ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τρίτη 24 Απριλίου 2018

Πόσα εκατοστά είναι το ιδανικό;



Η κλασική μέθοδος υπολογισμού του μεγέθους του
τιμονιού με βάση το φάρδος των ώμων του αναβάτη, τείνει να εξασθενίσει στις μέρες μας. Σαφώς, το φάρδος του τιμονιού αποτελεί προσωπική επιλογή του καθενός: ωστόσο, οι τελευταίες μελέτες και τα αποτελέσματα των δοκιμών σε αεροδυναμικούς θαλάμους αέρα (wind tunnel), αποδεικνύουν πως το φάρδος του τιμονιού και ή θέση των χεριών σε αυτό επηρεάζουν την αεροδυναμική απόδοση.


Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του επαγγελματία αθλητή Adam Hansen της ομάδας Lotto-Belisol, που χρησιμοποιεί 38άρι τιμόνι για να βοηθηθεί αεροδυναμικά στα ξεκολλήματα ή όταν ηγείται του γκρουπ με 50 χιλιόμετρα την ώρα. 
Αν αναλογιστούμε το ύψος του τριαντατριάχρονου - και μεγαλόσωμου για αθλητή ποδηλασίας - Αυστραλού στα 186 εκατοστά, σίγουρα το φάρδος του τιμονιού φαντάζει - και είναι - αρκετά στενό, άλλα εξυπηρετεί έναν σκοπό.

Αρκετοί ποδηλάτες συνηθίζουν σε ένα μέγεθος τιμονιού και μένουν πιστοί σε αυτό. 
Πρόσφατα άλλαξα το μέγεθος του τιμονιού μου και πήγα από 44άρι σε 42άρι, και μπορώ να πω ότι μου αρέσει τόσο πολύ θα εξακολουθήσω να το χρησιμοποιώ. Το στενότερο τιμόνι βοηθάει ελαφρώς στο να γίνει ο χειρισμός του ποδηλάτου πιο ακριβής - καθώς μειώνεται η ακτίνα στροφής - αλλά είναι και πιο άκαμπτο στα σπριντ. Αντίθετα το πιο φαρδύ τιμόνι κάνει λίγο πιο αργή την απόκριση, αλλά προσθέτει στην σταθερότητα ιδίως στις υψηλές ταχύτητες κίνησης.

Εκτός από την σταθερότητα και την ακαμψία, το φάρδος του τιμονιού επηρεάζει και την θωρακική κοιλότητα του αναβάτη. Το πιο στενό τιμόνι κλείνει την κοιλότητα ενώ το πιο φαρδύ την ανοίγει, εφόσον δεν γίνουν άλλες αλλαγές στο στήσιμο όπως το μήκος του λαιμού, το reach και το drop του τιμονιού. Η θέση του σώματος, η θέση του κορμού και των ώμων, επηρεάζουν την θωρακική κοιλότητα. Εάν χρησιμοποιήσετε ένα τιμόνι πολύ στενό - ας πούμε πως από το 44άρι που χρησιμοποιούσατε επιλέξετε ένα 38άρι - χωρίς να λάβετε υπόψιν τις αλλαγές στο μήκος του λαιμού και την θέση των ώμων που θα πρέπει να γίνουν, μπορεί τελικά να κλείσετε την θωρακική σας κοιλότητα.

Βασικά, εάν επιθυμείτε να βελτιώσετε την αεροδυναμική, για να κινηθείτε πιο γρήγορα, και προσαρμόσετε κατάλληλα την θέση του σώματος σας και το στήσιμο του ποδηλάτου, στο στενότερο τιμόνι, τότε μπορείτε να περιορίσετε αρκετά το κλείσιμο της θωρακικής σας κοιλότητας. Εάν πάλι αισθάνεστε καλύτερα χρησιμοποιώντας φαρδύτερο τιμόνι, μπορείτε να θυσιάσετε την αεροδυναμική για χάριν της άνεσης. Γιατί άλλωστε και η άνεση είναι μέρος της εξίσωσης.



tff.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου