ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Δευτέρα 26 Ιουνίου 2017

Γιατί τα αεροπλάνα καθηλώνονται σε ακραίους καύσωνες



Δεκάδες πτήσεις ακυρώθηκαν την Τετάρτη στις μεσοδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ λόγω ακραίου καύσωνα με θερμοκρασίες που πλησίασαν τους 50 βαθμούς Κελσίου. Το πρόβλημα για τα αεροπλάνα, όμως, δεν είναι ο κίνδυνος μηχανικής βλάβης.

Στο διεθνές αεροδρόμιο του Φοίνιξ στην καυτή Αριζόνα, η American Airlines ακύρωσε περισσότερες από 40 πτήσεις, κυρίως τοπικά δρομολόγια με μικρά αεροπλάνα Bombarier CRJ, τα οποία έχουν μέγιστη θερμοκρασία λειτουργίας περίπου 48 βαθμών. Πτήσεις καθυστέρησαν ή αναβλήθηκαν και στο αεροδρόμιο του Λας Βέγκας στη γειτονική Νεβάδα.

Τα μεγαλύτερα αεροπλάνα της Boeing και της Airbus δεν επηρεάστηκαν, αφού μπορούν να απογειώνονται ακόμα και σε θερμοκρασία 53 βαθμών, σύμφωνα με ανακοίνωση της American Airlines προς την εφημερίδα The Arizona Republic.

Το βασικό πρόβλημα είναι ότι ο θερμός αέρας διαστέλλεται και γίνεται πιο αραιός. Λόγω της μείωσης στην πυκνότητα του αέρα, τα φτερά των αεροπλάνων δίνουν μικρότερη άντωση -ουσιαστικά, υπάρχουν λιγότερα μόρια αέρα για να σπρώξουν τα φτερά προς τα πάνω.

Για να αντισταθμιστεί η άνοδος της θερμοκρασίας, το αεροπλάνο πρέπει είτε πρέπει να απογειωθεί με μικρότερο φορτίο, είτε πρέπει να αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα για την απογείωση -τόσο μεγάλη ώστε το μήκος του διαδρόμου τροχοδρόμησης μπορεί να μην είναι αρκετό.

«Όταν η θερμοκρασία φτάνει αυτές τις ακραίες τιμές, πρέπει κανείς να ξεφορτώσει τόσα πολλά καύσιμα, ή τόσους πολλούς επιβάτες ή αποσκευές, ώστε δεν έχει πια νόημα να πετάξει» λέει στο Reuters ο Ρόμπερτ Μαν, αναλυτής της αεροπορικής βιομηχανίας και πρώην στέλεχος αεροπορικής εταιρείας.

Ένα επιπλέον πρόβλημα, λέει ο Μαν, είναι ότι οι πίνακες που χρησιμοποιούν οι πιλότοι για να υπολογίσουν την κατάλληλη ταχύτητα απογείωσης για κάθε συγκεκριμένο βάρος φορτίου δεν φτιάχτηκαν για τόσο ακραίες θερμοκρασίες'

Επιπλέον, η θερμοκρασία της ασφάλτου στην πίστα των αεροδρομίων μπορεί να ξεπερνά τους 60 βαθμούς, καθιστώντας επικίνδυνες τις συνθήκες για τα πληρώματα εδάφους.

Οι παράγοντες αυτοί πρέπει να λαμβάνονται υπόψη σε αεροδρόμια θερμών περιοχών όπως η Μέση Ανατολή, στα οποία ορισμένες πτήσεις προτιμάται να απογειώνονται τις πιο δροσερές ώρες. Το ίδιο συμβαίνει σε αεροδρόμια μεγάλου υψομέτρου στη Νότια Αμερική, όπου ο αέρας είναι σημαντικά πιο αραιός σε σχέση με το επίπεδο της θάλασσας.

Λόγω της κλιματικής αλλαγής, τα προβλήματα δεν μπορεί παρά να γίνουν συχνότερα στο μέλλον: το 2016, η Διεθνής Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) προειδοποίησε ότι η παγκόσμια θέρμανση θα μπορούσε να έχει «σοβαρές επιπτώσεις για την απόδοση των αεροσκαφών κατά την απογείωση, σε περιπτώσεις όπου το μεγάλο υψόμετρο ή οι κοντοί διάδρομοι τροχοδρόμησης περιορίζουν το φορτίο ή ακόμα και την ικανότητα μεταφοράς καυσίμων».



Επιμέλεια: Βαγγέλης Πρατικάκης

Newsroom ΔΟΛ
loading...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου