ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Σάββατο 13 Απριλίου 2019

Ανάβει «φωτιές» ο Γαβρόγλου: Οι οργανικές θέσεις ιερέων είναι 6.000, ούτε μία παραπάνω



«Φωτιές» ανάβει η τοποθέτηση του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου στη Βουλή αναφορικά με τον αριθμό των
οργανικών θέσεων ιερέων καθώς επικαλέστηκε νόμο του 1945, για να δηλώσει ότι «οι οργανικές θέσεις ιερέων είναι 6.000 και ούτε μια παραπάνω», αφού όπως είπε πρέπει να μισθοδοτούνται μόνον οι έγγαμοι ιερείς, κάτι που σήμερα δεν συμβαίνει.

Ο υπουργός δήλωσε δε ότι εάν το ελεγκτικό συμβούλιο ζητήσει να μάθει γιατί μισθοδοτούνται όλοι αυτοί οι επιπλέον ιερωμένοι, οι οποίοι ξεπερνούν τους 4.000 (σήμερα μισθοδοτούνται 10.400) μπορεί να βρεθούν στον αέρα.

Σύμφωνα με τον κ. Γαβρόγλου μισθοδοτούνται άγαμοι κληρικοί και ιερομόναχοι και ζήτησε από την αντιπολίτευση επιτακτικά να του πει αν πιστεύει πως αυτό είναι το σωστό, ενώ τόνισε πως το πλαίσιο συμφωνίας του Αρχιεπισκόπου με τον πρωθυπουργό, αυτή την παθογένεια είχε σκοπόν να διορθώσει, καλώντας τα κόμματα να πάρουν θέση.

Η τοποθέτηση του Κ. Γαβρόγλου στη Βουλή ήρθε ως απάντηση στην ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Κυριαζίδη ο οποίος έκανε λόγο για συμφωνία Ιερώνυμου – Τσίπρα κάτω από το τραπέζι, με αποτέλεσμα να προκληθεί και φραστικό επεισόδιο ανάμεσα σε υπουργό και βουλευτή. Ο Δ. Κυριαζίδης ανέφερε χαρακτηριστικά: Να καθίσετε να μιλήστε και να μην πάτε κάτω από το τραπέζι, να κάνετε την όποια «συνέργεια» που λέτε με την Αρχιεπισκοπή ή τον Αρχιεπίσκοπο. Με τον Κώστα Γαβρόγλου να απαντά: Πώς να νομοθετήσουμε, κ. Κυριαζίδη, λοιπόν, όταν εσείς ως εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας σήμερα λέτε το απαράδεκτο -και σας ζητώ να το πάρετε πίσω- ότι η συμφωνία ανάμεσα στον Αρχιεπίσκοπο και στον πρωθυπουργό έγινε κάτω από το τραπέζι; Ντροπή σας! Ντροπή σας! Κάτω από το τραπέζι; Είναι δυνατόν σε μια δημοκρατική χώρα να μιλάτε με αυτόν τον τρόπο; Τα «κάτω από το τραπέζι» είναι επί άλλων κυβερνήσεων. Εχετε εκτεθεί ανεπανόρθωτα και ζητάω να το πάρετε πίσω. Συμφωνία κάτω από το τραπέζι ανάμεσα στον πρωθυπουργό μιας δημοκρατικά εκλεγμένης χώρας και ενός Αρχιεπισκόπου; Αυτά δεν πρέπει να λέγονται!


Στην απάντηση του αναφορικά με το θέμα των κληρικών ο Κ. Γαβρόγλου ανέφερε αναλυτικά τα εξής:

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Σας παρακαλώ, προφανώς σας γράφουν άλλοι τις ερωτήσεις. Με συγχωρείτε, όταν εδώ γραπτά λέει: «Καθότι από τις δέκα χιλιάδες τετρακόσιες οργανικές θέσεις ιερέων περισσότερες από δυόμισι χιλιάδες παραμένουν κενές», πρέπει να μας πείτε βάσει ποιου νόμου είναι αυτές οι δέκα χιλιάδες τετρακόσιες θέσεις. Δεν υπάρχουν, λοιπόν. Να το ξέρετε, για να μην εκτεθείτε.

Ο νόμος ο οποίος ορίζει τις οργανικές θέσεις, για να γνωρίζετε, είναι ο αναγκαστικός ν. 536/1945 και οι οργανικές θέσεις ιερέων στην Εκκλησία είναι έξι χιλιάδες, ούτε μία παραπάνω. Είναι έξι χιλιάδες. Να το ξέρουμε αυτό. Δεν είναι δέκα χιλιάδες τετρακόσιες. Πρώτον αυτό.

Δεύτερον, κατά τη γνώμη σας, πρέπει να μισθοδοτούνται οι έγγαμοι ή οι άγαμοι κληρικοί; Διότι ο νόμος είναι απολύτως σαφής. Ο νόμος μιλάει για τους έγγαμους κληρικούς. Ξέρετε τι γίνεται σήμερα, άραγε; Θα ήθελα να μου απαντήσετε, αν γνωρίζετε. Διότι ο νόμος του 1945 πήγε να προστατεύσει τους έγγαμους κληρικούς από μια εξευτελιστική καθημερινότητα. Είναι σωστό, κατά τη γνώμη σας, να μισθοδοτούνται ιερομόναχοι; Είναι σωστό να μισθοδοτούνται άγαμοι κληρικοί;

Εδώ, λοιπόν, υπάρχει ένα πάρα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Και να σας πω κάτι; Έχετε ρωτήσει καθόλου τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο αν έχει κάνει μια κατανομή των οργανικών θέσεων ανά Μητρόπολη; Γιατί και αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα.

Δεν υπάρχει λόγος να υπάρχουν πολλοί ιερείς στα αστικά κέντρα και ελάχιστοι στις επαρχίες της χώρας και στις απομακρυσμένες περιοχές. Αυτό ακριβώς πήγε να διορθώσει το πλαίσιο συμφωνίας που έχει υπογραφεί ανάμεσα στον Αρχιεπίσκοπο και τον Πρωθυπουργό. Αυτό που εσείς, με δική σας πρωτοβουλία, είπατε ότι τελείωσε, πήγε στις καλένδες τώρα, δεν πρόκειται να συνεχιστεί.

Το ερώτημα είναι: ως πολιτικά κόμματα θέλουμε να μπει μια τάξη σε αυτό, ναι ή όχι; Εμείς δεν λέμε να διώξουμε κανέναν. Εμείς δε λέμε να σταματήσει η μισθοδοσία. Εν πάση περιπτώσει, όμως, όταν υπάρχουν έξι χιλιάδες οργανικές και μέσα από μια απίστευτη παθογένεια, που έγινε σιγά-σιγά από το 1945 και μετά, σήμερα η πολιτεία μισθοδοτεί πάνω από δέκα χιλιάδες, αυτό είναι μια θεσμική ακαταστασία, στην οποία τα πολιτικά κόμματα πρέπει να πάρουν θέση.

Εδώ, λοιπόν, υπάρχει ένα πολύ σοβαρό πολιτικό και κοινωνικό πρόβλημα. Το μεν πολιτικό πρόβλημα είναι ότι το μόνο που ενδιαφέρει τη Νέα Δημοκρατία είναι να κάνει αυτή την αντιπολίτευση του μαύρου-άσπρου. Σας ρωτώ, λοιπόν, αν εσείς είστε υπέρ του να μπορέσει να μπει μια τάξη, ένας ορθολογισμός περαιτέρω κατοχύρωσης των κληρικών, ώστε αυτή η χώρα, επιτέλους, να έχει τα αντίστοιχα μητρώα, την αντίστοιχη μισθοδοσία κλπ.





Τώρα, για τα υπόλοιπα που είπατε, πραγματικά σας το είχα πει και την άλλη φορά. Πρέπει να έρχεστε λίγο πιο ετοιμασμένος. Δεν μπορείτε να διαβάζετε τις ειδήσεις που είναι στα διάφορα site. Κοιτάξτε. Ρωτώ το κόμμα σας, το οποίο αρνείται να απαντήσει. Μήπως εσείς μπορείτε να απαντήσετε, έστω και προσωπικά: Γνωρίζετε ότι ζείτε σε μια χώρα που δεν έχει Γ΄ Λυκείου και η Γ΄ Λυκείου είναι μόνο στα χαρτιά; Το ξέρετε αυτό; Το ξέρετε ότι από τώρα αρχίζει και ερημώνει η Γ΄ Λυκείου; Το ξέρετε ότι σε πάρα πολλά σχολεία ακυρώνονται οι εκπαιδευτικοί, παρ’ όλη την τεράστια προσπάθεια που κάνουν, με ένα ακροατήριο μαθητών οι οποίοι είναι κουρασμένοι, οι οποίοι το μόνο που σκέφτονται είναι να λύσουν τις ασκήσεις τα φροντιστήρια κλπ.; Θέλετε το δημόσιο σχολείο, ναι ή όχι; Θέλετε να είμαστε μια χώρα που να έχει Γ΄ Λυκείου ή να έχει μία Γ΄ Λυκείου που να είναι μόνο στα χαρτιά;

Ακριβώς αυτό κάνουμε, καταργώντας όλη αυτήν την ακαταστασία και στην Γ΄ Λυκείου όπως υπάρχει. Έχουμε τέσσερα μαθήματα, έξι ώρες, η ύλη είναι πάρα πολύ διαχειρίσιμη και με αυτόν τον τρόπο θεωρούμε ότι και τα παιδιά θα μπουν σε μία καθημερινότητα που να μην έχουν αυτό το τρελό άγχος, οι γονείς δεν θα έχουν λόγο να στέλνουν τα παιδιά τους να κάνουν ιδιαίτερα και οι εκπαιδευτικοί θα ξαναποκτήσουν τον ρόλο που πρέπει, που είναι να προετοιμάζουν αυτά τα παιδιά για το πανεπιστήμιο μέσα από το δημόσιο σχολείο.

in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου