Το πρόσωπο ενός πανέμορφου κοριτσιού με πράσινα μάτια, μέσα στη «σκοτεινιά» του πολέμου.
Μία νεαρή που πεθαίνει στο κρεβάτι της, η βασίλισσα της Αγγλίας σε ένα σπάνιο πορτρέτο και ένας ιπποπόταμος.
Είναι μερικές μόνο από τις εικόνες, που άλλαξαν την ιστορία της φωτογραφίας.
Πρόκειται για πραγματικά έργα τέχνης, από τα αρχεία της Royal Photographic Society της Μεγάλης Βρετανίας, τα οποία θα μπορεί να θαυμάσει ο κόσμος σε έκθεση στο Λονδίνο.
Τα αρχεία της Royal Photographic Society άνοιξαν για το κοινό προσφέροντας μία σπάνια ματιά στην ιστορία της φωτογραφίας. Η έκθεση περιλαμβάνει μία από τις πιο παλιές φωτογραφίες της βασίλισσας Βικτόρια, τραβηγμένη από τον Ρότζερ Φέντον γύρω στο 1856. Δείχνει τη βασίλισσα καθισμένη προφίλ, σε μία καρέκλα, έχοντας ένα γράμμα στα χέρια της.
Ο ιπποπόταμος στο Ζωολογικό κήπο του Λονδίνου το 1852, τραβηγμένος από τον Χουάν Κάρλος Μαρία Ισίδρο. Θεωρείται η πρώτη φωτογραφία της ιστορίας με εκπρόσωπο αυτού του είδους.
Το κορίτσι από το Αφγανιστάν, φωτογραφία του 1984 από τον Στιβ ΜακΚέρι. Είναι μία από τις πιο «δυνατές» φωτογραφίες της συλλογής. Η Σαρμπάτ Γκούλα φωτογραφήθηκε σε προσφυγικό καταυλισμό στο Πακιστάν και έγινε γνωστή ως «η Αφγανή με τα πράσινα μάτια» και η «πρώτη Μόνα Λίζα του τρίτου κόσμου», ένα σύμβολο δύναμης και ομορφιάς, μέσα στις δυσκολίες της ζωής.
Στρατιώτες του ουρανού, φωτογραφία του 1940 από τον Νίκολας Μάρεϊ. Είναι μία διαφημιστική φωτογραφία, που θεωρείται ότι δημιουργήθηκε για αμερικανική προπαγάνδα, δείχνοντας το ρόλο της γυναίκας στον πόλεμο. Ο Μάρεϊ ήταν ένας από τους πρωτοπόρους της έγχρωμης φωτογραφίας.
Το πορτρέτο της Κριστίνα, του 1913 από τον Μέρβιν Ο'Γκόρμαν. Η φωτογραφία της κόρης του ήταν δραματική και εξαιρετικά ασυνήθιστη για την εποχή. Τραβήχτηκε σε παραλία, κατά τη διάρκεια οικογενειακών διακοπών. Η Κριστίνα είναι το μοντέλο του Ο'Γκόρμαν σχεδόν σε όλο του το έργο.
Φως και σκιά στην πλατεία του Λέισεστερ, του 1896 από τον Πολ Μάρτιν. Η φωτογραφία δίνει ένα μαγικό φως στο Λονδίνο. Ο Μάρτιν ήταν ένας από τους πρώτους φωτορεπόρτερ και χρησιμοποίησε μία μηχανή χειρός για αυτή τη νυχτερινή φωτογραφία.
Σβήνοντας, του 1858 από τον Χένρι Πιτς Ρόμπινσον. Δείχνει ένα νεαρό κορίτσι στο νεκροκρέβατό του, πεθαίνοντας από φυματίωση, με τους συγγενείς της γύρω της. Είναι ένα δείγμα συνδυαστικής εκτύπωσης και πέντε διαφορετικά αρνητικά χρησιμοποιήθηκαν για το τελικό αποτέλεσμα. Είχε προκαλέσει αντιδράσεις όταν εκτέθηκε, αφού πολλοί πίστευαν ότι ο θάνατος δεν είναι θέμα κατάλληλο για φωτογραφία.
Φύλακας δείχνει πώς φοριέται μάσκα αερίων, του 1944 από τον Τζον Χιντ. Η φωτογραφία τραβήχτηκε για την εικονογράφηση του βιβλίου «Πολίτες στον πόλεμο», δείχνοντας το ρόλο των πολιτών στην άμυνα. Ο Χιντ, που προτίμησε να γίνει φωτογράφος για τις ένοπλες δυνάμεις και όχι στρατιώτης, θεωρείται και αυτός από τους πρωτοπόρους της έγχρωμης φωτογραφίας.
Πυροσβέστης, του 1944 από τον Τζον Χιντ. Μετά από τον πόλεμο, ο φωτογράφος έγινε γνωστός για μία σειρά καρτ-ποστάλ που δημιούργησε.
Η Οντρεϊ Χέπμορν, το 1950 από τον Ανγκους ΜακΜπιν. Ηταν από τις πρώτες φωτογραφίες της και τραβήχτηκε πριν γίνει διάσημη ηθοποιός, όταν δούλευε και ως μοντέλο. Η φωτογράφιση έγινε για μία διαφήμιση που δημοσιεύτηκε στην Vogue.
Γυμνή στην άμμο, του 1936 από τον Εντουαρντ Γουέστον. Ο φωτογράφος και η μούσα του βγήκαν στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια για αυτή τη δουλειά, χωρίς να έχουν σκοπό να κάνουν γυμνή φωτογράφιση. Αλλά το μοντέλο, η Τσάρις Γουίλσον που αργότερα έγινε σύζυγός του, αυθόρμητα έβγαλε τα ρούχα της και κυλίστηκε στην άμμο.
Sepervivum Percarneum, του 1922 από τον Αλμπερτ Ρένγκερ Πατς, που είχε βάλει στόχο της δουλειάς του να προσπαθεί να δημιουργήσει μία πιστή αντικειμενική θεώρηση του κόσμου.
Μία ακόμη φωτογραφία του Τζον Χιντ είναι απλά ένα μαρούλι, στη γη.
Φεγγάρι, του 1941 από τον Ανσελ Ανταμς. Εγινε τόσο διάσημη αυτή η φωτογραφία, που ο Ανταμς έβγαλε πάνω από 1.300 αντίτυπά της κατά τη διάρκεια της καριέρας του.
Καμινάδα, του 1934 από τον Νόελ Γκριγκς. Ηταν μία ασυνήθιστη φωτογραφία για το κοινό εκείνη την εποχή, καθώς επικεντρωνόταν σε ένα καθημερινό αντικείμενο.
Ο πολεμικός φωτορεπόρτερ, Λάρι Μπάροους, στο Βιετνάμ. Σκοτώθηκε εκεί, σε πτώση ελικοπτέρου.
Δύο τρόποι ζωής, του 1857 από τον Οσκαρ Ρεϊλάντερ. Προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις εκείνη την εποχή γιατί περιελάμβανε γυμνό. Ομως, όταν η βασίλισσα Βικτόρια επισκέφθηκε την έκθεση ενθουσιάστηκε τόσο πολύ με αυτή τη φωτογραφία, που αγόρασε ένα αντίτυπό της.
Τούρκικο λουτρό, του 1986 από τον Κάλουμ Κόλβιτ. Ο Σκοτσέζος δημιουργεί τρισδιάστατα έργα, συνδυάζοντας ζωγραφική και γλυπτική και στη συνέχεια φωτογραφίζει τη σύνθεση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου