Αντίστροφη μέτρηση για τη φετινή 88η Τελετή
Απονομής των Όσκαρ, που θα πραγματοποιηθεί τα ξημερώματα της Δευτέρας στο Χόλιγουντ με οικοδεσπότη τον δημοφιλή κωμικό Κρις Ροκ.
Η αλήθεια είναι ότι φέτος τα πράγματα μοιάζουν πιο καθαρά. Στις βασικές κατηγορίες τα φαβορί μοιάζουν ακλόνητα, ενώ τις όποιες εκπλήξεις και ανατροπές πρέπει να τις περιμένουμε μάλλον μόνο σε κάποιες από τις δευτερεύουσες κατηγορίες. Μην σκέφτεστε σαν σινεφίλ με βάση το τι σας άρεσε και τι όχι. Εδώ τον λόγο έχει η Ακαδημία. Και η Ακαδημία έχει τη δική της αισθητική και τα δικά της στερεότυπα.
Ας ρίξουμε μία ματιά στις τέσσερις βασικές κατηγορίες της Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α’ Ανδρικού και Α’ Γυναικείου Ρόλου, επιχειρώντας να σκιαγραφήσουμε το σκηνικό έτσι όπως έχει διαμορφωθεί λίγες μέρες πριν τη μεγάλη μάχη.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ
Το φαβορί είναι ένα και ακλόνητο. «Η Επιστροφή» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα κερδίσει το πολυπόθητο χρυσό αγλαματάκι. Υπηρετεί πιστά την αισθητική της Ακαδημίας, είναι μία εντυπωσιακή παραγωγή και έχει ήδη αποσπάσει τη Χρυσή Σφαίρα και το Bafta. Όταν ξεκινούσε η κούρσα η μάχη έμοιαζε ακόμα αμφίρροπη, αφού το “Spotlight” –ο έτερος βασικός διεκδικητής του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας– είχε αναπτύξει ισχυρή δυναμική κυρίως χάρη στις πολλαπλές βραβεύσεις του από τις Ενώσεις Κινηματογραφικών Κριτικών των ΗΠΑ.
Όσο όμως πλησιάζουμε στη βραδιά της απονομής η «Επιστροφή» αποκτά σαφές προβάδισμα, κάτι το οποίο φαίνεται και από τα γραφεία στοιχημάτων που τη δίνουν ως αδιαφιλονίκητο φαβορί. Εάν επιβεβαιωθούν τα προγνωστικά θα είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που ταινία του Ινιαρίτου θα κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Οι υπόλοιπες υποψήφιες ταινίες -«Το Μεγάλο Σορτάρισμα», «Η Γέφυρα των Κατασκόπων», “Mad Max”, «Η Διάσωση», “Brooklyn” και «Το Δωμάτιο»- είναι εντελώς απίθανο να κερδίσουν. Η έκπληξη, αν έρθει, θα έρθει από το “Spotlight”, κάτι το οποίο όμως πλέον μοιάζει χλωμό.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Τις περισσότερες φορές τα Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας πάνε πακέτο. Υπήρξαν βέβαια και αρκετές χρονιές που αυτός ο κανόνας δεν επιβεβαιώθηκε. Φέτος κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να συμβεί, αφού ο βασικός λόγος που «Η Επιστροφή» φιγουράρει ως φαβορί για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας είναι η σκηνοθετική υπογραφή του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου. Επομένως πολύ δύσκολα η Ακαδημία δεν θα του δώσει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μετά το “Birdman” το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να μην επιλέξει την «Επιστροφή» σε καμία από τις δύο βασικές κατηγορίες της Καλύτερης Ταινίας και της Σκηνοθεσίας.
Σε μία τέτοια περίπτωση θα έπρεπε να πάρει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας το “Spotlight” και το Όσκαρ Σκηνοθεσίας ο Τζορτζ Μίλλερ του “Mad Max”, που έρχεται δεύτερος στα στοιχήματα και θεωρητικά είναι ο βασικός ανταγωνιστής του Ινιαρίτου. Επειδή όμως όλο αυτό μοιάζει μάλλον εξωφρενικό σενάριο, η λογική λέει ότι ο Ινιαρίτου θα πάρει το Όσκαρ. Ο Άνταμ ΜακΚέι για το «Μεγάλο Σορτάρισμα», ο Τόμας Μακάρθι του ”Spotlight” και ο Λένι Άμπραμσον για το «Δωμάτιο» πάρα πολύ δύσκολα θα βρεθούν αγκαλιά με το χρυσό αγαλματάκι.
Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Εδώ δεν χρειάζονται και πολλές αναλύσεις. Θεωρητικά θα μπορούσαν ήδη να έχουν στείλει το Όσκαρ στο σπίτι του Λεονάρντο Ντι Κάπριο για την «Επιστροφή». Είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί. Μετά από χρόνια που η Ακαδημία του γυρνούσε επιδεικτικά –και αδικαιολόγητα– την πλάτη, φέτος θα πάρει το αίμα του πίσω. Κάπως έτσι η «Επιστροφή» θα προσθέσει ένα ακόμα Όσκαρ στη συλλογή της και ο Ντι Κάπριο θα πανηγυρίσει επιτέλους το πρώτο Όσκαρ της καριέρας του.
Οι υπόλοιποι υποψήφιοι σε αυτή την κατηγορία –Έντι Ρέιντμαν («Το Κορίτσι από τη Δανία»), Μπράιαν Κράνστον («Τράμπο»), Ματ Ντέιμον («Η Διάσωση») και Μάικλ Φασμπέντερ («Στιβ Τζομπς»)– έχουν μάλλον διακοσμητική παρουσία παρά τις επίσης πολύ καλές τους ερμηνείες. Προσωπικά βέβαια θεωρώ σκάνδαλο που δεν είναι υποψήφιος ο μικρός Τζέικομπ Τρέμπλεϊ για «Το Δωμάτιο». Ο μοναδικός που θα μπορούσε να κοντράρει ρεαλιστικά τον Ντι Κάπριο.
A’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Στις γυναίκες υπάρχει θεωρητικά ένα λίγο μεγαλύτερο σασπένς, αν και εδώ το φαβορί έχει όνομα και μιλάμε φυσικά για τη Μπρι Λάρσον, που καταθέτει μία συναρπαστική ερμηνεία στο «Δωμάτιο». Έχει κερδίσει ήδη τη Χρυσή Σφαίρα, καθώς και το Βραβείο του Σωματείου των Ηθοποιών. Τουτέστιν στις δύο βασικές μάχες έχει επικρατήσει της βασικής αντιπάλου της, Κέιτ Μπλάνσετ, που είναι υποψήφια για το “Carol” και παραμένει ένα πολύ δυνατό αουτσάιντερ. Την ίδια δυναμική όμως έχει αναπτύξει το τελευταίο διάστημα και η Σέρσι Ρόναν του “Brooklyn”. Τόσο η Μπλάνσετ, όσο και η Ρόναν περιμένουν ένα στραβοπάτημα της Λάρσον για να βρεθούν αγκαλιά με το Όσκαρ. Κάτι τέτοιο όμως δεν μοιάζει πιθανό, όχι όμως και εντελώς απίθανο. Οι άλλες δύο υποψήφιες – Σαρλότ Ράμπλινγκ ( «45 Χρόνια») και Τζένιφερ Λόρενς (“Joy”) – δεν έχουν σχεδόν καμία ελπίδα.
Star-fm.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου