Η αγορά μεταχειρισμένου βρίθει από επιλογές μοντέλων για όλα τα γούστα, αλλά θέλει μεγάλη προσοχή κατά το έλεγχο που θα πραγματοποιήσετε για να μην κάνετε την χειρότερη επιλογή.
Υπάρχουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην αγορά που μπορεί να αποδειχθούν πραγματικές ευκαιρίες, αρκεί το μόνο πλήγμα που έχουν υποστεί να είναι η απαξίωσή τους.
Εκτός από το προφανές, να μπορεί δηλαδή να κινηθεί και να είναι σε λειτουργική κατάσταση, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να χαλάσουν την αγοραπωλησία ενός μεταχειρισμένου αυτοκίνητου. Οι περισσότεροι αγοραστές σκέφτονται την αξιοπιστία του μοντέλου μετά την χρήση που έχει υποστεί, αλλά δεν είναι λίγοι και αυτοί που δεν θα προχωρήσουν στην αγορά ενός μοντέλου, εάν έχουν ενδείξεις ότι έχει εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα.
Η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές σε ατυχήματα, επισκευάζονται και γυρνάνε πίσω στο δρόμο. Η ποιότητα εργασίας της επισκευής και η σοβαρότητα της ζημιάς όμως, παίζουν τεράστιο ρόλο στην ασφάλεια και την απόδοση ενός αυτοκινήτου. Με αυτό κατά νου, η αναζήτηση ενός ατρακάριστου μεταχειρισμένου θα σας προφυλάξει από μελλοντικά προβλήματα που θα μπορούσαν να προκύψουν από ένα κακώς επισκευασμένο όχημα.
Αρχικά, για να καταλάβετε εάν ένα αυτοκίνητο είναι τρακαρισμένο χωρίς την βοήθεια κάποιου έμπιστου ειδικού, θα πρέπει να ελέγξετε ορισμένα σημεία που θα σας οδηγήσουν στην συνέχιση της διαδικασίας ελέγχων ή την απομάκρυνσή σας από αυτό.
Βαφή
Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει βρίσκεται σε εσωτερικό χώρο και ο φωτισμός το βοηθά να δείχνει σε άψογη κατάσταση, ζητήστε να το βγάλετε έξω στο φως του ήλιου για να μπορέσετε να διακρίνετε τυχόν διαφορές στην βαφή διαφόρων τμημάτων του αμαξώματος ή τους προφυλακτήρες.
Εάν παρατηρήσετε διαφορετική απόχρωση στα πάνελ ή μια απότομη διακύμανση στην λάμψη του χρώματος, να ξέρετε ότι το αυτοκίνητο έχει υποστεί επισκευή.
Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει βρίσκεται σε εσωτερικό χώρο και ο φωτισμός το βοηθά να δείχνει σε άψογη κατάσταση, ζητήστε να το βγάλετε έξω στο φως του ήλιου για να μπορέσετε να διακρίνετε τυχόν διαφορές στην βαφή διαφόρων τμημάτων του αμαξώματος ή τους προφυλακτήρες.
Εάν παρατηρήσετε διαφορετική απόχρωση στα πάνελ ή μια απότομη διακύμανση στην λάμψη του χρώματος, να ξέρετε ότι το αυτοκίνητο έχει υποστεί επισκευή.
Αναλώσιμα
Τα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων είναι συνήθως ακριβά. Για αυτό τον λόγο βλέπουμε αρκετές φορές να αντικαθίστανται μόνο τα χτυπημένα τμήματα ή εξαρτήματα μετά από ένα ατύχημα. Τα συγκεκριμένα σημάδια θα πρέπει να σας χτυπήσουν αμέσως το “καμπανάκι” και να δώσετε μεγάλη προσοχή κατά τον έλεγχο.
Ένα καίνουργιο ανταλλακτικό σε ένα παλιό αυτοκίνητο είναι σαν μια τεράστια προειδοποιητική λυχνία που αναβοσβήνει ακριβώς μπροστά σας. Ειδικά εάν είναι το κάλυμμα του αερόσακου ή ένα πίσω φανάρι.
Αρμοί αμαξώματος
Όλα τα αυτοκίνητα βγαίνουν από την γραμμή παραγωγής σε άριστη κατάσταση, μιας και ο κατασκευαστής έχει επιθεωρήσει σχολαστικά όλα τα αναγκαία σημεία και φυσικά την εικόνα του αμαξώματος. Για αυτό τον λόγο όλα τα πάνελ του αμαξώματος είναι σωστά τοποθετημένα και με τους μικρότερους δυνατούς αρμούς.
Ελέγξτε σχολαστικά όλα τα μέρη του αμαξώματος και βεβαιωθείτε ότι όλοι οι αρμοί είναι ίδιοι και μικροί. Μετά από ένα σοβαρό ατύχημα, μερικά τμήματα του αμαξώματος μπορεί να μην έχουν τοποθετηθεί σωστά ή με την δέουσα προσοχή, καθώς η σωστή τοποθέτησή τους στις εργοστασιακές προδιαγραφές δεν είναι μια εύκολη υπόθεση.
Τα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων είναι συνήθως ακριβά. Για αυτό τον λόγο βλέπουμε αρκετές φορές να αντικαθίστανται μόνο τα χτυπημένα τμήματα ή εξαρτήματα μετά από ένα ατύχημα. Τα συγκεκριμένα σημάδια θα πρέπει να σας χτυπήσουν αμέσως το “καμπανάκι” και να δώσετε μεγάλη προσοχή κατά τον έλεγχο.
Ένα καίνουργιο ανταλλακτικό σε ένα παλιό αυτοκίνητο είναι σαν μια τεράστια προειδοποιητική λυχνία που αναβοσβήνει ακριβώς μπροστά σας. Ειδικά εάν είναι το κάλυμμα του αερόσακου ή ένα πίσω φανάρι.
Αρμοί αμαξώματος
Όλα τα αυτοκίνητα βγαίνουν από την γραμμή παραγωγής σε άριστη κατάσταση, μιας και ο κατασκευαστής έχει επιθεωρήσει σχολαστικά όλα τα αναγκαία σημεία και φυσικά την εικόνα του αμαξώματος. Για αυτό τον λόγο όλα τα πάνελ του αμαξώματος είναι σωστά τοποθετημένα και με τους μικρότερους δυνατούς αρμούς.
Ελέγξτε σχολαστικά όλα τα μέρη του αμαξώματος και βεβαιωθείτε ότι όλοι οι αρμοί είναι ίδιοι και μικροί. Μετά από ένα σοβαρό ατύχημα, μερικά τμήματα του αμαξώματος μπορεί να μην έχουν τοποθετηθεί σωστά ή με την δέουσα προσοχή, καθώς η σωστή τοποθέτησή τους στις εργοστασιακές προδιαγραφές δεν είναι μια εύκολη υπόθεση.
Δεν διατηρεί ευθεία πορεία
Το test drive ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου επιβάλεται και έχει να κάνει με τον εντοπισμό πιθανών προβλημάτων. Εάν το αυτοκίνητο δεν μπορεί να διατηρήσει ευθεία πορεία και “τραβάει” προς μια πλευρά, να ξέρετε ότι έχει πρόβλημα στην ευθυγράμμισή του.
Στη χειρότερη περίπτωση, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με σοβαρά “τραυματισμένο” πλαίσιο που είναι αδύνατο να ευθυγραμμιστεί σωστά. Ποτέ μην αγοράσετε ένα τέτοιο όχημα χωρίς πρώτα να ζητήσετε να γίνει ευθυγράμμιση για να βεβαιωθείτε ότι το πρόβλημα έχει εξαφανιστεί.
Το test drive ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου επιβάλεται και έχει να κάνει με τον εντοπισμό πιθανών προβλημάτων. Εάν το αυτοκίνητο δεν μπορεί να διατηρήσει ευθεία πορεία και “τραβάει” προς μια πλευρά, να ξέρετε ότι έχει πρόβλημα στην ευθυγράμμισή του.
Στη χειρότερη περίπτωση, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με σοβαρά “τραυματισμένο” πλαίσιο που είναι αδύνατο να ευθυγραμμιστεί σωστά. Ποτέ μην αγοράσετε ένα τέτοιο όχημα χωρίς πρώτα να ζητήσετε να γίνει ευθυγράμμιση για να βεβαιωθείτε ότι το πρόβλημα έχει εξαφανιστεί.
Ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών
Εάν πραγματοποιήσατε test drive και αισθανθήκατε ότι το αυτοκίνητο κινείται σωστά, υπάρχει κίνδυνος να νομίζετε ότι όλα λειτουργούν άψογα. Ακόμα κι αν το αυτοκίνητο διατηρεί ευθεία πορεία, η ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών μπορεί να είναι αποτέλεσμα ενός προβληματικού πλαισίου, ευθυγραμμισμένο για να κρύψει το πρόβλημα.
Σε μια τέτοια περίπτωση, είναι σίγουρο ότι θα παρατηρήσετε ανομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά και θα πρέπει να ελέγξετε την ανάρτηση και το πλαίσιο διεξοδικά.
Σημάδια συγκόλλησης
Όλα τα αυτοκίνητα έχουν συγκολλημένα τμήματα, επομένως αυτό που θα πρέπει να προσέξετε είναι να μην υπάρχουν ακανόνιστα σημάδια συγκόλλησης, ειδικά στον χώρο του πορτμπαγκάζ και του κινητήρα.
Γενικά, τέτοια αυτοκίνητα πρέπει να αποφεύγονται καθώς δεν υπάρχει σίγουρος τρόπος για να μάθετε αν έχει επισκευαστεί με τις σωστές προδιαγραφές. Ειναι σχεδόν αδύνατο να γνωρίζουμε πόσο θα αντέξει σε περίπτωση ενός άλλου ατυχήματος.
Εάν πραγματοποιήσατε test drive και αισθανθήκατε ότι το αυτοκίνητο κινείται σωστά, υπάρχει κίνδυνος να νομίζετε ότι όλα λειτουργούν άψογα. Ακόμα κι αν το αυτοκίνητο διατηρεί ευθεία πορεία, η ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών μπορεί να είναι αποτέλεσμα ενός προβληματικού πλαισίου, ευθυγραμμισμένο για να κρύψει το πρόβλημα.
Σε μια τέτοια περίπτωση, είναι σίγουρο ότι θα παρατηρήσετε ανομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά και θα πρέπει να ελέγξετε την ανάρτηση και το πλαίσιο διεξοδικά.
Σημάδια συγκόλλησης
Όλα τα αυτοκίνητα έχουν συγκολλημένα τμήματα, επομένως αυτό που θα πρέπει να προσέξετε είναι να μην υπάρχουν ακανόνιστα σημάδια συγκόλλησης, ειδικά στον χώρο του πορτμπαγκάζ και του κινητήρα.
Γενικά, τέτοια αυτοκίνητα πρέπει να αποφεύγονται καθώς δεν υπάρχει σίγουρος τρόπος για να μάθετε αν έχει επισκευαστεί με τις σωστές προδιαγραφές. Ειναι σχεδόν αδύνατο να γνωρίζουμε πόσο θα αντέξει σε περίπτωση ενός άλλου ατυχήματος.
Ανόμοιες βίδες και μεντεσέδες
Ανοίξτε το εμπρός καπό και δείτε τις βίδες που συγκρατούν τα φτερά στη θέση τους. Θα πρέπει να είναι του ίδιου τύπου και σε παρόμοια κατάσταση “φθοράς”. Δεν είναι λίγες οι φορές που τα συνεργεία τοποθετούν τις λάθος βίδες ή εντελώς ανόμοιες. Ως εκ τούτου, αυτό είναι μια ένδειξη ότι τα φτερά αφαιρέθηκαν κάποια στιγμή για να γίνουν εργασίες επισκευής. Αυτό ισχύει και για άλλα μέρη του αυτοκίνητου, όπως οι βίδες που συγκρατούν το καπό στους μεντεσέδες ή τα κλιπ που συγκρατούν τα πλαστικά προστατευτικά των θόλων.
Τέλος, ακόμα κι αν το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που σκέφτεστε να αγοράσετε δεν παρουσιάζει κανένα από τα παραπάνω σημάδια, καλό είναι ζητήσετε την γνώμη ενός επαγγελματία πριν την τελική σας απόφαση.
Ανοίξτε το εμπρός καπό και δείτε τις βίδες που συγκρατούν τα φτερά στη θέση τους. Θα πρέπει να είναι του ίδιου τύπου και σε παρόμοια κατάσταση “φθοράς”. Δεν είναι λίγες οι φορές που τα συνεργεία τοποθετούν τις λάθος βίδες ή εντελώς ανόμοιες. Ως εκ τούτου, αυτό είναι μια ένδειξη ότι τα φτερά αφαιρέθηκαν κάποια στιγμή για να γίνουν εργασίες επισκευής. Αυτό ισχύει και για άλλα μέρη του αυτοκίνητου, όπως οι βίδες που συγκρατούν το καπό στους μεντεσέδες ή τα κλιπ που συγκρατούν τα πλαστικά προστατευτικά των θόλων.
Τέλος, ακόμα κι αν το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που σκέφτεστε να αγοράσετε δεν παρουσιάζει κανένα από τα παραπάνω σημάδια, καλό είναι ζητήσετε την γνώμη ενός επαγγελματία πριν την τελική σας απόφαση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου