Μία ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη έρευνα διεξήχθη πρόσφατα και παρουσιάστηκε απο μεγάλα ΜΜΕ, όπως το περιοδικό Time.
Στην εν λόγω έρευνα, ανέλυσαν τα δεδομένα ώστε να διαπιστώσουν αν οι αριθμοί επιβεβαιώνουν ή διαψεύδουν στερεότυπα όπως «τα ιταλικά αυτοκίνητα είναι τα πιο γρήγορα»ή «τα γερμανικά μοντέλα είναι τα πιο ασφαλή». Στο μικροσκόπιο μπήκαν 1.500 μοντέλα του 2014, από 36 διαφορετικούς κατασκευαστές.
Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, που είναι και ο πιο σημαντικός της έρευνας (γιατί πλλά άλογα πλέον όλοι βγάζουν), σύμφωνα με τον αμερικάνικο οργανισμό NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) τα σουηδικά αυτοκίνητα είναι τα πιο ασφαλή, χάρη βέβαια στην εξαιρετική επίδοση της Volvo σε αυτόν τον τομέα. Κάτω απο τους Σουηδούς, την Volvo δηλαδή, ακολουθούν οι Γερμανοί και οι Ιάπωνες κατασκευαστές.
Στην κατηγορία της ιπποδύναμης «πρωταθλήτρια» βγαίνει η Βρετανία με περισσότερα από 400 PS μ.ο., χάρη στις McLaren, στις Bentley, στις Aston Martin κ.α. Ακολουθούν τα γερμανικά, τα αμερικάνικα και τα σουηδικά αυτοκίνητα, ενώ έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι τα ιταλικά είναι στην 5η θέση. Μάρκες όπως η Ferrari και η Lamborghini βάζουν τα… δυνατά τους, όμως τα αυτοκίνητα πόλης της Fiat ρίχνουν κατά πολύ τον ιταλικό μέσο όρο.
Η Ιταλία παίρνει την «εκδίκησή της» στην επιτάχυνση με 3,9 sec στο 0-60 μίλια/ώρα (96 km/h) καθώς η Fiat δεν παρείχε (στις ΗΠΑ προφανώς) στοιχεία για το 0-60. Ακολουθούν η Βρετανία και η Γερμανία με κάτω από 6 sec. Τα ιταλικά supercars χαρίζουν στη γειτονική μας χώρα την πρωτιά και στην τελική ταχύτητα.
Η Ιαπωνία κατακτά επιτέλους μια πρωτιά, στην κατηγορία της κατανάλωσης. Ο μεικτός κύκλος στις ΗΠΑ υπολογίζεται με οδήγηση κατά 55% στην πόλη και 45% στον αυτοκινητόδρομο. Σε μικρή απόσταση ακολουθούν τα κορεάτικα μοντέλα, ενώ στην 3η θέση είναι τα αμερικάνικα. Το μεγαλύτερο μέσο όρο καθισμάτων με σχεδόν 6 θέσεις εμφανίζουν τα σουηδικά αυτοκίνητα, μπροστά από τα ιαπωνικά και τα κορεάτικα.
Τα πιο ελαφριά μοντέλα είναι φυσικά τα ιταλικά, καθώς περιλαμβάνονται πολλά μικρά αυτοκίνητα πόλης, ενώ ακόμη και τα supercars εμφανίζουν μικρό βάρος. Τα πιο ακριβά κατά μέσο όρο είναι επίσης τα ιταλικά, χάρη σε μοντέλα όπως η LaFerrari και η Lambroghini Veneno που κοστίζουν αρκετά εκατομμύρια δολάρια.
Τέλος, χρεισιμοποιήθηκε ένας ακόμη δείκτης, με ονομασία Smart Rating. Υπολογίστηκαν τα βραβεία από ειδικούς (σε ποσοστό 73%), η ασφάλεια (18%) και η αξία που διατηρεί κάθε αυτοκίνητο μετά την αγορά του (9%).
Και εδώ νικήτρια ήταν η Σουηδία με τη Volvo, μπροστά από τα ανταγωνιστικά μοντέλα από τη Βρετανία και τη Γερμανία.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ (twitter.com/bitsi74)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου