Κάθε χρόνο ο
Ισθμός προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο. Η διώρυγα του είναι ο σημαντικός λόγος που τουρίστες απ’ όλα τα μέρη της γης, έρχονται για να τη δουν από κοντά και να θαυμάσουν αυτό το σπουδαίο τεχνολογικό έργο, που επιτεύχθηκε την εποχή του Χαριλάου Τρικούπη. Έτσι, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι ο Ισθμός είναι ψηλά στη λίστα με τους δημοφιλείς προορισμούς.
Στα αρχαία χρόνια μεταξύ του τείχους του Ισθμού και του περιβόλου του υπήρχε ο δίολκος, οδός μέσω της οποίας μεταφέρονταν εμπορεύματα και μικρά πλοία για να αποφευχθεί ο περίπλους της Πελοποννήσου. Ήταν κατασκευή του Περιάνδρου κι επρόκειτο για έναν πλακόστρωτο δρόμο ντυμένο με ξύλα, επάνω στον οποίο γλιστρούσαν τα πλοία με τη βοήθεια λίπους.
Για να φτάσουμε, στα χρόνια του Ιωάννη Καποδίστρια, ο οποίος προέβλεψε τη σημασία που θα είχε η διώρυγα στην ανάπτυξη της Ελλάδας. Ωστόσο, επρόκειτο για ένα ιδιαίτερα δαπανηρό έργο και η προσπάθεια εγκαταλείφθηκε. Το 1869 έγινε η διώρυγα του Σουέζ και το Νοέμβριο του ίδιου έτους η Κυβέρνηση Ζαΐμη ψήφισε νόμο «περί διορύξεως του Ισθμού», που εταιρεία ή ιδιώτης θα αναλάμβανε την κατασκευή και εκμετάλλευση του έργου. Λόγω έλλειψης κεφαλαίων το έργο ολοκληρώθηκε από εταιρεία του Ανδρέα Συγγρού το 1893. Οι εργασίες για τη διώρυγα εγκαινιάστηκαν την 23η Απριλίου 1882, παρουσία του βασιλιά Γεωργίου Α'.
Σήμερα, ο Ισθμός προσελκύει το ενδιαφέρον χιλιάδων τουριστών. Εκτός από τη διώρυγα, έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά και τις δύο βυθιζόμενες γέφυρες στις δύο άκρες του, οι οποίες βυθίζονται κάθε φορά που είναι να περάσει τη διώρυγα κάποιο πλοίο. Η μία είναι της Ποσειδωνίας, που ενώνει την Κόρινθο με το Λουτράκι και η άλλη των Ισθμίων. Ωστόσο, λόγω της τοποθεσίας και της κίνησης, εκείνη της Ποσειδωνίας προσελκύει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Μάλιστα, οι τουρίστες κάθε φορά που η γέφυρα βυθίζεται, μένουν με το στόμα ανοιχτό.
Επίσης, μπορεί κανείς να δει τα ερείπια του αρχαίου διόλκου στην περιοχή της Ποσειδωνίας. Και να θαυμάσει έτσι, από κοντά το, επίσης, μεγάλο έργο της αρχαίας Ελλάδας.
newsbeast.gr
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου