Όπως είπε αγοράσαμε τα πρώτα μας αεροπλάνα το 1973 κι έκτοτε ανελλιπώς χρησιμοποιούμε εναέρια μέσα στην πυρόσβεση.
Η Ελλάδα εξήγησε διαθέτει ιδιόκτητο στόλο από εναέρια μέσα, ο οποίος συμπληρώνεται από αεροπλάνα και ελικόπτερα που νοικιάζει.
«Ο στόλος που φτιάχτηκε φέτος ήταν από τους μεγαλύτερους, πάνω από 45 μέσα για πυρόσβεση», τόνισε και στάθηκε στην βοήθεια που έστειλαν ξένες χώρες στη χώρα μας για την αντιμετώπιση των πύρινων μετώπων.
Ιδιαίτερη μάλιστα αναφορά έκανε στην Κροατία, την προσφορά της οποίας χαρακτήρισε συγκινητική, αφού, όπως είπε, μια μικρή χώρα που διαθέτει μόλις τέσσερα Καναντέρ, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπιζε τη Δευτέρα και την Τρίτη πυρκαγιές χειρότερες από τις ελληνικές, μόλις έσβησαν μάς έστειλαν ένα αεροπλάνο.
«Γιατί δεν επιχειρούν εναέρια μέσα;»
Αναφορικά με τις καταγγελίες των πολιτών για απουσία των εναέριων μέσων πυρόσβεσης από τα μέτωπα, ο κ. Καραϊωσηφίδης τόνισε πως τα πυροσβεστικά εναέρια μέσα αντιμετωπίζουν σοβαρές αντιξοότητες και κινδύνους όταν επιχειρούν σε μεγάλα πύρινα μέτωπα, όπως αυτό της Εύβοιας.
«Υπάρχουν δύο παράγοντες. Ο ένας είναι ότι όταν βρίσκεσαι στο έδαφος και ιδιαίτερα από την μια πλευρά της φωτιάς δεν μπορείς να έχεις σωστή εικόνα για το αν επιχειρούν ή όχι εναέρια μέσα. Γιατί, κανένα εναέριο μέσο δεν μπορεί να περάσει πάνω από τη φωτιά. Αυτό που κάνουν είναι να κατασβέσουν και να περιχαρακώσουν πλευρικά τη φωτιά. Τη μεγάλη εικόνα τη βλέπει ένας συντονιστής, ο οποίος βρίσκεται εκτός τοποθεσίας, κι ο οποίος ελέγχει τα εναέρια μέσα. Ξέρει πού βρίσκονται, πότε θα επιστρέψουν, τι καύσιμα έχουν», εξήγησε.
«Στην Εύβοια έπεσαν όλα τα μέσα μόλις έσβησε η φωτιά στην Αθήνα. Αυτός είναι ο δεύτερος λόγος. Έχουμε στόλο που μπορεί να αντιμετωπίσει δύο μεγάλες πυρκαγιές. Όποια αεροσκάφη έρχονται από ξένη χώρα για να βοηθήσουν ρίχνονται αμέσως στη μάχη. Τα δύο γαλλικά Καναντέρ μέσα σε μια ώρα από την άφιξή τους επιχείρησαν σε πυρκαγιά», τόνισε.
Ο κ. Καραϊωσηφίδης επισήμανε επίσης ότι οι ευρύτερες συνθήκες μπορούν να εγείρουν εμπόδια και δυσκολίες στο έργο των εναέριων μέσων.
«Είναι πυροσβεστικά ειδικά σχεδιασμένα τα περισσότερα από αυτά, αλλά έχουν περιορισμούς. Ο ισχυρός άνεμος δημιουργεί κυματισμό και τα υδροπλάνα δεν μπορούν να πάρουν νερό. Με πάνω από 1,5 μέτρο κύμα είναι απογορευτικό για τα Καναντέρ.»
» Οι μεγάλες αποστάσεις είναι απαγορευτικές για τα ελικόπτερα. Το ελικόπτερο όταν πρέπει να μεταφέρει νερό σε μεγάλες αποστάσεις, λόγω μικρής ταχύτητας, έχει μικρότερη απόσβεση σε πυροσβεστικό έργο, δηλαδή στου τόνους νερού που μπορούμε να ρίξουμε στην πυρκαγιά μέσα σε μια ώρα. Το Beriev παίρνει 12 τόνους νερό αλλά πετάει γρήγορα και λόγω μορφολογίας το ελληνικό έδαφος δεν είναι ο κατάλληλος χώρος, σχεδιάστηκε για στέπες. Το δοκιμάζουμε όμως για να δούμε αν μπορεί να συνεισφέρει».
«Αν δεν σηκωθούν άνεμοι θα ελεγχθεί το μέτωπο στη Βόρεια Εύβοια», σημείωσε κλείνοντας.
in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου