ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2015

Μελετώντας την κοινωνία της γενειάδας

Γιατί οι άνδρες που ζουν κυρίως σε μεγάλες πόλεις υιοθετούν τα γένια





Την ώρα που η μόδα των χίπστερς καλά κρατεί, επιστήμονες από το πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας βάλθηκαν να
ανακαλύψουν ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της εποχής: γιατί όλο και περισσότεροι νέοι άνδρες έχουν γενειάδα. Σύμφωνα με αυτή όσο περισσότερους ανταγωνιστές έχει στον περίγυρό του ένας άνδρας τόσο πιο επιδεικτικός γίνεται.


Μελετώντας κοινωνίες πρωτευόντων θηλαστικών, οι ειδικοί συμπέραναν πως οι άνδρες - που ζουν κυρίως σε μεγάλες κοινωνίες - αισθάνονται πίεση από τους αντίζηλούς τους με αποτέλεσμα να υιοθετούν μέσω της γενειάδας μια πιο επιθετική εμφάνιση, με στόχο πάντα το ωραίο φύλο. Μάλιστα οι ερευνητές χαρακτήρισαν την γενειάδα ως «παράσημο» ισχύος και σεξαπίλ.

Όπως εξηγεί ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, δρ. Grueter στη δημοσίευση της έρευνας στο επιστημονικό έντυπο «Evolution and Human Behaviour», στο πλαίσιο της μελέτης τους εξέτασαν την ιδέα ότι στις μεγάλες ομάδες, τα αρσενικά πρωτεύοντα θηλαστικά φορούν συγκεκριμένα φυσικά «παράσημα» τα οποία ενισχύουν το σεξαπίλ τους προς το αντίθετο φύλο, προσφέροντάς τους παράλληλα ένα προβάδισμα σε σχέση με τα υπόλοιπα αρσενικά.

Τα «παράσημα» αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν π.χ. τα μεγάλα μάγουλα στους ουρακοτάγκους, τις χαρακτηριστικές μεγάλες μύτες στις μαϊμούδες του είδους Nasalis larvatus και τα μικρά εξογκώματα στο άνω χείλος του είδους Rhinopithecus roxellana. Στην περίπτωση του ανθρώπου, επισημαίνουν οι ερευνητές η γενειάδα λαμβάνει τον ρόλο του εν λόγω παράσημου.

Στη μελέτη τους, οι ερευνητές εξέτασαν 154 είδη πρωτευόντων θηλαστικών και διαπίστωσαν ότι τα είδη που είχαν πιο έντονες κοινωνικές προστριβές και καυγάδες ήταν εκείνα που εμφάνιζαν πιο έντονα χαρακτηριστικά στην εμφάνισή τους. Για παράδειγμα, όσο μεγαλύτερος ήταν ένας πληθυσμός και όσο περισσότερα αρσενικά υπήρχαν σε αυτόν, τόσο ο πήχης του ανταγωνισμού ανέβαινε υψηλότερα με αποτέλεσμα τα «παράσημα» να είναι όλο και πιο έντονα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο σύγχρονος άνδρας πέραν του ότι έχει να ανταγωνιστεί εκατοντάδες άλλους άνδρες στον κοινωνικό του περίγυρο, οφείλει πλέον να ξεχωρίζει και από χιλιάδες πιθανούς διαδικτυακούς αντίζηλους στα social media. Έτσι, ένα καθαρό και φρεσκοξυρισμένο πρόσωπο μπορεί να φαντάζει λιγότερο ισχυρό στα μάτια των γυναικών.

«Όταν κάποιος ζει σε μια μικρή κοινωνία όπου όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους και συναναστρέφονται καθημερινά μεταξύ τους, δεν υπάρχει λόγος για να προβάλλει μέσω έντονων χαρακτηριστικών την ανταγωνιστικότητα» αναφέρει ο δρ Grueter

«Σε μεγαλύτερες κοινωνίες όμως, όπου κανείς περιστοιχίζεται από αγνώστους, έχουμε ανάγκη από ένα γρήγορο αναγνωριστικό “εργαλείο” το οποίο να αξιολογεί την ισχύ και την ποιότητα – εκεί είναι που ξεκινάει η εισαγωγή των συγκεκριμένων “στολιδιών”» προσθέτει ο ειδικός. «Στην περίπτωση του ανθρώπου, τα ιδιαίτερα αυτά χαρακτηριστικά μπορούν να έχουν την μορφή φαινοτυπικών χαρακτηριστικών όπως π.χ. την διακόσμηση του σώματος, τα κοσμήματα ή αντικείμενα που προσδίδουν κύρος».

Ταυτόχρονα όπως υπογραμμίζουν οι ειδικοί, το φαινόμενο των μουσάτων δεν αποτελεί νέα μόδα, αφού συνοδεύεται από μακρά ιστορία που φτάνει μέχρι την αρχαία Αίγυπτο, την Κίνα και την αρχαία Ελλάδα.

Οι αρχαίοι Έλληνες μάλιστα, θεωρούσαν τα γένια σύμβολο ανδρισμού και σοφίας, ενώ κατά τα Ομηρικά Έπη, το άγγιγμα της γενειάδας αποτελούσε μέρος της διαδικασίας της Ικεσίας - ο ικέτης είχε διαπράξει συνήθως έγκλημα ή σοβαρό αδίκημα, είχε παραβιάσει πολιτικό ή ηθικό νόμο και για ασυλία προσέτρεχε στον βωμό ενός ναού ή στην οικία ενός ισχυρού άνδρα από τον οποίο ζητούσε προστασία.

Τα γένια ξυρίζονταν μόνο σε περίπτωση πένθους, ενώ ακόμα και τότε κάτι τέτοιο μπορούσε να αποφευχθεί αφήνοντάς τα, εναλλακτικά, ατημέλητα. Το ξυρισμένο πρόσωπο θεωρούνταν δείγμα θηλυπρέπειας. Οι Σπαρτιάτες μάλιστα, τιμωρούσαν τους δειλούς ξυρίζοντας ένα μέρος της γενειάδας τους.


Νewsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου