Ομορφιά, ιδιαίτερο στυλ και star quality: από το ανδρόγυνο λουκ της Μάρλεν Ντίτριχ με το έντονο βλέμμα τη δεκαετία του 30 μέχρι
τη σχεδόν ανορεξική Τουϊγκι του 60 και τις χυμώδες καμπύλες της Μόνικα Μπελούτσι των 00'ς, όποια κι αν ήταν τα εκάστοτε πρότυπα της εποχής, διάσημες καλλονές κατάφεραν να αφήσουν το διαχρονικό αποτύπωμά τους και να γίνουν πηγή έμπνευσης για εκατομμύρια γυναίκες σε όλο τον κόσμο.
Η Ρίτα Χέιγουρθ δεν ήταν ένα ακόμα όμορφο pin up girl της δεκαετίας του 40. Ηταν το μοιραίο θηλυκό με το χυτό κορμί, τα πλούσια σκαλιστά μαλλιά και τα γεμάτα σαρκώδη χείλη που κατάφερε με το πιο “ντυμένο” στριπτίζ της ιστορίας να δημιουργήσει ένα στρατό από αμέτρητους κλώνους της στα μήκη και στα πλάτη της γης. Η πρώτη φορά που ένα μακρύ μαύρο γάντι έγινε σύμβολο σεξουαλικότητας και αγαπημένο αξεσουάρ της γυναίκας-αράχνη.
Και μετά ήρθε η Μέριλιν, το διαχρονικότερο ίσως beauty icon από τη δεκαετία του 50 μέχρι σήμερα, Το πορσελάνινο δέρμα, τα φιλήδονα χείλη, τα κόκκινα χείλη και τα πλατινέ μαλλιά σε συνδυασμό με τις πλούσιες καμπύλες έκαναν τους άνδρες να χάνουν τα μυαλά τους και τις γυναίκες να κοπιάρουν ακόμα και την χαρακτηριστική ελιά της πάνω από το στόμα.
Την ίδια στιγμή στην Ευρώπη, η καστανή Θεά Σοφία Λόρεν ήταν το αντίπαλο δέος. Ψηλή, με πλούσιο στήθος, φλογερό ταμπεραμέντο, έντονα ζυγωματικά και φιλήδονο στόμα, η Λόρεν είναι το πρότυπο της αιώνιας γυναίκας-αντικείμενο του πόθου που έκανε τις γυναίκες να σφίγγουν με κορσέδες τη μέση για να τονίσουν τις καμπύλες τους. Στα μέσα της δεκαετίας βέβαια, τα σκήπτρα του στυλ ως σύμβολο διαχρονικής κομψότητας και θηλυκότητας, τα κρατά δικαιωματικά η Οντρει Χέμπορν που με τις υπέροχες κομψές εμφανίσεις της στις ταινίες Διακοπές στη Ρώμη και Πρωϊνό στο Tiffany's έγινε η αγαπημένη σταρ όλων των διάσημων Οίκων μόδας. Μέχρι που στα τέλη της δεκαετίας σκάει η βόμβα με το κωδικό όνομα “Μπε Μπε”.
Η θρυλική Μπριζίτ Μπαρντό έκανε διάσημο το Σεν Τροπέ αλλά κυρίως έκανε λάνσαρε το δικό της μοναδικό στυλ με τρόπο αξεπέραστο κάνοντας όλες τις γυναίκες του πλανήτη να βάφουν τα μαλλιά τους ξανθά, να τα κρεπάρουν στη ρίζα, να φοράνε ψεύτικες βλεφαρίδες, να φοράνε εμπριμέ μαντήλια στο κεφάλι, να δένουν το πουκάμισο στη μέση και να το συνδυάζουν με στενά παντελόνια πάνω από τον αστράγαλο. Δυστυχώς δεν μπορούσαν να κοπιάρουν το unique σεξ απίλ της που την έφεραν στην πρώτη θέση των ανδρικών φαντασιώσεων -με την Ούρσουλα Αντρες, το πιο εκρηκτικό ever κορίτσι του Τζέιμς Μποντ να την ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής.
Τη δεκαετία του 60, η Τζάκι Κένεντι, η ντεμπιτάντ των κοσμικών σαλονιών έγινε όχι μόνο η Πρώτη Κυρία της Αμερικής αλλά και η πρώτη κυρία του στυλ. Τα καρέ μαλλιά της με τις άκρες να γυρίζουν προς τα έξω, τα μαργαριτατένια κολιέ και τα υπέρκομψα παστέλ chanel ταγέρ κοπιαρίστηκαν από όλες τις γυναίκες της Δύσης που ανακάλυψαν την έννοια του comme il faut και της αριστοκρατικής εσάνς. Την ίδια στιγμή, η σχεδόν ανορεξική Τουίγκι από το Λονδίνο, το πρώτο Top model της δεκαετίας του 60 προκάλεσε παγκόσμια φρενίτιδα με τα σούπερ μίνι, τις τεράστιες βλεφαρίδες και το αλά γκαρσόν κούρεμα αποκτώντας το τίτλο της πρωθιέρειας της μόδας με το πρόσωπό της να πρωταγωνιστεί σε όλα τα εξώφυλλα των γυναικείων περιοδικών
Τη δεκαετία του 70 για πρώτη φορά το γυμνασμένο, μαυρισμένο σώμα λανσάρεται ως trend ενώ σε συνδυασμό με μια δόση γκλαμ στα προϊόντα μακιγιάζ και την πλούσια ξανθιά κώμη γεννιέται ένα νέο πρότυπο ομορφιάς. Υπεύθυνη για τη νεοσύστατη τάση που έστειλε τις γυναίκες για πρώτη φορά τόσο μαζικά στα γήπεδα του τένις ήταν φυσικά ο πιο διάσημος Αγγελος του Τσάρλι, η Φάρα Φόσετ. Από το καρέ της Τζάκι, στο ντεγκραντέ της Φάρα -τα ψαλίδια στα κομμωτήρια πήραν πάλι φωτιά. Τη δεκαετία του 80 αδιαφιλονίκητο style icon δεν είναι άλλο από τη Μαντόνα. Από τα φλούο μπουφάν και τα σκισμένα τζην, μέχρι τα σέξι μπουστάκια, τα κομμένα γάντια και τα πολύχρωμα εξεσουάρ, η βασίλισσα της ποπ σκηνής γίνεται και η βασίλισσα της μόδας που ό,τι και να κάνει, όπως και να το φορέσει γίνεται αμέσως παγκόσμια τάση. Στον αντίποδα και για εντελώς διαφορετικούς λόγους, βρίσκεται η Κιμ Μπάσιντζερ που μετά την εμφάνισή της στη ταινία “9 1/2 εβδομάδες” θυμίζει στις γυναίκες την σεξουαλική τους υπόσταση. Τα ξανθά κυματιστά μαλλιά, τα σαρκώδη χείλη της, το σμιλεμένο κορμί με τα πλούσια “ελέη” γίνονται αφίσα-κάρτα-κορνίζα και χιλιάδες γυναίκες πηγαίνουν με φωτογραφίες της στους πλαστικούς χειρουργούς που είναι -τότε- το επάγγελμα του μέλλοντος.
