπώρου έως τα μέσα άνοιξης. Η Κούβα ήταν μία παρθένα αγορά στον τομέα τους καθώς τα κρουαζιερόπλοια - μεγαθήρια δεν μπορούσαν να δέσουν στα λιμάνια της και το κουβανικό κράτος δεν σκόπευε να κάνει επενδύσεις για να τα προσελκύσει καθώς και οι δύο πλευρές γνώριζαν ότι ο πραγματικός λόγος δεν ήταν οι υποδομές, αλλά άλλος: όποιος επέλεγε το “απαγορευμένο φρούτο” της Κούβας θα έπρεπε λόγω εμπάργκο να ξεχάσει για πάντα τον “αμερικανικό παράδεισο”. Κοινώς όποιος έδενε σε λιμάνι της Κούβας έμπαινε στην μαύρη λίστα των Ηνωμένων Πολιτειών και δεν μπορούσε να προσεγγίσει αμερικανικό κάβο.
Από την άλληο ίδιος ο Φιντέλ Κάστρο είχε δείξει ενδιαφέρον για την ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Κούβα και όπως αναφέρει ο κ. Γκάζικας σε συνάντηση που είχε με τον πρώην ηγέτη της χώρας είχε δώσει εντολή σε «τεχνοκράτες» της κυβέρνησης ώστε να βρουν τον τρόπο ώστε αυτό να γίνει πράξη.
Κάπως έτσι στον Πειραιά η σκέψη έγινε συζήτηση – έστω και με δυσπιστία αρχικά από την μεριά των Κουβανέζων – και πριν από δύο χρόνια ξεκίνησαν οι κρουαζιέρες και σήμερα είναι η μόνη εταιρεία στο μέγεθος αυτό (σ.σ. το κρουαζιερόπλοιο της, το Celestyal Crystal, μπορεί να φιλοξενήσει 1.200 άτομα, όταν ο επόμενος παίκτης, κάποια ιστιοφόρα, έχει δυνατότητα μεταφοράς έως 150 άτομα) που πραγματοποιεί τον περίπλου της Κούβας για πάνω από 4 μήνες τον χρόνο.
Η πληρότητα της κρουαζιέρας της Celestyal Cruises, αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο καθώς έχει αποδειχθεί ότι είναι ο πλέον οικονομικός, σύντομος και ασφαλής τρόπος να «εξερευνήσει» κάποιος την Κούβα. Δηλαδή; Το οδικό δίκτυο είναι ανεπαρκές και τα μεταφορικά μέσα και οι συγκοινωνίες αναξιόπιστες (μία απόσταση 300 χλμ. μπορεί να χρειαστούν και 10 ώρες για να τις διανύσει κάποιος) ενώ τα εστιατόρια - πλην κάποιον ελαχίστων που πλέον ανοίγουν από ιδιώτες – προσφέρουν φαγητό αμφιβόλου ποιότητας. Αντίστοιχα το κόστος μεταφοράς και διαμονής στα ξενοδοχεία είναι ιδιαίτερα ακριβό με τιμές που υπερβαίνουν και αυτές που έχουμε στην Ελλάδα.
Η εταιρεία μέχρι και πέρυσι ξεκινούσε την κρουαζιέρα από την Αβάνα και ταξιδεύοντας από βόρεια και ανατολικά έδενε σε πέντε λιμάνια και στην Τζαμάικα. Όπως εξηγεί ο καπετάνιος φέτος η κρουαζιέρα αλλάζει ρότα και πιάνει περισσότερα λιμάνια στην Κούβα και θα συνεχίσει να δένει και Τζαμάικα για δύο λόγους, ο πρώτος έχει να κάνει με την επιβίβαση τουριστών – μεταξύ των οποίων και Αμερικάνων – και ο δεύτερος και σημαντικότερος με την τροφοδοσία με πετρέλαιο καθώς αυτό στην Κούβα είναι αμφίβολης ποιότητας.
Η αεροπορική προσέγγιση της Κούβας από την Ευρώπη κατέστη δύσκολη τα τελευταία χρόνια. Καθώς την Αβάνα προσέγγιζαν περίπου 10 εταιρείες και ο ανταγωνισμός λειτουργούσε για ένα μεγάλο διάστημα την σύνδεση μονοπωλούσαν δύο εταιρείες (AirFrance, AirEurope) με αποτέλεσμα οι τιμές να κινούνται σε «μονοπωλιακά» επίπεδα. Πλέον αυτό αλλάζει ξανά καθώς στο παιχνίδι έχει ήδη μπει η Iberia και αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες αεροπορικές εταιρείες. Εάν μάλιστα εξομαλυνθούν περαιτέρω οι σχέσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες εκτιμάται ότι η Κούβα θα μετατραπεί από ανερχόμενος σε ανεπτυγμένος τουριστικός προορισμός. Σύμφωνα με τον κ. Γκάζικα η συγκεκριμένη χρονική συγκυρία – που η Κούβα δεν έχει «αλωθεί» από την βιομηχανοποιήση του τουρισμού της – είναι η κατάλληλη για να γνωρίσει κάποιος την χώρα που έχει μείνει παγωμένη στον χρόνο για 50 και πλέον χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό όπως αναφέρει ότι ο μικρός αριθμός πτήσεων οφείλεται και στην χαμηλή προσφορά αξιόλογων καταλυμάτων που υπάρχουν στην Αβάνα απέναντι στην υψηλή ζήτηση που υπάρχει και στην αδυναμία της τοπικής κυβέρνησης να αντιληφθεί και να ανταποκριθεί στην ευκαιρία που μπορεί να κεφαλαιοποιήσει από τον τουρισμό.
Τον Νοέμβριο το Celestyal Crystal θα πραγματοποιήσει τη μοναδική Trans Atlantic κρουαζιέρα που ξεκινάει από Πειραιά. Πέρυσι διήρκεσε 25 ημέρες και στον "δρόμο" της προς Κούβα έδεσε σε λιμάνια της Γαλλίας, της Ισπανίας, του Μαρόκο, της Πορτογαλίας, στα Μπαρμπέιντος και στην Τζαμάικα. 




Κωστής Χριστοδούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου