Τόσο οι σταθερές όσο και οι κινητές κάμερες ταχύτητας δείχνουν ένα είδος «ανοχής» στις παραβιάσεις του ορίου ταχύτητας, προσφέροντας στους οδηγούς ένα... μικρό περιθώριο λάθους.
Διαιωνίζεται η συζήτηση σχετικά με την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, ώστε να σταματήσουν να χάνονται ανθρώπινες ζωές στην άσφαλτο. Πανθομολογουμένως, μία από τις συχνότερες αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων τροχαίων είναι υπερβολική ταχύτητα, η υπέρβαση, δηλαδή, των ορίων που επιβάλει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη των θανατηφόρων τροχαίων διαδραματίζει - μεταξύ άλλων - το σύστημα φωτοεπισήμανσης, ήτοι οι σταθερές και κινητές κάμερες που λειτουργούν σε κατοικημένες περιοχές, στο δευτερεύον οδικό δίκτυο, αλλά και τους αυτοκινητοδρόμους, για τον εντοπισμό των παραβιάσεων των ορίων ταχύτητας.
Παρά την μακρόβια εφαρμογή του συστήματος φωτοεπισήμανσης, πολλοί οδηγούν έχουν αρκετές απορίες σχετικά με το καθεστώς λειτουργίας του, ενώ δεν είναι λίγοι όσοι αγνοούν ότι κατά κανόνα οι κάμερες δείχνουν ένα είδος… ανοχής στην παραβίαση του ορίου ταχύτητας.
Αυτή η απόκλιση είναι ίση με το 10% επί του ορίου ταχύτητας συν 3 χλμ.
Για παράδειγμα αν το όριο ταχύτητας είναι 100 χλμ./ώρα, ο οδηγός καταγγέλλεται εφόσον κινείται με 114 χλμ./ώρα.
Αντίστοιχα, εκεί που το όριο είναι 80 χλμ./ώρα, ο οδηγός θα τιμωρείται εφόσον έχει αναπτύξει ταχύτητα ίση ή μεγαλύτερη των 92 χλμ./ώρα.
Ένας από τους βασικούς λόγους που υπάρχει η συγκεκριμένη ανοχή είναι προκειμένου να δοθεί… ένα περιθώριο λάθους στους οδηγούς, ώστε οι τελευταίοι να μην έχουν «καρφωμένα» τα μάτια τους στο καντράν, κάτι που αυξάνει τις πιθανότητες πρόκλησης ενός ατυχήματος.
Παράλληλα, στα τμήματα του δρόμου όπου οι οδηγοί καταγράφονται με σταθερό ραντάρ, θα πρέπει να υπάρχει προειδοποιητική πινακίδα, καθώς και πινακίδα αναγραφής του ορίου ταχύτητας.
Σημειώνεται ότι στη χώρα μας έχουν τοποθετηθεί εκατοντάδες σταθερές φωτογραφικές συσκευές ελέγχου ταχύτητας, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας εκ μέρους των ελληνικών αρχών για καλύτερη αστυνόμευση των δρόμων.
Σύμφωνα, όμως, με το αποκλειστικό ρεπορτάζ του carandmotor, πολλές από τις σταθερές κάμερες που βρίσκονται σε κεντρικούς οδικούς άξονες του λεκανοπεδίου της Αττικής είναι… παροπλισμένες, με αποτέλεσμα να μετατραπούν σε μεταλλικά σκιάχτρα.
carandmotor.gr
Αντίστοιχα, εκεί που το όριο είναι 80 χλμ./ώρα, ο οδηγός θα τιμωρείται εφόσον έχει αναπτύξει ταχύτητα ίση ή μεγαλύτερη των 92 χλμ./ώρα.
Ένας από τους βασικούς λόγους που υπάρχει η συγκεκριμένη ανοχή είναι προκειμένου να δοθεί… ένα περιθώριο λάθους στους οδηγούς, ώστε οι τελευταίοι να μην έχουν «καρφωμένα» τα μάτια τους στο καντράν, κάτι που αυξάνει τις πιθανότητες πρόκλησης ενός ατυχήματος.
Παράλληλα, στα τμήματα του δρόμου όπου οι οδηγοί καταγράφονται με σταθερό ραντάρ, θα πρέπει να υπάρχει προειδοποιητική πινακίδα, καθώς και πινακίδα αναγραφής του ορίου ταχύτητας.
Σημειώνεται ότι στη χώρα μας έχουν τοποθετηθεί εκατοντάδες σταθερές φωτογραφικές συσκευές ελέγχου ταχύτητας, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας εκ μέρους των ελληνικών αρχών για καλύτερη αστυνόμευση των δρόμων.
Σύμφωνα, όμως, με το αποκλειστικό ρεπορτάζ του carandmotor, πολλές από τις σταθερές κάμερες που βρίσκονται σε κεντρικούς οδικούς άξονες του λεκανοπεδίου της Αττικής είναι… παροπλισμένες, με αποτέλεσμα να μετατραπούν σε μεταλλικά σκιάχτρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου