Τι περισσότερες φορές ο κόσμος μπερδεύει δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα: την ευθυγράμμιση τροχών με την ζυγοστάθμιση τροχών και το ανάποδο.
Η ευθυγράμμιση τροχών συνίσταταται στην προσαρμογή και επαναφορά της γωνίας των τροχών στις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκίνητου μας. Από την άλλη, η ζυγοστάθμιση τροχών επιτρέπει στους τροχούς να περιστρέφονται χωρίς να προκαλούνται μεγάλες δονήσεις και άσκοποι κραδασμοί.
Το αυτοκίνητό σας χρειάζεται ευθυγράμμιση τροχών όταν “τραβά” αριστερά ή δεξιά σε ευθεία πορεία και σε καλό δρόμο με ελάχιστο αέρα ή όταν παρατηρήσετε ότι τα ελαστικά σας φθείρονται ανομοιόμορφα. Η διαδικασία είναι απλή και μπορεί να χρειάζεται μόνο μια μικρή διόρθωση είτε στο εμπρός είτε στο πίσω σύστημα.
Η ευθυγράμμιση θα πρέπει να ελέγχετε και να επαναφέρετε στις εργοστασιακές προδιαγραφές όταν χτυπάτε έναν τροχό σε μια μεγάλη λακούβα ή στο πεζοδρόμιο μετά από ένα νευρικό ή βιαστικό παρκάρισμα, όταν παρατηρείτε ανομοιόμοργη φθορά στα ελαστικά, όταν δεν μπορεί να διατηρηθεί σε ευθεία πορεία το αυτοκίνητο, όταν δεν υπάρχει εύκολη επαναφορά του τιμονιού μετά από στροφή και φυσικά όταν αντικαθιστούμε μέρη της ανάρτησης ή του συστήματος διεύθυνσης.
Οι κυριότερες διορθώσεις που μπορούν γίνουν σε σχέση με την ευθυγράμμιση είναι η γωνία κάμπερ, η γωνία κάστερ και η σύγκλιση. Τα περισσότερα προβλήματα λύνονται σε περίπου 30 λεπτά εργασίας από εξειδικευμένο μηχανικό και η διαδικασία είναι απλή.
Από την άλλη, η ζυγοστάθμιση έχει να κάνει με την ομοίομορφη κατανομή του βάρους του ελαστικού σε σχέση με τον τροχό. Ένας τροχός απαιτεί ζυγοστάθμιση όταν κάποιο σημείο της επιφάνειας του είναι πιο βαρύ ή ελαφρύ σε σχέση με το υπόλοιπο. Αυτό θα μεταφραστεί κατευθείαν σε κραδασμό και θα αλλοιώσει την συμπεριφορά του αυτοκινήτου και την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός. Εάν δηλαδή αισθανθείτε αναπήδηση, ταλάντωση ή κραδασμό σε κάποιον τροχό, θα πρέπει άμεσα να συμβουλευτείτε κάποιο βουλκανιζατέρ ή τον επίσημο επισκευαστή του αυτοκίνητου σας. Εάν ο κραδασμός στο τιμόνι, κοσκίνισμα στην αργκό, εμφανίζεται μεταξύ 90 χλμ./ώρα και 120 χλμ./ώρα τότε χρειάζονται ζυγοστάθμιση οι εμπρός τροχοί, ενώ εάν συμβαίνει σε μεγαλύτερη ταχύτητα τότε θα πρέπει να ελεγχούν οι πίσω τροχοί.
Ζυγοστάθμιση όμως δεν κάνουμε μόνο όταν αισθανθούμε κάποιο από τα προαναφερθέντα προβλήματα, αλλά και όταν αντικαθιστούμε ένα φθαρμένο ή κατεστραμένο ελαστικό, ή όταν αλλάζουμε και τα τέσσερα ελαστικά με καινούρια. Η διαδικασία της ζυγοστάθμισης είναι ακόμα πιο γρήγορη από αυτή της ευθυγράμμισης, με τον τεχνικό να φροντίζει για το ομοιόμορφο βάρος του τροχού σε ειδικό μηχάνημα. Εννοείται ότι θα χρειαστούν ειδικά αυτοκόλλητα αντίβαρα στο εσωτερικό της στεφάνης του τροχού για να εξουδετερωθούν οι φυγόκεντρες δυνάμεις που υπάρχουν στα βαριά σημεία όταν περιστρέφεται ο τροχός.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου