Την ενόχληση του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών προκάλεσε η τοποθέτηση του εκπροσώπου του τουρκικού ΥΠΕΞ περί
μη ύπαρξης οριοθετημένων θαλασσίων συνόρων μεταξύ των δύο χωρών.
Απαντώντας, ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Κωνσταντίνος Κούτρας χαρακτηρίζει ως «νομικά αβάσιμες», αντιτιθέμενες στο διεθνές δίκαιο, τις αμφισβητήσεις της Τουρκίας.
Ο κ. Κούτρας απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις δημοσιογράφων, τόνισε ότι «δεν είναι κατανοητή η πρόσφατη τοποθέτηση» του ομολόγου του επισημαίνοντας ότι «τα σύνορα αυτά είναι σαφώς καθορισμένα επί τη βάσει ισχυουσών διεθνών συμφωνιών (Συνθήκη Λοζάνης του 1923, Πρωτόκολλο Αθηνών 1926, ιταλοτουρκική Συμφωνία και Πρωτόκολλο 1932) οι οποίες «είναι ισχυρές και δεσμεύουν την Τουρκία» με αποτέλεσμα «οι όποιες εν προκειμένω αμφισβητήσεις της, είναι νομικά αβάσιμες και αντίκεινται στο διεθνές δίκαιο».
Ο κ. Κούτρας επισήμανε επίσης ότι «όπου δεν υφίσταται σχετική συμφωνία, όσον αφορά την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών, είναι ξεκάθαρο ότι εφαρμόζεται η αρχή της ίσης απόστασης/μέσης γραμμής βάσει του εθιμικού δικαίου που ισχύει έναντι όλων».
μη ύπαρξης οριοθετημένων θαλασσίων συνόρων μεταξύ των δύο χωρών.
Απαντώντας, ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Κωνσταντίνος Κούτρας χαρακτηρίζει ως «νομικά αβάσιμες», αντιτιθέμενες στο διεθνές δίκαιο, τις αμφισβητήσεις της Τουρκίας.
Ο κ. Κούτρας απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις δημοσιογράφων, τόνισε ότι «δεν είναι κατανοητή η πρόσφατη τοποθέτηση» του ομολόγου του επισημαίνοντας ότι «τα σύνορα αυτά είναι σαφώς καθορισμένα επί τη βάσει ισχυουσών διεθνών συμφωνιών (Συνθήκη Λοζάνης του 1923, Πρωτόκολλο Αθηνών 1926, ιταλοτουρκική Συμφωνία και Πρωτόκολλο 1932) οι οποίες «είναι ισχυρές και δεσμεύουν την Τουρκία» με αποτέλεσμα «οι όποιες εν προκειμένω αμφισβητήσεις της, είναι νομικά αβάσιμες και αντίκεινται στο διεθνές δίκαιο».
Ο κ. Κούτρας επισήμανε επίσης ότι «όπου δεν υφίσταται σχετική συμφωνία, όσον αφορά την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών, είναι ξεκάθαρο ότι εφαρμόζεται η αρχή της ίσης απόστασης/μέσης γραμμής βάσει του εθιμικού δικαίου που ισχύει έναντι όλων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου