Παρότι το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων έρχεται στην επικαιρότητα μόνο στις περιόδους που
αρκετοί από εμάς εγκαταλείπουμε τα μεγάλα αστικά κέντρα, είναι ένα θέμα διαχρονικό.
Στην Ελλάδα τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους από 15 έως 29 ετών και τα τελευταία πενήντα χρόνια έχουν καταγραφεί 2 εκατομμύρια τραυματίες και 120.000 νεκροί.
Ο Ιατρικός Σύλλογος, με αφορμή τη συνεχιζόμενη καταγραφή των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας, αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την πρόληψή τους.
Ο ΙΣΑ και η Ελληνική Εταιρεία Χειρουργικής Ορθοπεδικής και Τραυματολογίας (Ε.Ε.Χ.Ο.Τ) έχουν εκδώσει έναν οδηγό για την ασφαλή οδήγηση, ο οποίος θα διανεμηθεί στους πολίτες ενόψει των εορτών του Πάσχα.
Η Ελλάδα, βάσει των στοιχείων της Eurostat για τα θανατηφόρα τροχαία, κατέχει την τρίτη θέση ανάμεσα στους 28 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά τη Ρουμανία και τη Λιθουανία.
Τα ατυχήματα που χαρακτηρίζονται «σοβαρά» και «θανατηφόρα» αυξήθηκαν κατά 3,8% και 8,3% αντίστοιχα, ενώ αντιθέτως τα «ελαφρά» μειώθηκαν κατά 10,9%.
Η κυριότερη αιτία των δυστυχημάτων είναι η αμέλεια των ίδιων των οδηγών. Ειδικότερα μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2015 σημειώθηκαν 328 θανατηφόρα τροχαία. Αναφορικά με τα αίτιά τους, σε ποσοστό 28,7% αποδίδονται σε αμέλεια του οδηγού του οχήματος, το 38,7% ερευνάται ακόμη και το υπόλοιπο 32,6% οφείλεται σε κίνηση στο αντίθετο ρεύμα (9,5%), στην απόσπαση προσοχής οδηγού (6,1%), σε αίτια αναφερόμενα σε πεζούς (6,1%), υπερβολική ταχύτητα (4,6%), στην παραβίαση προτεραιότητας (4,0%), σε αίτια αναφερόμενα στην οδό και τον καιρό (0,9%), παραβίαση σηματοδότη (0,6%), σε αίτια αναφερόμενα στο όχημα (0,3%) και σε αντικανονικό προσπέρασμα (0,3%).
Σημαντικός παράγοντας στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων θεωρείται η μέθη, καθώς τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών.
Η καμπάνια αυτή ενημέρωσης βασίζεται σε έναν δωδεκάλογο για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων:
Να γίνεται χρήση ζώνης από όλους τους επιβάτες.
Να γίνεται πάντα χρήση κράνους και στολής προστασίας (για τους δικυκλιστές).
Τα παιδιά πρέπει να κάθονται στο πίσω κάθισμα, σωστά δεμένα ανάλογα με το ύψος και το βάρος τους.
Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα, τόσο πολλαπλάσιος είναι ο κίνδυνος εμπλοκής σε τροχαίο.
Η απόσπαση της προσοχής αποτελεί σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου (χρήση κινητού τηλεφώνου, κούραση του οδηγού, δυνατή μουσική, έντονες συζητήσεις κ.ά.).
Να μη γίνεται χρήση αλκοολούχων ποτών. Αν πρόκειται να πιούμε, επιλέγουμε τον οδηγό της παρέας που δεν πίνει για να μας οδηγήσει με ασφάλεια στο σπίτι.
Προσοχή: Ο κίνδυνος αυξάνεται σημαντικά σε περίπτωση ταυτόχρονης λήψης φαρμάκων.
Πριν από το ταξίδι φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά, ενώ κατά τη διάρκειά του πρέπει να κάνουμε κάθε 2-3 ώρες στάσεις για ξεκούραση ή ξεμούδιασμα.
Αρκετά τροχαία ατυχήματα οφείλονται στο ότι τα παιδιά ή οι συνεπιβάτες ενοχλούν και εκνευρίζουν τους γονείς - οδηγούς. Για να υπάρχει ηρεμία κυρίως σε μεγάλες διαδρομές να βεβαιωνόμαστε ότι τα παιδιά στο αυτοκίνητο έχουν κάποια ασφαλή παιχνίδια για να απασχολούνται
Να μη χρησιμοποιείται η Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ).
Αυστηρή τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας. (ΠΡΟΣΟΧΗ: όχι παραβίαση του stop, του κόκκινου σήματος κ.λ.π)
ΠΡΟΣΟΧΗ στην προσπέραση των αυτοκινήτων.
iefimerida.gr
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου