Πώς μπορείς να διακρίνεις
άραγε αν κάποιος νιώθει έλξη για σένα;
Ένα θέμα για το οποίο έχει χυθεί τόσο μελάνι και παραμένει εν πολλοίς άγνωστο.
Μια νέα έρευνα λοιπόν που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο περιοδικό «Psychological Bulletin» έχει κάνει «την πιο ολοκληρωμένη ανάλυση όλων των εποχών» στα μικρά αυτά σημάδια που αποκαλύπτουν τη φυσική έλξη. Οι ερευνητές ξεψάχνισαν 50 εμπειρικές μελέτες που επικεντρώθηκαν στην έλξη και τη μη λεκτική επικοινωνία, αντισταθμίζοντας ταυτοχρόνως τις πολιτισμικές διαφοροποιήσεις.
Η μετα-ανάλυση κατέληξε λοιπόν πως συμπεριφορές όπως η οπτική επαφή, το χαμόγελο, το γέλιο και η ανάγκη της συζήτησης συνδέονται με τη φυσική έλξη σε όποιο πλαίσιο εγγραφής κι αν τις βάλεις. Στις δυτικές μάλιστα κοινωνίες τα πειράγματα και το επιδοκιμαστικό κούνημα του κεφαλιού θεωρούνται ισχυροί δείκτες φλερτ.
«Υπάρχει μια συγκεκριμένη σουίτα συμπεριφορών που συνδέονται με την έλξη και το ίδιο αυτό σετ των συμπεριφορών μπορεί να εντοπιστεί σε πολιτισμούς παντού στον κόσμο», λέει ο επικεφαλής της μελέτης Matthew Montoya του University of Dayton στο Οχάιο των ΗΠΑ.
«Όταν μας αρέσει κάποιος, συμπεριφερόμαστε με τρόπους ώστε να τον κάνουμε να μας εμπιστευτεί», σημειώνει ο Montoya, «υπό αυτή την προοπτική, καταλήγουμε σε αυτές τις συμπεριφορές ώστε να αυξήσουμε τον βαθμό της αλληλεπικάλυψης, της αλληλεξάρτησης και της δέσμευσης σε μια συμφωνία».
Την ίδια ώρα, η μελέτη καταρρίπτει αρκετούς μύθους που συνδέονται με τα σημάδια του φλερτ. Όπως το παίξιμο των γυναικών με τα μαλλιά τους, το ανασήκωμα των φρυδιών, οι έντονες χειρονομίες, η «ανοιχτή» στάση σώματος ή η κλίση του σώματός μας προς τον άλλο.
Οι ερευνητές μας λένε πως το να κατανοήσουμε τα πραγματικά σημάδια του φλερτ δεν θα μας βοηθήσουν απλώς σε ένα πονηρό ραντεβουδάκι, αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη σχέση, είτε μιλάμε για φιλική επαφή είτε και για την επαγγελματική καθημερινότητά μας: «Αν καταφεύγουμε σε αυτές τις συμπεριφορές, λίγη σχέση έχει με ρομαντικούς πόθους», εξηγεί ο επιστήμονας, «αυτές οι συμπεριφορές εφαρμόζονται όταν οι γιατροί αλληλεπιδρούν με τους ασθενείς τους, οι γονείς αλληλεπιδρούν με τα παιδιά τους ή οι πωλητές προσπαθούν να πείσουν τους πελάτες τους»…
newsbeast.gr
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου