Επί σειρά ετών ήμουνα πρόεδρος του Σωματείου Λαϊκής Αγοράς. Αντιμετώπισα
αρκετές φορές μία αντίληψη μεταφοράς της λαϊκής αγοράς από τον φυσικό της χώρο που είναι η πλατεία ωρολογίου. Και μιλώ για φυσικό χώρο που πραγματοποιείται η λαϊκή στο ρολόι, γιατί τη μία και μοναδική φορά που την μεταφέρανε στην περιοχή «Γκιάτα μύλος», συρρικνώθηκε σε μεγάλο βαθμό ώστε το μεροκάματο του επαγγελματία που συμμετέχει σαν εκθέτης προϊόντων έφτασε στο ναδίρ, συν την οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα αλλά και την πόλη μας.
Θα σταθώ με λίγα λόγια για το θεσμό των λαϊκών αγορών. Αυτές ιδρύθηκαν με νόμο το 1950. Στην ουσία αποτελούσε την ανάγκη που με μία μορφή εκφράζανε οι παλιοί «μπαχτσεβάνοι» για να καλύπτουν τις λαϊκές ανάγκες. Έτσι η πολιτεία με σαφήνεια στο νόμο ξεκαθαρίζει ότι ο χώρος μπορεί να είναι ένας δρόμος ή μία πλατεία. Γι’ αυτό σε όλη τη χώρα οι λαϊκές αγορές γίνονται σε δρόμους που με τη βοήθεια της αστυνομίας γίνεται η διαδικασία της λαϊκής αγοράς. Έτσι βλέπουμε στην Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη (στη Μαρτίου) και σε όλες τις πόλεις της χώρας να πραγματοποιούνται αυτές.
Το προτέρημα της λαϊκής είναι ότι βρίσκεις φρέσκα και φθηνά πράγματα για τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους, γενικά για τα χαμηλά εισοδήματα και νοικοκυριά. Όμως με τη γιγαντοποίηση των πολυκαταστημάτων η λαϊκή μπαίνει στο στόχαστρο. Πρέπει γι’ αυτό να «φάνε» το φιλέτο της λαϊκής. Έτσι εκμεταλλεύονται κάποιες αντιλήψεις για τις λαϊκές και δραστηριοποιούνται σε αυτή την κατεύθυνση. Στην περίπτωσή μας εδώ στα Γρεβενά επικαλούνται την κίνηση που όμως όταν υπάρχει αστυνόμευση αυτόματα το επιχείρημα αυτό καταρρίπτεται.
Το σωματείο ήταν και θα είναι στη θέση ότι η λαϊκή πρέπει να γίνεται στο ρολόι, δηλαδή στο κέντρο της πόλης. Τι διαπιστώσαμε όταν ήμασταν στου «Γκιάτα μύλο»; Ο Γρεβενιώτης της πόλης ή ο Γρεβενιώτης του χωριού έρχονταν στη λαϊκή ψώνιζε και έφευγε, δηλαδή ήταν απλώς μία οικονομική συναλλαγή. Το καλοκαίρι η λαϊκή αργοανάσαινε, γιατί πάνε πολλά αμάξια παραγωγών και πουλάνε στα χωριά, έτσι δεν ερχόταν κανείς. Όχι μόνο η λαϊκή αλλά και η πόλη όλη ήταν σαν τις πόλεις των χρυσωρύχων στην Αμερική όταν τις εγκατέλειπαν και πήγαιναν αλλού για χρυσάφι.
Τι γίνεται τώρα με τη λαϊκή στο κέντρο; Η λαϊκή στο κέντρο είναι εντελώς άλλο πράγμα για την πόλη μας. Καταρχήν είναι ένα εβδομαδιαίο πανηγύρι. Ο κάθε άνθρωπος την Παρασκευή θα κατέβει στα Γρεβενά όπου και να μην ψωνίσει, θα δει ένα γνωστό, θα πιει ένα τσίπουρο, θα φάει μία φασολάδα στον Καραθάνο, στο Ζιώγα ή στον Τάκο. Δηλαδή θα σεργιανίσει, θα ξεσκάσει, αλλά θα δει και κάτι να αγοράσει. Τα μαγαζιά της πόλης δουλεύουν κυρίως την Παρασκευή, τη μέρα της λαϊκής.
Αν το Δημοτικό Συμβούλιο δεν βλέπει αυτό το σπουδαίο χαρακτηριστικό του σεργιανιού, τότε κάθε δημοτική αρχή θα παραβιάζει και θα δημιουργεί προβλήματα στην ίδια την πόλη και την εύρυθμη οικονομική λειτουργία της. Δεν θέλω να επεκταθώ και σε άλλα προβλήματα που δημιουργούνται αν χρειαστεί (που να μη χρειαστεί) θα τα αναπτύξουμε και θα δώσουμε να καταλάβει η κάθε δημοτική αρχή ότι δεν λύνουν τα προβλήματα με τα πείσματα και τα έτσι θέλω. Με την εκτόπιση της λαϊκής θα ‘ρθει και το τέλος της, γιατί ήδη βαριαναστενάζουμε. Και αυτό συνεπάγεται και με το οικονομικό τέλος των μαγαζιών της πόλης.
Αυτό το κείμενο το έγραψα, γιατί επιτέλους πρέπει να γνωρίζουμε τις θέσεις των υποψηφίων δημάρχων, για να μπορεί ο κόσμος να τους κρίνει από τις θέσεις τους ψηφίζοντάς τους ή καταψηφίζοντάς τους και όχι μόνο. Πρέπει να αναπτύξουν τις θέσεις τους για όλα τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν το δήμο μας. Ίδωμεν…
Σκουριά συμφέροντα πελετιακες σχέσεις και κανένα επιχείρημα
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσείς εξυπηρετείτε μονάχα την πάρτι σας και δεν σκέφτεστε το γενικό καλό. Καλός ήρθατε στη ΜΠΑΝΑΝΙΑ η Λαϊκή πρέπει να ειναι σε συγκεκριμένο χώρο με συγκεκριμενες θέσεις και όχι όποιος προλάβει(Πολλοί εκ των Εμπόρων και όχι παραγωγών ειναι προφανώς υπεράριθμοι και Καλύπτονται μέσα από την αδιαφάνεια που υπάρχει σχετικά με το ποιος ειναι τι και πόσες θέσεις προβλέπονται ). Επιτέλους πάμε μπροστά όχι πίσω δεν είπε κανείς να καταργηθεί η Λαϊκή αλλά επιτέλους ΠΡΕΠΕΙ να μπει μια τάξη στο ΧΑΟΣ που βιώνουν οι πολίτες οδηγοί και επισκέπτες κάθε Παρασκευή.
Η ερώτηση καλως έγινε αγαπητέ αρθρογράφε για να ξέρουμε και εμεις οι υπόλοιποι πολίτες και όχι μόνον οι έμποροι τι θέση θα πάρουν στο παραπάνω πρόβλημα οι τοπικοί άρχοντες και να ψηφίσουμε αναλόγως .
Σας παραθέτω παρακάτω τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης που έγινε από το Site AETOSGREVENA τα αποτελέσματα ειναι αποκαλυπτικά για το πόσο θέλει ο κόσμος να μείνει στο ίδιο σημείο .... Εκτός και αν δεν υποστηρίζουμε την Δημοκρατία αλλά την Συμφεροντοκρατία.
Επισης αν κάποιος αμφισβητεί τα αποτελέσματα να ρωτήσει και να μάθει εάν γίνεται να υπάρξει διπλοψηφία νοθεία κλπ στα αποτελέσματα ... Αφορά μοναδικές ψήφους.
1)Στον χώρο διεξαγωγής της Εμποροπανήγυρης 29.21% (118 votes)
2)Στο μεγάλο πάρκινγκ στο ποτάμι κοντά στην Γέφυρα της Καλαμπάκας 27.23% (110 votes)
3)Συμφωνώ με την πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου: Στον ίδιο χώρο και α)Μακεδονομάχων και β) Κ.Ταλιαδούρη μεταξύ των κάθετων οδών 13ης Οκτωβρίου και Εργατικής Πρωτομαγιάς 16.34% (66 votes)
4)Στο πάρκινγκ του Δήμου (της Εθνικής) κοντά στα ΚΤΕΛ 12.38% (50 votes)
5)Στο πάρκο των Μανιταριών 10.4% (42 votes)
6)Πουθενά από τα παραπάνω 2.72% (11 votes)
7)Other: 1.72% (7 votes)
Αυτά .. Και οποίος κατάλαβε κατάλαβε ...
Καλη η φασολάδα στον καραθανο και το τσιπουρο στον κόσκοτα αλλα η λαϊκή πρεπει να αλλάξει θεση,οπως και το ΚΤΕΛ.Αν δε το βλεπουν θετικά οι υποψήφιοι προυχοντες να μας το πουν για να μην πάει χαμένη η ψηφος μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην αγχώνεστε και τα τσίπουρα θα πιουν την Παρασκευή και τις φασολάδες θα φαν για να περδονται και να χαίρονται και τα ψώνια τους θα κάνουν τώρα αν περπατήσουν και λίγο παραπάνω μέχρι τον Αχιλλη καλό θα τους κάνει . Αρθρογραφειτε μετ' επιχειρημάτων και ουχί για ρακες συνοδεία εδεσμάτων
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην αγχώνεστε και τα τσίπουρα θα πιουν την Παρασκευή και τις φασολάδες θα φαν για να περδονται και να χαίρονται και τα ψώνια τους θα κάνουν τώρα αν περπατήσουν και λίγο παραπάνω μέχρι τον Αχιλλη καλό θα τους κάνει . Αρθρογραφειτε μετ' επιχειρημάτων και ουχί για ρακες συνοδεία εδεσμάτων
ΑπάντησηΔιαγραφή