Και μετά ήρθαν τα σούπερ μόντελς της δεκαετίας του 90 με τη καστανή καλλονή Σίντι Κρόφορντ να δίνει υπόσταση στον όρο “Θεά της πασαρέλας”. Τόσο αδύνατη ώστε να είναι πετυχημένο μοντέλο και άλλο τόσο χυμώδης ώστε να θεωρείται σέξι θηλυκό, η Σίντι έγινε ο ορισμός της Απόλυτης Γυναίκας ενώ το ίδιο δημοφιλής έγινε και η ελιά της -ποτέ τόσες γυναίκες ταυτόχρονα δεν ζωγράφιζαν μία ευδιάκριτη ελιά πάνω από τα χείλη τους. Τα τέλη της δεκαετίας ήθελαν τα μοντέλα να αδυνατίζουν ξανά αν και να διατηρούν στοιχεία της glam θηλυκότητας. Η Κέι Μος, το μποέμ “κακό” κορίτσι από τη Μεγάλη Βρετανία έγινε η μούσα των σχεδιαστών και του στυλ, μια σύγχρονη Μπε Μπε που αποφάσισε να αναχαιτίσει (κάπως)το χείμαρρο σεξουαλικότητας. Την ίδια εποχή, έρχεται η “πληρωμένη” απάντηση από την Ιταλίδα καλλονή Μόνικα Μπελούτσι που έβαλε τις καμπύλες στη θέση που τους αξίζουν: στην κορυφή. Τα μαύρα πλούσια μαλλιά, το επίσης πληθωρικό μπούστο και τα στενά φορέματα που διέγραφαν τις γραμμές του σώματος προκαλώντας ταχυπαλμίες στον ανδρικό πληθυσμό είναι κορυφαία στα copy-paste λουκ της εποχής.
Στον αντίποδα η παγωμένη “ομορφιά της Σάρον Στόουν, ένα κινητό “έγκλημα” σεξ απίλ που κάνει τον παγοκόφτη sex toy στα χέρια κάθε νοικοκυράς που σέβεται το κρεβάτι της. Το τηλεοπτικό φαινόμενο Sex & The City των 00'ς έκαναν τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ παγκόσμιο fashion icon. Από τα μαλλιά της, τα εκατοντάδες ψιλοτάκουνα louboutin και Jimmy Choo που άλλαζε μανιωδώς στα επεισόδια, τα υπέροχα φορέματα σε κάθε πιθανό συνδυασμό και χρώμα, όλα μα όλα έγιναν αντικείμενο επισταμένης μελέτης σε κάθε γυναικείο περιοδικό και μπουντουάρ ενώ συγχρόνως εξαπλώθηκε επικίνδυνα το φαινόμενο της παραφουσκωμένης -χωρίς αντίκρισμα-πιστωτικής κάρτας.
Σήμερα, αντίστοιχο φαινόμενο κλασικού γυναικείου προτύπου ομορφιάς με την χολυγουντιανή έννοια, μάλλον δύσκολα ανιχνεύει κανείς αφού οι πλέον οι σταρ δεν προκύπτουν από τη μεγάλη οθόνη αλλά από τη μικρή -του κινητού σου. Τα social media και το φαινόμενο Καρντάσιαν άλλαξαν τα ήθη κι έθιμα και πλέον έννοιες όπως κομψότητα και στυλ αναζητούνται μάλλον στα κορίτσια της πασαρέλας. Η Τζίτζι Χαντίντ μαζί με την Κάιλι Τζένερ -την πιο μοντέρνα αυτής της ανεκδιήγητης φαμίλιας των Καρντάσιαν- είναι τα κορίτσια που δημιουργούν εκατομμύρια κλώνους τους στα πέρατα της γης με το μακιγιάζ μέχρι τα νύχια τους να δημιουργούν παγκόσμιες τάσεις.
Το street style της Τζίτζι όπως το απαθανατίζουν οι απανταχού fashion bloggers από τη διαδρομή που διασχίζει από το γυμναστήριο μέχρι το στούντιο, -με τα ψηλόμεσα σκισμένα στο γόνατο τζιν, τις ψηλοτάκουνες στιλέτο γόβες και τα boho tops- βρίσκει αμέτρητους μιμητές μέχρι νεωτέρας. protothema.gr
epixirimatias.gr
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου