χαμένα έργα του Πικάσο, αξίας πάνω από 70 εκατομμύρια ευρώ. Η είδηση είχε κάνει τότε τον γύρο του κόσμου.
Πρόκειται για έναν 75χρονο ηλεκτρολόγο Πιέρ Λεγκενέκ και για τη 71χρονη σύζυγό του, οι οποίοι είχαν στο σπίτι τους τα πολύτιμα έργα και παρουσιάζονται σύντομα στο εφετείο με την κατηγορία της κλοπής έργων πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ολα ξεκίνησαν το 2010 όταν το ηλικιωμένο ζευγάρι τηλεφωνεί στον Κλοντ Πικάσο για να δει κάποια σχέδια του πατέρα του αν είναι αυθεντικά. Μετά από ανταλλαγή περίεργων επιστολών, το ζευγάρι πηγαίνει στα κεντρικά γραφεία της Picasso Administration στο Παρίσι με μια βαλίτσα η οποία περιείχε 180 πίνακες, σχέδια, λιθογραφίες και κολάζ καθώς και 91 σχέδια σε σημειωματάριο.
Οι άνθρωποι στα κεντρικά γραφεία μένουν άφωνοι όταν ανοίγει η βαλίτσα. Ο Κλοντ Πικάσο και οι συνεργάτες του κάνουν τρεις ώρες για να διαπιστώσουν αν όλα αυτά είναι αυθεντικά. Η συνεργάτης του Κριστίν Πινό σημειώνει ότι τα έργα αυτά δεν αναφέρονται καν στην βιβλιογραφία. Πρόκειται για πίνακες και σχέδια από το 1900-1932, εποχή της μεγάλης αναζήτησης για τον διάσημο ζωγράφο, μεταξύ των οποίων τα πρώτα κυβιστικά έργα του.
Στην αντεπίθεση το ζευγάρι των συνταξιούχων
Η δικηγόρος του ηλικιωμένου ζευγαριού δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια. Ανακάλυψε ότι πολλά έργα του Πικάσο που μπαίνουν σε δημοπρασία ανήκαν στους πιο απίθανους ανθρώπους. Η συλλογή της «Κυρίας Β.», για παράδειγμα, η οποία μπήκε σε δημοπρασία στην Αίθουσα Ντρουό του Παρισιού, και ανήκε στην χήρα κάποιου Μορίς Μπρεσνέ, πρότεινε για πώληση έργα τα οποία ο Πικάσο είχε χαρίσει στον σύζυγό της, σωφέρ του ζωγράφου με το παρατσούκλι «Νουνούρς» -(αρκουδάκι): εκατό πίνακες, σχέδια, κεραμικά, φωτογραφίες, άγαλμα και ένα ρολόι δικό του. Ενα από τα σχέδια μάλιστα είχε αφιέρωση του Πικάσο στο σωφέρ Νουνούρς.
Ομως, αμέσως οι ανακριτές παρενέβησαν και η δημοπρασία αναβλήθηκε. Για τον εξής λόγο.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το περιβάλλον του ο Μορίς Μπρεσνέ έλεγε σε όλους τους φίλους του ότι έκλεβε έργα από το σπίτι του Πικάσο ανά δεκάδες. Ο άνθρωπος πέθανε το 1991 και η σύζυγός του πέθανε το 2009, αυτή που ονόμασε τη συλλογή της «Κυρία Β.»
Θαύμα: Ψάχνοντας οι ανακριτές ανακάλυψαν ότι αυτή η κυρία Μπρεσνέ, ή «Κυρία Β.» που οι κληρονόμοι της ήθελαν να βγάλουν σε δημοπρασία δεκάδες έργα, ονομάζεται στο πατρικό της Λεγκενέκ. Είναι εξαδέλφη του Πιέρ, του ηλεκτρολόγου για τον οποίο συζητάμε. Ο άντρας της, Μορίς Μπρεσνέ έβαλε τον μπατζανάκη του ηλεκτρολόγο Πιέρ στο σπίτι του Πικάσο. Σήμερα, ακόμη και ο Πιέρ Λεγκενέκ είναι ανάμεσα στους κληρονόμους της «Κυρίας Β.». Ο ανήξερος ηλεκτρολόγος που δεν ξέρει τι είναι αυτά τα «παλιόχαρτα» ήξερε πολύ καλά τι έλεγαν οι επαγγελματίες που υπολόγισαν την αξία της κληρονομιάς της Κυρίας Β.!
Ο ανακριτής κατηγορεί τώρα τον ύποπτο Λεγκενέκ ότι έκρυψε αυτή την συγγένεια στην αρχή της δίκης. Στο μεταξύ ο Λεγκενέκ άλλαξε την κατάθεσή του λέγοντας ότι δεν μιλιόταν με τον Μορίς Μπρεσνέ από το 1975. Η σύζυγός του δήλωσε ότι οι Μπρεσνέ ζούσαν πλουσιοπάροχα και τους κοίταζαν σαν ψηλομύτηδες
makeleio.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου