Το περιβάλλον για τις αυτοκινητοβιομηχανίες καθίσταται όλο και πιο περίπλοκο
και δύσκολο. Έτσι η πίεση για ενοποίηση μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει αυξηθεί με τις προκλήσεις που θέτει η ηλεκτροκίνηση, η θέσπιση αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές και η ανάπτυξη δαπανηρών νέων τεχνολογιών για τα συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα.Οι ενοποιήσεις, συγχωνεύσεις και οι συμμαχίες γίνονται βάσει συνιστωσών που έχουν να κάνουν με την δυναμική, τη θέση στην αγορά, το πλασάρισμα στις γεωγραφικές ζώντες, την τεχνογνωσία στις νέες τεχνολογίες, τη συμπληρωματικότητα μεταξύ των εταίρων… Αλλά και μία από τις καθοριστικές συνιστώσες για το πώς θα διαμορφωθεί η διεταιρική σχέση έχει να κάνει με τη χρηματιστηριακή αξία της κάθε εταιρείας. Η οποία βέβαια καθορίζεται εν πολλοίς από τις συνιστώσες που προαναφέραμε. Ας δούμε όμως πόσο αξίζει χρηματιστηριακά κάθε εταιρεία ή όμιλος.
Η κεφαλαιοποίηση αγοράς, το market capitalization, αποτελεί μια μέτρηση της αξίας της επιχείρησης με βάση την τιμή της μετοχής και τον αριθμό των μετοχών σε κυκλοφορία. Αντιπροσωπεύει γενικά την άποψη της αγοράς για την αξία των μετοχών μιας εταιρείας και αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την αξιολόγηση της μετοχής.
Για παράδειγμα, αν μια εταιρεία έχει 500 χιλιάδες μετοχές σε κυκλοφορία με τιμή μετοχής 20 ευρώ, η ανώτατη κεφαλαιοποίησή της είναι €10 εκατ. (500.000 x 20 ευρώ). Έτσι, οι εταιρείες κατηγοριοποιούνται βάσει του μεγέθους της κεφαλαιοποίησής τους στην αγορά. Βέβαια, το ανώτατο όριο της κεφαλαιοποίησης δεν είναι πάντα ακριβής ένδειξη της αξίας μιας εταιρείας, καθώς δεν λαμβάνει υπόψη το χρέος και άλλους παράγοντες.
Χρηματιστηριακή αξία εταιρειών σε δισ. ευρώ στις 29 Μάϊου | |||||
---|---|---|---|---|---|
A/A | Εταιρεία ή Όμιλος | Αξία | A/A | Εταιρεία ή Όμιλος | Αξία |
1. | Toyota Motors | 152,0 | 15. | Suzuki | 18,6 |
2. | Volkswagen Group | 71,1 | 15. | Groupe PSA | 18,6 |
3. | Daimler AG | 50,6 | 17. | Groupe Renault | 16,7 |
4. | General Motors | 44,3 | 18. | Subaru | 16,3 |
5. | BMW Group | 41,2 | 19. | BYD Auto | 14,8 |
6. | Honda Motors | 39,7 | 20. | Geely | 13,4 |
7. | Ford | 34,8 | 21. | TATA Group | 7,7 |
8. | Ferrari NV | 31,4 | 22. | Dongfeng Motor Group | 6,4 |
9. | Τesla Inc. | 30,4 | 23. | Mitsubishi Motor | 6,3 |
10. | SAIC Motor | 30,3 | 24. | Mazda | 5,9 |
11. | Volvo Group | 25,1 | 25. | Great Wall | 5,7 |
12. | Hyundai Kia Group | 24,9 | 26. | BAIC Motor | 4,9 |
13. | Nissan | 24,8 | 27. | Changan Automobile | 3,9 |
14. | Fiat Chrysler Automobiles | 24,0 |
Πηγή αξιών σε USD από την ycharts.com και μετατροπή τους σε ευρώ βάσει της χτεσινής ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου