Αυτές τις ημέρες κάτι θηριώδη τεθωρακισμένα 4Χ4 οχήματα που όμοιά τους δεν έχουν ξαναδεί οι Ενοπλες Δυνάμεις παρελαύνουν το ένα μετά το άλλο σε δύσβατους ελληνικούς δρόμους, σε βουνά και σε λαγκάδια, επιδεικνύοντας τις δυνατότητές τους, τον οπλισμό και τη θωράκισή τους. Το τελευταίο που «παρέλασε» μέσα σε λάσπες και βουνά ήταν ένα όχημα ευρωπαϊκής κατασκευής. Είχαν προηγηθεί όμως επιδείξεις και άλλων τεθωρακισμένων οχημάτων από ελληνικές, ισραηλινές, ισπανικές, σερβικές και άλλες εταιρείες, που έδειξαν ζωηρό κατασκευαστικό ενδιαφέρον αλλά και ενδιαφέρον για την ΕΛΒΟ.
Η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να παραμείνει αυτάρκης όσον αφορά την κατασκευή στρατιωτικών οχημάτων παντός τύπου και για τον λόγο αυτόν θέλησε να κατασκευάσει ένα «εθνικό όχημα». Ενα όχημα που θα αντικαταστήσει τα γνωστά ΡΕΟ ή τα οχήματα της Στάγερ και της Μερτσέντες. Στόχος του ΥΠΕΘΑ είναι η υλοποίηση ενός προγράμματος ύψους 800 εκατ. ευρώ σε βάθος 10 ετών. Ενός μεγαλόπνοου προγράμματος που σφόδρα ενόχλησε την Τουρκία, αφού οι τουρκικές εφημερίδες έγραψαν ότι «η Ελλάδα θέλει να κατασκευάσει θωρακισμένα οχήματα κάτω από τη μύτη μας»
10.000 οχήματα από το 1979
Με τον τρόπο αυτόν οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις αποχαιρετούν μέσα στο 2021 τα θρυλικά Μερτσέντες και τα επίσης θρυλικά ΡΕΟ ή τα οχήματα της Στάγερ. Τα συναρμολογούσε εδώ και 41 χρόνια η ΕΛΒΟ έχοντας διανύσει εκατομμύρια χιλιόμετρα όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε χώρες όπου η Ελλάδα είχε στείλει στρατιωτικές ειρηνευτικές αποστολές.
Τα τζιπ της Μερτσέντες κατασκευάζονται συνεχώς από το 1979 έως σήμερα, σχεδόν αμετάβλητα αισθητικά, με βαθμιαίες μόνο βελτιώσεις στο τεχνολογικό τους υπόβαθρο, στον εξοπλισμό και στην ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Συνολικά έχουν κατασκευαστεί 10.000 οχήματα (και 250 δεξιοτίμονα για την κυπριακή Εθνοφρουρά) σε διάφορες παραλλαγές, όπως: μεταφορέας προσωπικού / φορτίου (η συνηθέστερη εκδοχή), όχημα διοίκησης, ασθενοφόρο και φορέας οπλισμού. Υστερα από 41 χρόνια τα τζιπ και τα ΡΕΟ δεν έχουν φθάσει μόνο στο τέλος του χρόνου ζωής τους, αλλά και δεν πληρούν κανένα από τα νέα πρότυπα ασφαλείας και προστασίας του ΝΑΤΟ. Τα νέα οχήματα θα πρέπει απαραίτητα να φέρουν θωράκιση σε παράθυρα και παρμπρίζ, καθώς και στην καμπίνα των επιβατών.
Με τον τρόπο αυτόν οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις αποχαιρετούν μέσα στο 2021 τα θρυλικά Μερτσέντες και τα επίσης θρυλικά ΡΕΟ ή τα οχήματα της Στάγερ. Τα συναρμολογούσε εδώ και 41 χρόνια η ΕΛΒΟ έχοντας διανύσει εκατομμύρια χιλιόμετρα όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε χώρες όπου η Ελλάδα είχε στείλει στρατιωτικές ειρηνευτικές αποστολές.
Τα τζιπ της Μερτσέντες κατασκευάζονται συνεχώς από το 1979 έως σήμερα, σχεδόν αμετάβλητα αισθητικά, με βαθμιαίες μόνο βελτιώσεις στο τεχνολογικό τους υπόβαθρο, στον εξοπλισμό και στην ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Συνολικά έχουν κατασκευαστεί 10.000 οχήματα (και 250 δεξιοτίμονα για την κυπριακή Εθνοφρουρά) σε διάφορες παραλλαγές, όπως: μεταφορέας προσωπικού / φορτίου (η συνηθέστερη εκδοχή), όχημα διοίκησης, ασθενοφόρο και φορέας οπλισμού. Υστερα από 41 χρόνια τα τζιπ και τα ΡΕΟ δεν έχουν φθάσει μόνο στο τέλος του χρόνου ζωής τους, αλλά και δεν πληρούν κανένα από τα νέα πρότυπα ασφαλείας και προστασίας του ΝΑΤΟ. Τα νέα οχήματα θα πρέπει απαραίτητα να φέρουν θωράκιση σε παράθυρα και παρμπρίζ, καθώς και στην καμπίνα των επιβατών.
ΤΑ Μ1117 Guardian
Την ίδια ώρα το ΓΕΕΘΑ δείχνει ενδιαφέρον για την απόκτηση αμερικανικών μεταχειρισμένων λαστιχοφόρων τεθωρακισμένων οχημάτων τύπου Μ1117 Guardian, τα οποία έχει αποδεσμεύσει ο αμερικανικός στρατός και η αμερικανική κυβέρνηση τα προσφέρει σε τιμή ευκαιρίας (μόνο έξοδα μεταφοράς). Τέτοια οχήματα υπάρχουν ακόμη στην Ευρώπη και είναι πιο εύκολη (και πιο φθηνή) η μεταφορά τους στην Ελλάδα. Ο συγκεκριμένος τύπος αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και διαθέτει ισχυρή θωράκιση που αντέχει ακόμα και σε έκρηξη νάρκης βάρους 5 κιλών, αλλά και έναντι θραυσμάτων οβίδων πυροβολικού 155 mm που εκρήγνυνται σε απόσταση 15 μέτρων από το όχημα, ενώ διαθέτει «run flut» ελαστικά.
Ο διαγωνισμός για την προμήθεια του νέου εθνικού οχήματος ήδη τρέχει ώστε το συντομότερο δυνατόν να γίνει η τελική επιλογή του νέου οχήματος του Ελληνικού Στρατού, το οποίο θα συνδυαστεί και με την πώληση της ΕΛΒΟ. Δεν αποκλείεται έως τα μέσα Μαρτίου να γίνουν τα αποκαλυπτήρια του νέου εθνικού οχήματος που θα προτιμήσει η Ελλάδα, όσο και του αντικαταστάτη του θρυλικού «εθνικού τυφεκίου» G3/A3.
Την ίδια ώρα το ΓΕΕΘΑ δείχνει ενδιαφέρον για την απόκτηση αμερικανικών μεταχειρισμένων λαστιχοφόρων τεθωρακισμένων οχημάτων τύπου Μ1117 Guardian, τα οποία έχει αποδεσμεύσει ο αμερικανικός στρατός και η αμερικανική κυβέρνηση τα προσφέρει σε τιμή ευκαιρίας (μόνο έξοδα μεταφοράς). Τέτοια οχήματα υπάρχουν ακόμη στην Ευρώπη και είναι πιο εύκολη (και πιο φθηνή) η μεταφορά τους στην Ελλάδα. Ο συγκεκριμένος τύπος αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και διαθέτει ισχυρή θωράκιση που αντέχει ακόμα και σε έκρηξη νάρκης βάρους 5 κιλών, αλλά και έναντι θραυσμάτων οβίδων πυροβολικού 155 mm που εκρήγνυνται σε απόσταση 15 μέτρων από το όχημα, ενώ διαθέτει «run flut» ελαστικά.
Ο διαγωνισμός για την προμήθεια του νέου εθνικού οχήματος ήδη τρέχει ώστε το συντομότερο δυνατόν να γίνει η τελική επιλογή του νέου οχήματος του Ελληνικού Στρατού, το οποίο θα συνδυαστεί και με την πώληση της ΕΛΒΟ. Δεν αποκλείεται έως τα μέσα Μαρτίου να γίνουν τα αποκαλυπτήρια του νέου εθνικού οχήματος που θα προτιμήσει η Ελλάδα, όσο και του αντικαταστάτη του θρυλικού «εθνικού τυφεκίου» G3/A3.
in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου