Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023

Γιατί το αυτοκίνητό μου «καίει» περισσότερο τον χειμώνα;


Οι κλιματικές συνθήκες επηρεάζουν και μάλιστα σημαντικά τη λειτουργία του αυτοκινήτου μας, με τον κινητήρα να μεταβάλλει ακόμα και την αποδοτικότητά στην προσπάθειά του να ανταπεξέλθει σε ακραία χαμηλές θερμοκρασίες.

Με τις τιμές των υγρών καυσίμων να καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου επανέρχεται στο προσκήνιο της επικαιρότητας, επηρεάζοντας περισσότερο από ποτέ την τσέπη μας.

Συνυπολογίζοντας μάλιστα το γεγονός ότι κατά τους χειμερινούς μήνες η κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου αυξάνεται, τότε η επιβάρυνση που δέχεται ο οικογενειακός προϋπολογισμός μας είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Ας δούμε, λοιπόν, για ποιον ακριβώς λόγο ένα αυτοκίνητο καταναλώνει περισσότερο τον χειμώνα σε σχέση με τις υπόλοιπες εποχές του έτους. Αναφερόμενοι στις χειμερινές συνθήκες προφανώς εστιάζουμε στις χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν και στα εντονότερα καιρικά φαινόμενα με τα οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι.


1. Μεγαλύτερες απώλειες τριβής

Οι χειμερινές συνθήκες καθιστούν πιο δύσκολη την επίτευξη της ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας όχι μόνον στον κινητήρα αλλά και στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη που σχετίζονται με την μετάδοση της ισχύος στους τροχούς.

Έτσι, λοιπόν, ο κινητήρας καταναλώνει περισσότερη ενέργεια ώστε να παράξει το ίδιο έργο, ενώ συνυπολογίζοντας τις αυξημένες απώλειες που προκύπτουν από το σύστημα μετάδοσης, τότε το πρόσημο σε σχέση με την αποδοτικότητα ενός αυτοκινήτου καταλήγει να είναι αρνητικό.

2. Βραδύτερη διαδικασία προθέρμανσης

Ένας σύγχρονος κινητήρας δεν απαιτεί προθέρμανση καθώς ακόμα και εν κινήσει θα προσαρμόσει αναλόγως τη λειτουργίας για την ταχύτερη επίτευξη της βέλτιστης θερμοκρασίας στο εσωτερικό του. Βέβαια, σε χαμηλές θερμοκρασίες η διαδικασία αυτή απαιτεί περισσότερο χρόνο και συνεπώς περισσότερο καύσιμα, καθιστώντας την όλη διαδικασία πιο ενεργοβόρα.




3. Χρήση ενεργοβόρων συστημάτων

Με σκοπό να διασφαλίσουμε την άνεση αλλά και την ασφάλεια μας, τους χειμερινούς μήνες θέτουμε σε λειτουργία διάφορα συστήματα, τα περισσότερα από τα οποία σχετίζονται με τη θέρμανση χώρων ή επιφανειών και καταναλώνουν ενέργεια.

Ο κλιματισμός, για το ξεθάμπωμα των παρμπρίζ, τα θερμαινόμενα καθίσματα, οι θερμαινόμενοι υαλοπίνακες είναι μερικά από τα συστήματα του αυτοκινήτου μας που θέτονται συχνά-πυκνά σε λειτουργία τους χειμερινούς μήνες απαιτώντας την παραγωγή περισσότερης ηλεκτρικής ενέργειας.

4. Μπαταρία

Σε χαμηλές θερμοκρασίες η μπαταρία του αυτοκινήτου μας δυσκολεύεται να διατηρήσει το ηλεκτρικό φορτίο, γεγονός που με τη σειρά του απαιτεί τον εναλλάκτη του αυτοκινήτου να εμπλακεί συχνότερα στη διαδικασία της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, επιβαρύνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τον κινητήρα και αυξάνοντας την κατανάλωση του καυσίμου.




5. Αεροδυναμικές αντιστάσεις

Η μεγαλύτερη πυκνότητα του ψυχρού αέρα και πολύ περισσότερο η κίνηση με βροχή ή χιονόπτωση αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση του αμαξώματος και συνεπώς την κατανάλωση του καυσίμου.

Βέβαια στη συγκεκριμένη περίπτωση, η διαφορά είναι πιο αισθητή σε εκείνους που καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις, με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, καθώς στην κίνηση μέσα στην πόλη οι επιπτώσεις από την αύξηση της αεροδυναμικής αντίσταση περιορίζεται

.


6. Άκαμπτα ελαστικά

Τα θερινά ελαστικά αρχίζουν να χάνουν τις ιδιότητές τους όταν η εξωτερική θερμοκρασία πέσει κάτω από τους 7 βαθμούς. Ανάμεσα στις παρενέργειες που προκαλούν οι χαμηλές θερμοκρασίες συνυπολογίστε και τις υψηλές τριβές που προκαλεί η αντίσταση που προβάλει το «παγωμένο» πέλμα κατά την κύλιση του στην άσφαλτο.

7. Χαμηλότερη πίεση ελαστικών

Η πίεση των ελαστικών ακολουθεί την πορεία της εξωτερικής θερμοκρασίας, με τον υδράργυρο λοιπόν να πέφτει υπό το μηδέν είναι πιθανόν τα ελαστικά μας να διαθέτουν λιγότερο «αέρα» από τον προβλεπόμενο, γεγονός που με τη σειρά του αυξάνει την αντίσταση κύλισης και την κατανάλωση καυσίμου.


carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου