ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2022

Tetris: Η απίστευτη ιστορία γύρω από το σοβιετικό παιχνίδι με το… μισό ελληνικό όνομα που κατέκτησε τον κόσμο


Το Tetris γεννήθηκε στις 6 Ιουνίου του 1984, όταν ακόμη υπήρχε η Σοβιετική Ένωση. 
Ήταν ένα παιχνίδι που δεν μπορούσε να συναγωνιστεί σε γραφικά τα αντίστοιχα Ιαπωνέζικα ή Αμερικάνικα παιχνίδια της εποχής του, έμελλε όμως να τα κάνει όλα να «τρώνε τη σκόνη του» και σήμερα σχεδόν 40 χρόνια μετά, όλοι να το παίζουν.

Ο τρόπος που παίζεται είναι απλός και εθιστικός. Είναι ένα παιχνίδι παζλ αντιστοιχίσεως πλακιδίων. Από το επάνω μέρος της οθόνης κατεβαίνουν διάφορα σχήματα τα οποία πρέπει να τα συνδυάσει ο παίκτης έτσι ώστε να σχηματίσουν μια γραμμή. Όταν σχηματίζεται μια γραμμή τα σχήματα υποχωρούν. Εάν ο παίκτης δεν καταφέρει να φτιάξει γραμμή τα σχήματα «ανεβαίνουν» μέχρι να αγγίξουν την κορυφή οπότε ο παίκτης χάνει.
Πως γεννήθηκε

Δημιουργός του tetris είναι ο Αλεξέι Παζίτνοφ ένας μηχανικός λογισμικού μέλος στη Σοβιετική Ακαδημία Επιστημών στη Μόσχα. Ο Παζίτνοφ έπρεπε να δημιουργήσει έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή που να συμβαδίζει με τους δυτικούς. Το όνομα του υπολογιστή θα ήταν Electronika 60.

Ο Αλεξέι για να δοκιμάσει τον Electronika 60, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα παιχνίδι για να δει εάν ο υπολογιστής το αντέχει και τι δυνατότητες έχει. Στηρίχθηκε σε ένα παλιό Ρώσικο παιχνίδι του 1907 πάλι με σχήματα το οποίο ονομαζόταν «Πολυόμινα».

Μόλις το δοκίμασε στον υπολογιστή του, ο Αλεξέι εκστασιάστηκε. Κάθισε με τις ώρες και προσπαθούσε να πετύχει καλύτερο ρεκόρ. Το παιχνίδι ήταν απίστευτα εθιστικό και χρειαζόταν γρήγορη σκέψη και ταχύτητα. Έμενε μόνο να του δώσει ένα όνομα.

Το tetris γεννήθηκε από μια έμπνευση της στιγμής. Είναι ο συνδυασμός της ελληνικής λέξης «τέσσερα» (tetra) και του τένις, του αθλήματος που άρεσε πολύ στον Αλεξέι.

Χρόνια αργότερα ο Αλεξέι θα πει στο CNN, για εκείνη την πρώτη βραδιά γνωριμίας με το παιχνίδι που έφτιαξε: ««Δεν μπορούσα να σταματήσω να παίζω αυτή την πρωτότυπη έκδοση, επειδή ήταν πολύ εθιστικό να βάζω τα σχήματα μαζί»
Από στόμα σε στόμα

Το παιχνίδι άρχισε να γίνεται γνωστό στη Σοβιετική Ένωση από στόμα σε στόμα. Αρχικά έγινε γνωστό από τους προγραμματιστές που είχαν πρόσβαση στον Electronika 60 και στη συνέχεια επειδή ήταν απλό και καθόλου «βαρύ» μπορούσε εύκολα να εγκατασταθεί ακόμη και στον πιο απλό υπολογιστή.

Εκείνη την εποχή ένας από τους διαδεδομένους υπολογιστές στη Σοβιετική Ένωση ήταν της IBM. Η εταιρία ζήτησε από τον Αλεξέι να δημιουργήσει το παιχνίδι για τον υπολογιστή της. Εκείνος ανέθεσε τη δουλειά στον Βαντίμ Γκερασίμοφ, έναν 17χρονο φοιτητή που δούλευε ένα καλοκαίρι στο γραφείο του (σήμερα ο Γκερασίμοφ εργάζεται ως μηχανικός στη Google) «Ηταν σαν μια δασική πυρκαγιά ξύλου. Ολοι στη Σοβιετική Ένωση, που είχαν υπολογιστή, έπαιζαν tetris», είπε ο Γκερασίμοφ.

Ο κάθε ένας που το είχε, το έκανε αντίγραφο σε μια δισκέτα και το έδινε σε κάποιον άλλον να το εγκαταστήσει στον υπολογιστή του. Για χρήματα ούτε λόγος. Η ιδέα του Αλεξέι, ήταν κτήμα του κράτους.

Δυο χρόνια αργότερα σε όλο το ανατολικό μπλοκ μιλούσαν για το Σοβιετικό παιχνίδι που σε κάνει να «κολλάς». Ο Ρόμπερτ Σέιν ένας πωλητής της εταιρίας λογισμικού Andromeda με έδρα το Λονδίνο, που το είχε δει στην Ουγγαρία να παίζεται, στέλνει ένα φαξ στον Αλεξέι στη Μόσχα.

Του ζητούσε συνεργασία. Ο Αλεξέι όμως ήξερε ότι συνεργασία με δυτική εταιρία μπορεί να σημαίνει και τη φυλάκιση του αργεί να απαντήσει. Ο Σέιν φυσικά εκλαμβάνει τη σιωπή σαν «πράσινο φως» και αρχίζει να παράγει το παιχνίδι και να το ρίχνει στη δυτική αγορά.

Στο μεταξύ οι Ρώσοι που κατάλαβαν ότι ένας πανούργος δυτικός χωρίς να πληρώσει δικαιώματα, είναι έτοιμος να βγάλει τσάμπα εκατομμύρια δολάρια, στέλνουν μέσω της Elorg (Electronorgtechnica) του Σοβιετικού οργανισμού που επιβλέπει τις εξαγωγές λογισμικού, μήνυμα που ενημερώνει τον Σέιν ότι τα δικαιώματα του παιχνιδιού δεν του είχαν χορηγηθεί επισήμως και κατά συνέπεια το λανσάρισμά του, στην αγορά ήταν παράνομο.

Φυσικά τα δικαστήρια στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν υπήρχε περίπτωση να δικαιώσουν τον Elorg. Το αντίθετο δικαίωσαν τον Σέιν ο οποίος άρχισε να το παράγει μαζικά για ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Η εκτίναξη

Και εκείνη την περίοδο εμφανίζεται η Ιαπωνική κονσόλα Game boy της εταιρίας Nintendo. Ο Χενκ Ρότζερς, ένας Ολλανδός επιχειρηματίας που ζει στην Ιαπωνία, ήταν ο πρώτος που συνειδητοποίησε ότι το tetris θα ήταν το ιδανικό παιχνίδι για το Game Boy.

Καταφέρνει να πείσει την εταιρία να το συμπεριλάβει στα παιχνίδια της. Μάλιστα ο ίδιος πήγε στη Μόσχα, βρήκε τον Αλεξέι και επέστρεψε με ένα έγγραφο με την υπογραφή του που του επέτρεπε να κάνει το tetris παιχνίδι για το Game boy.

Μέσα σε λίγες ημέρες το παιχνίδι ξεπουλάει 35.000.000 αντίτυπα σε όλον τον κόσμο και η ζήτηση είναι καθημερινά ολοένα και μεγαλύτερη. Από τότε οι εξελίξεις παίρνουν τη μορφή χιονοστιβάδας. Όλος ο κόσμος παίζει αυτό το απλό αλλά πανέξυπνο παιχνίδι.

Στο εκατοστό τεύχος του, το Electronic Gaming Monthly τοποθέτησε το tetris πρώτο στη λίστα με τα «Σπουδαιότερα Παιχνίδια όλων των εποχών». Το 2007, σε αντίστοιχη λίστα της IGN, το παιχνίδι κατέληξε στην δεύτερη θέση. Το 2010, ανακοινώθηκε ότι όλη η σειρά tetris είχε πουλήσει 170 εκατομμύρια αντίτυπα, εκ των οποίων τα 100 εκατομμύρια ήταν ψηφιακές εφαρμογές για κινητές συσκευές. Αυτό, το έκανε το παιχνίδι με τις περισσότερες πωλήσεις μέσω λήψεως όλων των εποχών.
Ο Αλεξέι Παζίτνοφ

Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 10 χρόνια προκειμένου ο δημιουργός του παιχνιδιού με τις εκατομμύρια πωλήσεις να καταφέρει να αρχίζει να εισπράττει λεφτά από τα δικαιώματα. Ο Αλεξέι με την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης πήγε στο Σιάτλ και με τη βοήθεια του – φίλου του πλέον- Χενκ Ρότζερς ύστερα από απόφαση δικαστηρίου άρχισε να καρπώνεται τα προνόμια που του άξιζαν.

Το 1996 ο Αλεξέι και ο Χενκ ίδρυσαν την «tetris company» και σχεδόν δέκα χρόνια μετά, το 2005 η εταιρία αυτή εξαγόρασε την Elorg που από κρατική εταιρία μετά την πτώση της ΕΣΣΔ είχε γίνει ιδιωτική. Αυτό σήμανε και ότι απέκτησε τον παγκόσμιο έλεγχο όλων των δικαιωμάτων του παιχνιδιού παγκοσμίως.

in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου