ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018

Νομοθεσία Κρυπτονομισμάτων στην Ελλάδα




Μέχρι πριν από λίγα χρόνια οι νομοθέτες, όχι μόνο της Ελλάδας αλλά
σε παγκόσμιο επίπεδο δεν είχανε προβλέψει την εξάπλωση των κρυπτονομισμάτων. Μέχρι εκείνη την στιγμή οι επενδυτές μπορούσαν να επενδύσουν σε εμπορεύματα, μετοχές και FOREX ανάμεσα σε άλλα, αλλά όχι σε κρυπτονομίσματα. Μα ποιος θα το πίστευε άλλωστε; Οπότε είναι απολύτως λογικό όταν εμφανίστηκε το bitcoin να μην υπάρχει νομοθετική κατεύθυνση και φορολογία. Και κυρίως όμως γιατί τα κρυπτονομίσμτα εμφανίστηκαν σαν μέσο πληρωμής αλλά πλέον είναι επενδυτική δραστηριότητα.
Ο νόμος 4172/2013 χωρίζει τα εισοδήματα σε δύο κατηγορίες. Στην μία είναι εισοδήματα από επενδυτικές δραστηριότητες σε εισοδήματα από κεφάλαιο και η δεύτερη είναι εισοδήματα από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου. Αφού τα κρυπτονομίσματα δεν αποτελούν μετοχή και να δίνουν κάποιου είδους μέρισμα τότε εντάσσονται στο άρθρο 42 του ΚΦΕ. Το άρθρο αυτό αφορά την φορολογία από μεταβίβαση τίτλου. Στην ίδια κατηγορία βρίσκονται και κέρδη από το συνάλλαγμα FOREX. Από την άλλη όμως το Δικαστήριο Ευρωπαϊκής Ένωσης (C-264/14) έχει δηλώσει ότι τα κρυπτονομίσματα αποτελούν μέσω πληρωμών.
Όμως μέχρι πρόσφατα η στάση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας ήταν πως τα κρυπτονομίσματα δεν είναι νόμισμα με την συνηθισμένη έννοια αλλά ένα «ψηφιακό κουπόνι» (token) το οποίο μεταφέρετε με ηλεκτρονικό τρόπο και δεν έχει φυσική μορφή.
Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψιν είναι φανερό ότι δεν είναι σαφές το νομοθετικό πλαίσιο αλλά και ούτε η φορολογία που καλούνται να πληρώσουν οι επενδυτές. 
Σύμφωνα με οικονομολόγους και λογιστές  θεωρείται ότι ο φορολογικός συντελεστής για τα κρυπτονομίσματα είναι 15% επί της αποκομιζόμενης υπεραξίας. Και επιπλέον αυτού του είδους τα εισοδήματα υπόκεινται σε εισφορά αλληλεγγύης. Η φορολογία αυτή είναι σύμφωνη με τον νόμο 4484/17





Τι άλλες ευρωπαϊκές νομοθεσίες υπάρχουν.
MiFID II
Η MiFID II είναι ένα νομοθετικό πλαίσιο που θεσπίστηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη ρύθμιση των χρηματοπιστωτικών αγορών στο μπλοκ και για τη βελτίωση της προστασίας των επενδυτών με στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στον κλάδο μετά την έκθεση της χρηματοπιστωτικής κρίσης στις αδυναμίες του συστήματος. Η νομοθεσία αυτή είναι σε ισχύ από την 3η Ιανουαρίου 2018 αν και θα έπρεπε να αρχικά να είναι σε ισχύ από τις αρχές του 2017.
ESMA 
Μια ακόμη νομοθετική αρχή για τις συναλλαγές και τα κρυπτονομίσμτα αποτελεί η ESMA. Η Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών (ΕΑΚΑΑ) είναι θεσμικό όργανο δημοσιονομικής εποπτείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ευρωπαϊκή Εποπτική Αρχή, που εδρεύει στο Παρίσι. Η ΕΑΚΑΑ αντικατέστησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ρυθμιστικών Αρχών των Αγορών Κινητών Αξιών (CESR) την 1η Ιανουαρίου 2011.
Είναι σαφές ότι ακριβές νομοθετικό πλαίσιο για την φορολογία για υπάρχει. Οπότε σε περίπτωση που θέλετε να αρχίσετε συναλλαγές κρυπτονομισμάτων θα πρέπει να βρείτε μια πλατφόρμα που λειτουργεί με βάση τα νομοθετικά πλαίσια. Και μια τέτοια πλατφόρμα δεν είναι άλλη από την Vestle. Στην Vestle μπορείτε να κάνετε συναλλαγές σε ορισμένα CFD sκρυπτονομισμάτων όπως σε Bitcoin, Litecoin, Ethereum και Ripple – XRP.H Vestle έχει εξουσιοδοτηθεί από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς Κύπρου.  Και επιπλέον εποπτεύετε συνεχώς από αυτήν. Συγκεκριμένα λειτουργεί  με άδεια λειτουργίας # 143/11. Οπότε είσαστε σίγουροι ότι είσαστε καλυμμένοι και όλα λειτουργούν μέσα σε συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο. Μην χάνετε χρόνο λοιπόν και ξεκινήστε τώρα τις συναλλαγές σε κρυπτονομίσματα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου