Συζήτηση έγινε στο Περιφερειακό Συμβούλιο στη συνεδρίαση 18-5-21 Επερώτησης που καταθέσαμε με αντικείμενο: «Βελτίωση Οδικής σύνδεσης Π.Ε. Φλώρινας με Π.Ε Πέλλας- Σχεδιασμός Οδικών Αξόνων και Σιδηροδρομικού Δικτύου στη Δ. Μακεδονία».
Στο βίντεο που ακολουθεί –αξίζει την υπομονή σας-μπορείτε μόνοι,ες να βγάλετε τα συμπεράσματά σας!
Μόνο μερικές επισημάνσεις:
-Ενώ η επερώτηση αφορά σε θέματα που υπερβαίνουν την Π.Ε. Φλώρινας και απευθύνεται γι’ αυτό το λόγο αποκλειστικά στον Περιφερειάρχη, αποφεύγει ν’ απαντήσει ο ίδιος υποβαθμίζοντάς τα (άγνοια ; ανετοιμότητα; αλαζονεία; απαξίωση; όλα μαζί;) . Ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματα του, γιατί μία ακόμη φορά για μείζονα θέματα της ΠΕ Φλώρινας και της Δ.Μ. απαξιεί να απαντήσει ως οφείλει.
-Και ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Κιοσές που απαντά σχεδόν είναι εκτός θέματος, παίρνοντας όμως θέση για επί μέρους θέμα μείζονος σημασίας (λέγοντας..…η οδική σύνδεση Φλώρινας με Έδεσσα μέσω Κέλλης είναι παλιός σχεδιασμός ,υπάρχει άλλη σύνδεση που εξυπηρετεί την ανάγκη αυτή, εμείς έχουμε άλλους σχεδιασμούς…!).
Στην επερώτηση μας για άλλη μια φορά αντί για απάντηση πήραμε την μη απάντηση !
Παραθέτουμε:
-Το Βίντεο της συζήτησης:
-Και την Επερώτηση:
ΚΟΖΑΝΗ 28-4-21
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ: Βελτίωση Οδικής σύνδεσης Π.Ε Φλώρινας με Π.Ε. Πέλλας- Σχεδιασμός Οδικών Αξόνων και Σιδηροδρομικού δικτύου στη Δ. Μακεδονία.
Κε Περιφερειάρχη
Στις 24-4-21 σε ειδική εκδήλωση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ο Πρωθυπουργός κ. Κ. Μητσοτάκης ,ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο Περιφερειάρχης Κεν. Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας μεταξύ άλλων, ανακοίνωσαν την κατασκευή-βελτίωση του Οδικού Άξονα Θεσσαλονίκης-Έδεσσας.
Ο Οδικός αυτός άξονας αποτελεί παραδοσιακή πρόσβαση της Π.Ε. Φλώρινας και της πόλης της Φλώρινας με το μητροπολιτικό κέντρο της Β. Ελλάδας την Θεσ/νίκη . Επιπλέον αποτελεί ιστορική συνέχεια της Παλιάς Εγνατίας Οδού, της οποίας το Βαλκανικό τμήμα ξεκινούσε από το Δυρράχιο της Αλβανίας ,οδηγούσε μέσω Οχρίδας , Μοναστηρίου, Κέλλης ,Έδεσσας στην Θεσ/νίκη και την Κων/λη.
Η αναβίωση του Οδικού αυτού άξονα σε συνέχεια της σύγχρονης σύνδεσης (Θεσ/νίκης-Έδεσσας) που ήδη ανακοινώθηκε ,εάν κατασκευαστεί ολοκληρωμένα θα οδηγεί στην Φλώρινα και σε μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό ακόμη και στο Λιμάνι του Δυρραχίου .Έτσι μπορεί ν’ αποτελέσει ένα σημαντικότατο αναπτυξιακό έργο για τη Δυτ. Μακεδονία σε συνδυασμό με τον Κάθετο Οδικό Άξονα Κοζάνη-Νίκη-κ. Ευρώπη.
Και μόνο η αναβάθμιση –βελτίωση του τμήματος Έδεσσας- Φλώρινας , μπορεί να επιφέρει σημαντικά οφέλη στην διακίνηση αγαθών, στην Τουριστική ανάπτυξη ,αφού θα βοηθήσει στη διάχυση του Τουριστικού ρεύματος προς την Δυτ. Μακεδονία ,που σήμερα έχει ως κύριο προορισμό την Δυτική Πέλλα (Λουτρά Αριδαίας, Βόρας, Α. Αθανάσιος κ.λ.π.).
Δυστυχώς μέχρι σήμερα οι ανακοινώσεις που έχουν γίνει με την παρουσία του ίδιου του Πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη και αφορούν όμορες Περιφέρειες της Δυτ. Μακεδονίας -η οποία μάλιστα τελεί υπό ειδικό αναπτυξιακό καθεστώς λόγω Απολιγνιτοποίησης - μόνο ένα τμήμα της Εθνικής Οδού (Ε65) μας αφορά ,και μάλιστα ως προέκταση του κύριου έργου, που ουσιαστικά εξελίσσεται κυρίως στην περιφέρεια Θεσσαλίας .
Επί πλέον και οι πρόσφατες ανακοινώσεις που έγιναν κατά την επίσκεψη του Υφ/ργου Μεταφορών κ. Κεφαλογιάννη για την ανάπτυξη του Σιδηροδρομικού δικτύου στην Δ.Μ., ενισχύουν την αοριστία και την μετάθεση του στο αβέβαιο μακρινό μέλλον ,αφού δεν έχουν χαρακτηριστικά ενός ρεαλιστικού σχεδίου άμεσων αποτελεσμάτων για την Περιφέρειά μας.
Κε Περιφερειάρχη
-Ποιος είναι ο σχεδιασμός και σε τι ενέργειες σκοπεύετε να προχωρήσετε για την οδική διασύνδεση της Δ. Μ. σε συνδυασμό με τον υπό προγραμματισμό σύγχρονο αυτοκινητόδρομο Θεσ/νίκης –Πέλλας;
-Σκοπεύετε επιτέλους , όπως επανειλημμένα έχετε δεσμευτεί στο διαχρονικό αίτημά μας , να παρουσιάσετε ενώπιον του Περιφερειακού Συμβουλίου το συνολικό σας σχεδιασμό σχετικά με το σύνολο των οδικών υποδομών στην Περιφέρειά μας;
-Και τέλος προτίθεστε να φέρεται προς συζήτηση στο ανώτατο όργανο Δημοκρατικού Προγραμματισμού , που είναι το Περιφερειακό Συμβούλιο προς λήψη απόφασης ,ένα ρεαλιστικό εξειδικευμένο σχέδιο για την ολοκλήρωση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου ( τοπικές διασυνδέσεις ,ηλεκτροκίνηση) καθώς και την μελλοντική ανάπτυξή του;
Με εκτίμηση
Γιάννης Στρατάκης
Περ. Σύμβ. -Συνδυασμός ΕΛΠΙΔΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου