Λίγος χρόνος ακόμα απομένει για να διαβεί η Δυτική Μακεδονία την εποχή της απολιγνιτοποίησης και σε αυτή την τόσο δύσκολη συγκυρία, βρισκόμαστε επενδυτικά ανοχύρωτοι απέναντι στην αδιαμφησβήτητα μεγάλη πιθανότητα ερήμωσης του τόπου μας από τους νέους, προς αναζήτηση εργασίας και ενός καλύτερου “αύριο”.
Την στιγμή που ο τόπος μας δοκιμάζεται όσο ποτέ άλλοτε, βλέπουμε πως η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας απλά δεν διεκδικεί τις επενδύσεις όπου βλέπουμε να γίνονται σε αλλά μέρη της ελληνικής επικρατείας. Όντας η περιφέρεια με την μεγαλύτερη ανεργία και με ένα επικείμενο και σκληρό νέο ανεργιακό κραχ ,αντί να προσελκύουμε , χάνουμε επενδύσεις ζωτικής σημασίας που θα σήμαιναν την αναγέννηση της περιοχής σε μια νέα εποχή. Η διεκδίκηση επενδύσεων πρέπει να γίνει επιτέλους πολιτική προτεραιότητα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η απομάκρυνση της προοπτικής της γερμανικής εταιρίας «Next e.GO Mobile» που δραστηριοποιείται στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων . Μια εταιρία που πρόσφατα είχε ακουστεί πως εξέφρασε τον ενδιαφέρον της ως προς την υλοποίηση του μεγαλεπήβολου project της στην περιοχή της Π.Ε Κοζάνης. Ένα project που αν μη τι άλλο μικρό μόνο δεν είναι, καθώς με τα στοιχεία που είχαν δώσει στελέχη της εταιρίας έκαναν λόγο για ένα πλάνο ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ , 1000 άμεσων θέσεων εργασίας και 5500 έμμεσων μιας και ο όγκος των οχημάτων που θα παράγει η εταιρία ετησίως ανέρχεται σε 30.000 έως και 50.000 οχήματα.
Παρ’αυτα το εν λόγω πρότζεκτ φαίνεται να απομακρύνεται από την Δυτική Μακεδονία ,παρ’ότι είχε υπάρξει ειδική ρύθμιση της ΑΑΔΕ, με την οποία δίδονταν τα κίνητρα σε τέτοιες επενδύσεις, στη Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και στην Π.Ε. Αρκαδίας, μάλλον θα αναπτυχθούν τελικά άλλου και την σκυτάλη παίρνει η πόλη του Βόλου για να υλοποιηθεί καθώς το λιμάνι παίζει τον καθοριστικό ρόλο.
Συμπερασματικά αποδεικνύεται πως ακόμα μια φορά λόγω της ελαφράς διάθεσης και στάσης από την οποία διέπεται η περιφερειακή αρχή και θεωρώντας δεδομένο πως υπάρχει πολυτέλεια χρόνου, χάνει την χρυσή ευκαιρία ο η Π.Ε Κοζάνης να αποτελέσει βασικό άξονα στον επενδυτικό και δη “νεο-ενεργειακό” χάρτη της χώρας. Αιτία; Το γεγονός της απομόνωσης στο οποίο έχει περιέλθει η περιοχή έπειτα από την προ ετών παύση λειτουργείας της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας στην περιοχή Κοζάνης και Εορδαίας.
Όλα αυτά συμβαίνουν την στιγμή που θέσεις εργασίας απειλούνται καθημερινά και αποτελεί θαύμα πως ακόμα και σήμερα έπειτα από τα εκτεταμένα lockdown στην περιοχή την περίοδο της πανδημίας, οι πολίτες της Δυτικής Μακεδονίας προσπαθούν να κρατηθούν επιχειρηματικά “ζωντανοί”.
Είναι λοιπόν επιβεβλημένο περισσότερο από κάθε άλλη φορά να διεκδικήσουν οι έχοντες τις τύχες του τόπου στα χέρια τους, τον πρωταγωνιστικό ρόλο που θα πρέπει να έχει η Δυτική Μακεδονία στο μεγάλο έργο της “Σιδηροδρομικής Εγνατίας” και σε συνδυασμό πάντα με την λειτουργία του Ε65, καθώς όμως και την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Κοζάνης-Εορδαιας-Φλώρινας. Η μια σιδηροδρομική γραμμή δεν αναιρεί την άλλη. Ο τόπος μας χρειάζεται και τις δυο ασφαλώς για να ενισχυθούν τα επιχειρηματικά κίνητρα στον τομέα της μεταφοράς. Να καταφέρουν να βάλουν την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας στον επενδυτικό χάρτη ως μια γωνιά της χώρας όπου μπορεί να παράγει, να συμμετέχει στις μεταφορές και φυσικά να αποτελέσει την “Κορωνίδα” της πράσινης ανάπτυξης της ελληνικής επικράτειας.
Ο Ε-65, η σιδηροδρομική Εγνατία, καθώς και η επαναλειτουργία της γραμμής Κοζάνης-Πτολεμαΐδας θα αποτελέσουν σοβαρά κίνητρα σε μια περιφέρεια όπου καλείτε να αλλάξει εργασιακή κουλτούρα. Η απώλεια επενδύσεων είναι απλά ανεπίτρεπτη για τη Δυτική Μακεδονία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η απομάκρυνση της προοπτικής της γερμανικής εταιρίας «Next e.GO Mobile» που δραστηριοποιείται στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων . Μια εταιρία που πρόσφατα είχε ακουστεί πως εξέφρασε τον ενδιαφέρον της ως προς την υλοποίηση του μεγαλεπήβολου project της στην περιοχή της Π.Ε Κοζάνης. Ένα project που αν μη τι άλλο μικρό μόνο δεν είναι, καθώς με τα στοιχεία που είχαν δώσει στελέχη της εταιρίας έκαναν λόγο για ένα πλάνο ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ , 1000 άμεσων θέσεων εργασίας και 5500 έμμεσων μιας και ο όγκος των οχημάτων που θα παράγει η εταιρία ετησίως ανέρχεται σε 30.000 έως και 50.000 οχήματα.
Παρ’αυτα το εν λόγω πρότζεκτ φαίνεται να απομακρύνεται από την Δυτική Μακεδονία ,παρ’ότι είχε υπάρξει ειδική ρύθμιση της ΑΑΔΕ, με την οποία δίδονταν τα κίνητρα σε τέτοιες επενδύσεις, στη Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και στην Π.Ε. Αρκαδίας, μάλλον θα αναπτυχθούν τελικά άλλου και την σκυτάλη παίρνει η πόλη του Βόλου για να υλοποιηθεί καθώς το λιμάνι παίζει τον καθοριστικό ρόλο.
Συμπερασματικά αποδεικνύεται πως ακόμα μια φορά λόγω της ελαφράς διάθεσης και στάσης από την οποία διέπεται η περιφερειακή αρχή και θεωρώντας δεδομένο πως υπάρχει πολυτέλεια χρόνου, χάνει την χρυσή ευκαιρία ο η Π.Ε Κοζάνης να αποτελέσει βασικό άξονα στον επενδυτικό και δη “νεο-ενεργειακό” χάρτη της χώρας. Αιτία; Το γεγονός της απομόνωσης στο οποίο έχει περιέλθει η περιοχή έπειτα από την προ ετών παύση λειτουργείας της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας στην περιοχή Κοζάνης και Εορδαίας.
Όλα αυτά συμβαίνουν την στιγμή που θέσεις εργασίας απειλούνται καθημερινά και αποτελεί θαύμα πως ακόμα και σήμερα έπειτα από τα εκτεταμένα lockdown στην περιοχή την περίοδο της πανδημίας, οι πολίτες της Δυτικής Μακεδονίας προσπαθούν να κρατηθούν επιχειρηματικά “ζωντανοί”.
Είναι λοιπόν επιβεβλημένο περισσότερο από κάθε άλλη φορά να διεκδικήσουν οι έχοντες τις τύχες του τόπου στα χέρια τους, τον πρωταγωνιστικό ρόλο που θα πρέπει να έχει η Δυτική Μακεδονία στο μεγάλο έργο της “Σιδηροδρομικής Εγνατίας” και σε συνδυασμό πάντα με την λειτουργία του Ε65, καθώς όμως και την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Κοζάνης-Εορδαιας-Φλώρινας. Η μια σιδηροδρομική γραμμή δεν αναιρεί την άλλη. Ο τόπος μας χρειάζεται και τις δυο ασφαλώς για να ενισχυθούν τα επιχειρηματικά κίνητρα στον τομέα της μεταφοράς. Να καταφέρουν να βάλουν την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας στον επενδυτικό χάρτη ως μια γωνιά της χώρας όπου μπορεί να παράγει, να συμμετέχει στις μεταφορές και φυσικά να αποτελέσει την “Κορωνίδα” της πράσινης ανάπτυξης της ελληνικής επικράτειας.
Ο Ε-65, η σιδηροδρομική Εγνατία, καθώς και η επαναλειτουργία της γραμμής Κοζάνης-Πτολεμαΐδας θα αποτελέσουν σοβαρά κίνητρα σε μια περιφέρεια όπου καλείτε να αλλάξει εργασιακή κουλτούρα. Η απώλεια επενδύσεων είναι απλά ανεπίτρεπτη για τη Δυτική Μακεδονία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου