Με τις τιμές καυσίμων να έχουν ανέβει στα ύψη, έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο μακριά θα φθάσει με 50 ευρώ σήμερα ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου με διαφορετικό καύσιμο (βενζίνη, diesel ή LPG), αλλά και με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με την προϋπόθεση βέβαια στην τελευταία περίπτωση να υπάρχει φορτιστής στο σημείο όπου κοντεύει να αδειάσει η μπαταρία.
Το πρώτο στοιχείο που πρέπει να γνωρίζουμε είναι το κόστος του κάθε καυσίμου και αυτό, με βάση τις επίσημες μέσες τιμές καυσίμου αυτή τη στιγμή είναι:
Βενζίνη (αμόλυβδη 95 οκτανίων): 2,05 ευρώ/λίτρο
Diesel (απλό): 1,799 ευρώ/λίτρο
LPG: 1,116 ευρώ/λίτρο
Ηλεκτρικό: 0,496 ευρώ/κιλοβατώρα (σε AC έως 22 kW φορτιστή) ή 0,62 ευρώ/κιλοβατώρα (σε DC, 50 kW φορτιστή)
Στη συνέχεια πρέπει να λάβουμε υπόψιν τη μέση κατανάλωση ενός αυτοκινήτου. Εμείς, ως παράδειγμα πήραμε ένα μικρομεσαίο (C-Segment) αυτοκίνητο, «οικογενειακό» όπως πλέον το λέμε στην Ελλάδα, με τις παρακάτω καταναλώσεις να αφορούν στο πόσο «καίει» στην εθνική το αυτοκίνητο με 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους, παίρνοντας ως βάση τις μετρήσεις των δημοσιογράφων του carandmotor.gr.
Ανά καύσιμο η κατανάλωση στην εθνική με 4 επιβάτες και αποσκευές είναι:
Βενζινοκίνητο μικρομεσαίο: 8,0 λτ./100 χλμ.
Diesel μικρομεσαίο: 6,5 λτ./100 χλμ.
LPG μικρομεσαίο: 9,5 κιλά/100 χλμ.
Ηλεκτρικό μικρομεσαίο: 20 kWh/100 χλμ.
Έχοντας ως βάση όλα τα παραπάνω, είναι εύκολο να υπολογίσουμε το πόσο θα διανύσουμε με κάθε ένα αυτοκίνητο-διαφορετικό καύσιμο πληρώνοντας 50 ευρώ στο βενζινάδικο ή στον σταθμό φόρτισης:
Βενζινοκίνητο: 305 χιλιόμετρα
Diesel: 428 χιλιόμετρα
LPG: 472 χιλιόμετρα
Ηλεκτρικό: 504 χιλιόμετρα σε AC φορτιστή ή 403 χιλιόμετρα σε DC φορτιστή
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη χρέωση του AC φορτιστή θα διανύσει περισσότερα χιλιόμετρα από κάθε άλλο καύσιμο. Μετά, ακολουθεί το LPG, στη συνέχεια το diesel, έπειτα το ηλεκτρικό στο DC φορτιστή (όπου θα φορτίσει πολύ πιο γρήγορα) και τέλος, κατατάσσεται το βενζινοκίνητο.
Ωστόσο θα πρέπει να σημειώσουμε κάποιες παρατηρήσεις. Πρώτον, στο LPG με 50 ευρώ και την τιμή στα 1,116 ευρώ/λίτρο το αυτοκίνητο γεμίζει με 45 λίτρα οπότε θα πρέπει να υπάρχει και αντίστοιχης χωρητικότητας δεξαμενή, αφού αλλιώς μιλάμε για θεωρητική αυτονομία. Φυσικά, σε όλα τα LPG το σύστημα γυρίζει στη βενζίνη όταν τελειώσει το υγραέριο, αυξάνοντας περαιτέρω την αυτονομία, αλλά και ανεβάζοντας και το κόστος από τη στιγμή που η βενζίνη είναι ακριβότερη.
Στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο λάβαμε υπόψιν τις τιμές που ισχύουν για φόρτιση σε δίκτυο φορτιστών κάποιου παρόχου, όπου περιλαμβάνονται και οι φορτιστές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Εθνική Οδό. Οι τιμές αυτές δεν αφορούν σε φόρτιση στο σπίτι, εκεί όπου το κόστος είναι χαμηλότερο ιδίως κατά τη διάρκεια της νύχτας, αφού ισχύει το νυχτερινό-μειωμένο τιμολόγιο.
Όπως συμβαίνει και με το LPG, έτσι και εδώ πρόκειται για θεωρητική αυτονομία αφού πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν μπαταρία με χωρητικότητα τόση ώστε να πετύχουν 504 χιλιόμετρα με μια φόρτιση στην εθνική.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου