Κάποτε έκλεβε από καταστήματα και έψαχνε σε σκουπιδοτενεκέδες για φαγητό, σήμερα έχει
μια περιουσία άνω των 20 εκατ.
δολαρίων.
Πώς τα κατάφερε; Η Αμορούζο ξεκίνησε πουλώντας vintage ρούχα στο eBay το 2006, αλλά σήμερα η εταιρεία της, η Nasty Gal απασχολεί 350 άτομα, έχει 550.000 πελάτες την ημέρα, 1,3 εκατ. followers στο Facebook και διάσημες θαυμάστριες.
Με ρίζες από την Ιταλία, την Ελλάδα και την Πορτογαλία, η Σοφία Αμορούζο μεγάλωσε στα προάστια του Σαν Ντιέγκο, εγκατέλειψε το σχολείο όταν στο λύκειο διαγνώστηκε με κατάθλιψη και σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και προτίμησε να τελειώσει τις τάξεις που της απέμειναν από το σπίτι. Στα 16 της χρόνια, έπαιρνε ήδη αντικαταθλιπτικά.
Στα 18 διασχίζει με auto stop τη δυτική ακτή των ΗΠΑ, ταξιδεύοντας μαζί με φορτηγατζήδες που είχαν επιθετικές διαθέσεις και «βουτώντας» σε σκουπιδοτενεκέδες για να βρει τζάμπα φαγητό. Στα 19 της την πιάνουν να κλέβει από κατάστημα.
Και σε όλη της τη ζωή, δεν είχε καταφέρει να παραμείνει σε μια δουλειά για πάνω από δύο εβδομάδες. Στην πραγματικότητα, έπρεπε να την πιάσουν να κλέβει για να αποφασίσει στα 22 της χρόνια να αλλάξει τη ζωή της.
Έπιασε δουλειά και αγόρασε το βιβλίο «Ακόμα και οι χαζοί μπορούν να ανοίξουν μια επιχείρηση στο eBay». Το πρώτο πράγμα που πούλησε στο eBay ήταν ένα κλεμμένο βιβλίο. Αλλά η επιχείρησή της, η Nasty Gal (που πήρε το όνομά της από ένα τραγούδι της Betty Davis) ήταν το αποτέλεσμα της ανίας της και του πάθους της για τα vintage ρούχα.
Η Αμορούζο ξόδευε ώρες για να φτάσει στα πιο απομακρυσμένα μαγαζιά και να διαπραγματευτεί τις τιμές, προκειμένου να αγοράσει με το κιλό ρούχα σε δεύτερο χέρι. Από την πρώτη στιγμή, εκμεταλλεύτηκε τα social media, αναζητώντας πελάτες στο MySpace.
Έβρισκε νέα μοντέλα στο ίντερνετ για την επιχείρησή της, και τις πλήρωνε με… burger. Γνώριζε πώς να κατατροπώσει τους ανταγωνιστές της, γιατί ανήκε και η ίδια στο δημογραφικό κοινό στο οποίο στόχευαν. Έτσι, πολύ γρήγορα, τα ρούχα της πωλούνταν σε απίστευτες τιμές. Τελικά, το eBay την έδιωξε, έπειτα από έναν καβγά με άλλους χρήστες.
Αλλά αυτό αποδείχθηκε ευλογία για την Αμορούζο, καθώς έτσι μπόρεσε να γιγαντώσει την επιχείρησή της. Αγόρασε το domain name NastyGalVintage.com και πλέον ήταν μια κανονική επιχειρηματίας. Σύντομα, έκανε προσλήψεις για να ανταποκριθεί στον αυξανόμενο όγκο των παραγγελιών.
Χρειαζόταν ολοένα και μεγαλύτερα γραφεία. Και την ημέρα που είχε 1 εκατ. δολάρια στο λογαριασμό της, η Αμορούζο έβγαλε φωτογραφία το αποδεικτικό, γιατί πίστευε πως ίσως να μην ξαναέβλεπε ένα τέτοιο νούμερο.
Το site μπορεί με μία πρώτη ματιά να μοιάζει σαν ένα συνηθισμένο eshop όπως χιλιάδες άλλα, όμως μετά από λίγη εξερεύνηση γίνεται αντιληπτή η διαφορετικότητα του όσον αφορά στην ποιότητα, στο στυλ και στην παρουσίαση των ρούχων και των αξεσουάρ που αναδεικνύει, αλλά και στις κανονικές τιμές που προσφέρει.
Η φήμη της όμως εκτοξεύτηκε το 2014, όταν δημοσίευσε το memoir της με τίτλο #Girlboss, που έγινε γρήγορα bestseller και στο οποίο μιλάει για το ταξίδι της προς την επιτυχία. Με τα έσοδα του βιβλίου της δημιουργήθηκε το «GirlBoss Foundation», το οποίο στηρίζει τη νέα γενιά γυναικών που ενσαρκώνουν τη φιλοσοφία της Αμορούζο και οδεύουν στον αντισυμβατικό δρόμο της: του να παίρνεις ρίσκα, να ξαναγράφεις τους κανόνες και να ορίζεις την επιτυχία στα μέτρα σου.
Το ίδρυμα δημιουργήθηκε ακριβώς για να χρηματοδοτεί τα μελλοντικά GirlBosses και να δίνει ευκαιρίες σε outsiders όπως η Σοφία που υπό άλλες συνθήκες σπάνια φτάνουν ως τα γραφεία των funds με business plan και αυτοπεποίθηση.
Η Σοφία ενθαρρύνει νέα κορίτσια να πάρουν αυτό που θέλουν με σκληρή δουλειά, απόρριψη των συμβάσεων και χωρίς να ξεχνούν να το διασκεδάζουν στην πορεία. «Έχω τρεις συμβουλές που θέλω να θυμάσαι», γράφει στο #GirlBoss: «Μη μεγαλώσεις ποτέ. Μη γίνεις βαρετή. Μην αφήνεις τον Άνδρα να σε πατρονάρει. Οk; Cool. Let’s do it!».
Από την πρώτη στιγμή που γνώρισε τον μουσικό και σύζυγό της Joel Jarek DeGraff, της άρεσε αλλά ήταν παντρεμένος. Μετά από δέκα χρόνια, οι δουλειές τους έφεραν στην ίδια πόλη. Εκείνος χωρισμένος πλέον από τον πρώτο του γάμο, δέχτηκε αμέσως την πρότασή της, να συναντηθούν. Τρία χρόνια αργότερα, γονατιστός, της έκανε πρόταση γάμου, ζητώντας αυτό που και εκείνος ήθελε. Τον Ιούνιο του 2015, οι δυο τους αντάλλαξαν όρκους στο Λος Άντζελες, σε μια έπαυλη του 1923, το Paramour Estate.
Από τότε που το Nasty Gal σταμάτησε τη λειτουργία του, η Σοφία ασχολείται με ένα νέο είδος ακτιβισμού, ενώ τον Μάρτιο οργάνωσε το «Girlboss rally», ένα event με σκοπό να βοηθήσει τις γυναίκες σε ό,τι αφορά «το marketing, το χτίσιμο ενός brand, την πληρωμή και την παραίτηση τους από τη δουλειά, την υγεία, την ευεξία, τη σεξουαλικότητα τους και άλλα». Το 10% των πωλήσεων των εισιτηρίων πήγαν στο «Girlboss Foundation».
Η εταιρεία Boohoo με έδρα το Μάντσεστερ, η οποία εξαγόρασε τη Nasty Gal, πουλάει διεθνώς μέσω του διαδικτύου, Ιδιωτικές Ετικέτες μόδας για τις ηλικίες των 16-24 ετών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου