Ενώ το περιοδικό Forbes παρουσιάζει τα πιο ακριβοπληρωμένα μοντέλα με τη βασίλισσα της πασαρέλας Ζιζέλ να βγάζει μόνο μία χρονιά
44 εκατομμύρια δολάρια, έρευνα του CNNMoney παρουσιάζει μία διαφορετική πραγματικότητα για τον glitter κόσμο (και τους μισθούς) της πλειοψηφίας των μοντέλων.
Αν το μόντελινγκ σου φέρνει στο μυαλό μια ζωή πλουσιοπάροχη με σαμπάνιες, λαμπερά κοσμήματα και αμέτρητα δώρα, οι άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί επαγγελματικά με το είδος, μπορούν να σε διαβεβαιώσουν ότι πρόκειται για έναν πολύ απαιτητικό, ανταγωνιστικό, αμείλικτο και ακριβό κόσμο, στον οποίον ναι μεν καταφέρνουν να επιβιώσουν κάποιες, μετρημένες στα δάχτυλα, καλλονές της πασαρέλας, οι υπόλοιπες όμως, απ’ ό,τι φαίνεται, δύσκολα τα βγάζουν πέρα οικονομικά.
Σε αυτό τουλάχιστον κατέληξε πρόσφατη έρευνα του CNNMoney που ξετίναξε στην κυριολεξία όλη τη «λαμπερή» πορεία των νέων και όμορφων γυναικών και αντρών στον κόσμο της μόδας και απέδειξε ότι οι περισσότεροι βρίσκονται σε μια δυσβάσταχτη οικονομική κατάσταση. Μπορεί οι μεγάλες δουλειές που κλείνουν να αμείβονται με χιλιάδες δολάρια για λίγες μέρες δουλειάς, η πραγματικότητα όμως είναι ότι τα μοντέλα βάζουν στη δική τους τσέπη ένα πολύ μικρό μέρος των χρημάτων.
Στις πιο συντηρητικές περιπτώσεις, τα μοντέλα δίνουν το 20% των κερδών τους στα πρακτορεία. Αυτή εξάλλου συνήθως είναι και η στάνταρτ συμφωνία που μπορεί και να καλύπτει τα έξοδά τους και να αφήνει κέρδος στα πρακτορεία.
Τα προβλήματα όμως αρχίζουν όταν τα μοντέλα φορτώνονται με πρόσθετα, «κρυμμένα» έξοδα και καλούνται να πληρώσουν το λογαριασμό ακόμα και για τα ταξίδια τους, τη διαμονή τους, τις φωτογραφίες και τις δημόσιες σχέσεις.
Σύμφωνα με την έρευνα, τα μοντέλα έχουν συνήθως κρατήσεις στις αμοιβές τους, εν αγνοία τους, για υπηρεσίες που όχι μόνο δεν επέλεξαν, αλλά δεν τους δόθηκε και ποτέ η δυνατότητα να τις αρνηθούν.
Τα παραδείγματα, από συνηθισμένα έως κωμικοτραγικά, περιλαμβάνουν έξτρα χρεώσεις για εταιρικές κάρτες, χώρο στο site του πρακτορείου, δώρα σε πελάτες, ακόμα και λουλούδια που έστειλε ένα πρακτορείο σε μοντέλο για τα γενέθλιά της!
Η θολή αυτή εικόνα φέρεται να οφείλεται και στο ότι τα μοντέλα δεν αντιμετωπίζονται ως μόνιμοι υπάλληλοι, καθώς οι συμφωνίες που υπογράφουν με τα πρακτορεία μοιάζουν περισσότερο με εργολαβίες -συμβάσεις έργου-, με αποτέλεσμα οι εργατικοί νόμοι να μην ισχύουν στις δικές τους περιπτώσεις και να μένουν απροστάτευτες. Έτσι, τα υποτιθέμενα κερδοφόρα συμβόλαια που υπογράφουν δεν τους εγγυώνται ούτε ελάχιστο ημερομίσθιο ούτε ωράρια ούτε υπερωρίες, ενώ όταν στραβώσουν τα πράγματα, δεν υπάγονται σε κανένα σωματείο που θα τις υποστηρίξει νομικά.
Και για να μην τους βάζουμε όλους στην ίδια κατηγορία, υπάρχουν σίγουρα και κάποια λίγα πρακτορεία που στηρίζουν τα μοντέλα και γίνονται στην κυριολεξία το δεύτερο σπίτι τους.
Οπότε την επόμενη φορά που θα ξεφυλλίσεις ένα περιοδικό μόδας και θα νοιώσεις στην καρδιά σου ένα χτύπο ζήλιας για όλες αυτές τις νέες και όμορφες που νομίζεις ότι απλά χαμογελάνε μπροστά στον φακό και αμείβονται με χιλιάδες δολάρια, θυμήσου ότι η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Ειδικά όταν σβήνουν τα φώτα της πασαρέλας...
44 εκατομμύρια δολάρια, έρευνα του CNNMoney παρουσιάζει μία διαφορετική πραγματικότητα για τον glitter κόσμο (και τους μισθούς) της πλειοψηφίας των μοντέλων.
Αν το μόντελινγκ σου φέρνει στο μυαλό μια ζωή πλουσιοπάροχη με σαμπάνιες, λαμπερά κοσμήματα και αμέτρητα δώρα, οι άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί επαγγελματικά με το είδος, μπορούν να σε διαβεβαιώσουν ότι πρόκειται για έναν πολύ απαιτητικό, ανταγωνιστικό, αμείλικτο και ακριβό κόσμο, στον οποίον ναι μεν καταφέρνουν να επιβιώσουν κάποιες, μετρημένες στα δάχτυλα, καλλονές της πασαρέλας, οι υπόλοιπες όμως, απ’ ό,τι φαίνεται, δύσκολα τα βγάζουν πέρα οικονομικά.
Σε αυτό τουλάχιστον κατέληξε πρόσφατη έρευνα του CNNMoney που ξετίναξε στην κυριολεξία όλη τη «λαμπερή» πορεία των νέων και όμορφων γυναικών και αντρών στον κόσμο της μόδας και απέδειξε ότι οι περισσότεροι βρίσκονται σε μια δυσβάσταχτη οικονομική κατάσταση. Μπορεί οι μεγάλες δουλειές που κλείνουν να αμείβονται με χιλιάδες δολάρια για λίγες μέρες δουλειάς, η πραγματικότητα όμως είναι ότι τα μοντέλα βάζουν στη δική τους τσέπη ένα πολύ μικρό μέρος των χρημάτων.
Στις πιο συντηρητικές περιπτώσεις, τα μοντέλα δίνουν το 20% των κερδών τους στα πρακτορεία. Αυτή εξάλλου συνήθως είναι και η στάνταρτ συμφωνία που μπορεί και να καλύπτει τα έξοδά τους και να αφήνει κέρδος στα πρακτορεία.
Τα προβλήματα όμως αρχίζουν όταν τα μοντέλα φορτώνονται με πρόσθετα, «κρυμμένα» έξοδα και καλούνται να πληρώσουν το λογαριασμό ακόμα και για τα ταξίδια τους, τη διαμονή τους, τις φωτογραφίες και τις δημόσιες σχέσεις.
Σύμφωνα με την έρευνα, τα μοντέλα έχουν συνήθως κρατήσεις στις αμοιβές τους, εν αγνοία τους, για υπηρεσίες που όχι μόνο δεν επέλεξαν, αλλά δεν τους δόθηκε και ποτέ η δυνατότητα να τις αρνηθούν.
Τα παραδείγματα, από συνηθισμένα έως κωμικοτραγικά, περιλαμβάνουν έξτρα χρεώσεις για εταιρικές κάρτες, χώρο στο site του πρακτορείου, δώρα σε πελάτες, ακόμα και λουλούδια που έστειλε ένα πρακτορείο σε μοντέλο για τα γενέθλιά της!
Η θολή αυτή εικόνα φέρεται να οφείλεται και στο ότι τα μοντέλα δεν αντιμετωπίζονται ως μόνιμοι υπάλληλοι, καθώς οι συμφωνίες που υπογράφουν με τα πρακτορεία μοιάζουν περισσότερο με εργολαβίες -συμβάσεις έργου-, με αποτέλεσμα οι εργατικοί νόμοι να μην ισχύουν στις δικές τους περιπτώσεις και να μένουν απροστάτευτες. Έτσι, τα υποτιθέμενα κερδοφόρα συμβόλαια που υπογράφουν δεν τους εγγυώνται ούτε ελάχιστο ημερομίσθιο ούτε ωράρια ούτε υπερωρίες, ενώ όταν στραβώσουν τα πράγματα, δεν υπάγονται σε κανένα σωματείο που θα τις υποστηρίξει νομικά.
Και για να μην τους βάζουμε όλους στην ίδια κατηγορία, υπάρχουν σίγουρα και κάποια λίγα πρακτορεία που στηρίζουν τα μοντέλα και γίνονται στην κυριολεξία το δεύτερο σπίτι τους.
Οπότε την επόμενη φορά που θα ξεφυλλίσεις ένα περιοδικό μόδας και θα νοιώσεις στην καρδιά σου ένα χτύπο ζήλιας για όλες αυτές τις νέες και όμορφες που νομίζεις ότι απλά χαμογελάνε μπροστά στον φακό και αμείβονται με χιλιάδες δολάρια, θυμήσου ότι η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Ειδικά όταν σβήνουν τα φώτα της πασαρέλας...
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου