Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τρίτη 5 Μαΐου 2020

Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» : Η Οδική Ασφάλεια μετά από την περίοδο του «Μένουμε Σπίτι»


Μετά από τον παρατεταμένο εγκλεισμό στο σπίτι και την απαγόρευση της άσκοπης κυκλοφορίας
στο δρόμο με βάση τα μέτρα της Πολιτείας για την αναχαίτιση της εξάπλωσης της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, επιστρέφουμε στην Ελλάδα σε μία νέα κανονικότητα, με σταδιακά βήματα. Λαμβάνοντας υπόψητην προηγούμενη πρωτόγνωρηπερίοδοκαθώς και τη νέα κρίσιμη περίοδο που θα βιώσουμε στη χώρα μας με την άρση των περιοριστικών μέτρων, και με δεδομένα τα ακόλουθα:

1.    Κατά τη διάρκεια του lockdown
·         Παρατηρήθηκε το φαινόμενο των υψηλών ταχυτήτων στους άδειους δρόμους.
·         Υπήρξε πολύ μεγαλύτερη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης και σωματικής άσκησης των πολιτών: πολύ θετικό ως προς το θέμα της βιώσιμης μετακίνησης, αλλά απαιτούσε πολύ μεγαλύτερη προσοχή στο δρόμο και από τους οδηγούς και από τους ποδηλάτες.
·         Πολλοί πεζοί κυκλοφορούσαν χωρίς να δείχνουν την απαιτούμενη προσοχή στους οδηγούς και χωρίς να σέβονται τους φωτεινούς σηματοδότες.
·         Ο κόσμος διακατεχόταν από έντονο στρεςκαι ψυχολογική πίεση λόγω της πανδημίας.
2.    Τις επόμενες εβδομάδες, θα συνεχιστούν οι αυξημένες ανάγκες εφοδιασμού της αγοράς και οι ιδιαίτερες συνθήκες στη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας. 
3.    Η σταδιακή επανέναρξη των σχολείων από τις 11/5 θα οδηγήσει ξανά στις καθημερινές μετακινήσεις των μαθητών και των νέων.
4.    Τις επόμενες εβδομάδες, με την άρση των περιοριστικών μέτρων, θα αυξηθεί κατά πολύ ο κυκλοφοριακός φόρτος και η χρήση των ΙΧ στο δρόμο λόγω α) της αποφυγής των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς εξαιτίας του φόβου του νέου κορωνοϊού, και β) του περιορισμένου επιτρεπόμενου αριθμού επιβατών σε κάθε όχημα.
5.    Τον Ιανουάριο, τον πρώτο μήνα του 2020, παρατηρήθηκε αύξηση των τροχαίων συμβάντων στη χώρα μας κατά 16,6% περισσότερο σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ).
6.    Επίσης, τo Φεβρουάριο, σημειώθηκε αύξηση 23,8% στα τροχαία συμβάντα, σε ολόκληρη τη χώρα (ΕΛΣΤΑΤ).
7.    Ήδη παρατηρήσαμε τις τελευταίες ημέρες στους δρόμους της Ελλάδας, τραγικά τροχαία δυστυχήματα που στοίχισαν δυστυχώς τη ζωή παιδιών και νέων ανθρώπων.Να σημειωθεί ότι τα παιδιά και οι νέοι, οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι δικυκλιστές είναι οι πιο ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου (ETSC 2019)
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, επισημαίνουμε
·         την ανάγκη του περιορισμού των άσκοπων μετακινήσεων περισσότερο από κάθε άλλη περίοδο
·         οι οδηγοί, δεδομένης της αύξησης της χρήσης των Ι.Χ. (για την αποφυγή και του συνωστισμού στα ΜΜΜ), θα πρέπει να τηρούν απαρέγκλιτα τους κανόνες του ΚΟΚ
·         οι πεζοί και οι άλλοι χρήστες του δρόμου θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις μετακινήσεις τους
Η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», κυρία Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, δήλωσε σχετικά:
«Το Ινστιτούτο συνεχίζει να είναι κοντά στους πολίτες και στην Πολιτεία για την ασφάλεια στις μετακινήσεις μας και τη δημιουργία μιας κουλτούρας υπεύθυνης οδικής και οδηγικής συμπεριφοράς, συμβάλλοντας στην πρόληψη που θα ενισχύσει την Οδική Ασφάλεια και τη διατήρηση της υγείας των πολιτών ώστε να μη συνεχίσουμε να θρηνούμε πολλαπλάσια θύματα από όσα μας άφησε ο νέος κορωνοϊός. Όλο αυτό το διάστημα που οικειοθελώς περιοριστήκαμε στα σπίτια μας επιδεικνύοντας υπευθυνότητα, προσοχή και αλληλεγγύη στο συνάνθρωπο, ας συνεχίσουμε, και τώρα που βγαίνουμε έξω και κυκλοφορούμε στο δρόμο, να σκεφτόμαστε και τους άλλους πέρα από τον εαυτό μας. Είναι κρίμα να γλυτώσουμε από την πανδημία του COVID-19 και να χάσουμε ζωές στο δρόμο από την άλλη ‘πανδημία’, αυτή των τροχαίων. Ταυτόχρονα, ας κρατήσουμε τα θετικά των προηγούμενων εβδομάδων, και δη τους πιο βιώσιμους τρόπους μετακίνησης, για το καλό και της υγείας μας και του περιβάλλοντος, όπως το περπάτημα και τη χρήση ποδηλάτου, πάντα όμως με αμέριστη προσοχή στο δρόμο».
Επισημαίνουμε επίσης ότι:
·         Δύο άνθρωποι χάνονται στους δρόμους της Ελλάδας κάθε μέρα, και πολλαπλάσιοι τραυματίζονται σοβαρά σε τροχαία συμβάντα.
·         Τα τροχαία δυστυχήματα είναι η 1η αιτία θανάτου για παιδιά και νέους ηλικίας 5-29 ετών (ΠΟΥ 2018)
·         3500 ζωές χάνονται στο δρόμο κάθε μέρα, σε όλο τον κόσμο (ΠΟΥ)
·         1,35 εκ. άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο, σε όλο τον κόσμο (ΠΟΥ)
·         Τα θύματα από τροχαία δυστυχήματα είναι υπερπολλαπλάσια από τον τραγικό απολογισμό του νέου κορωνοϊού παγκοσμίως.
Είναι, λοιπόν, σημαντικό να συμβάλουμε με την υπεύθυνη συμπεριφορά μας στο δρόμο, όπως και στις υπόλοιπες δραστηριότητες της ζωής μας, ώστε να μην επιβαρύνουμε το Εθνικό Σύστημα Υγείας και τα νοσοκομεία με τροχαία συμβάντα που μπορούν να αποφευχθούν. Εκεί ακριβώς αποσκοπεί και η νέα καμπάνια του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» στα κοινωνικά δίκτυα (FBioas.panos.milonas), με κεντρικό μήνυμα:

ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΑΣ!
Με μάσκα σε κλειστούς χώρους!
Με ζώνη ασφαλείας στους δρόμους!
Με κράνος στους δρόμους!
Η πρόληψη σώζει ζωές! Υπεύθυνοι οδηγοί=Υπεύθυνοι πολίτες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου