Προσοχή χρειάζεται η χρήση των σταθμών διοδίων ώστε να μην κάνουμε κάποια λάθη που μπορεί να μας στοιχίσουν σε χρόνο και σε χρήμα.
Η διέλευση από έναν σταθμό διοδίων ίσως να μην είναι τόσο αθώα όσο πιστεύουμε καθώς κρύβει τον κίνδυνο ενός ατυχήματος ή ακόμα και της απώλειας χρόνου και χρήματος στην περίπτωση που δεν ακολουθήσουμε τους κανόνες συμπεριφοράς τους οποίου ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αλλά και η κοινή, οδηγική λογική.
1. Υπερβολική ταχύτητα προσέγγισης
Η μέγιστη επιτρεπτή ταχύτητα κίνησης σε εκείνο το τμήμα του δρόμου που προηγείται των σταθμών διοδίων ορίζεται από τη σήμανση του δρόμου. Αυτό βέβαια που οφείλουμε να γνωρίζουμε είναι ότι προσεγγίζοντας έναν σταθμό διοδίων θα πρέπει να επιβραδύνουμε σταδιακά ώστε η πλήρης ακινητοποίηση του οχήματος να πραγματοποιηθεί ομαλά.
Τηρώντας κατά αυτόν τον τρόπο τα όρια ταχύτητας, όχι μόνο αποφεύγουμε το ενδεχόμενο επιβολής κάποιου τροχονομικού προστίμου, αλλά προστατεύουμε το όχημά μας και όσους το ακολουθούν στην ίδια λωρίδα κυκλοφορίας από μια δυσάρεστη εξέλιξη.
2. Υπερβολική ταχύτητα εξόδου
Εξίσου επικίνδυνη μπορεί να αποδειχθεί και η κακή συνήθεια ορισμένων να επιταχύνουν… ανυπόμονα μετά τη διέλευση από έναν σταθμό διοδίων, επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο να περιορίσουν στο ελάχιστο δυνατό την καθυστέρηση που προκύπτει. Η πρακτική αυτή, ωστόσο, μπορεί να οδηγήσει στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, καθώς η ανάπτυξη υπερβολικής ταχύτητας αμέσως μετά την απομάκρυνση από έναν σταθμό διοδίων αυξάνει και μάλιστα σημαντικά την πιθανότητα ενός ατυχήματος.
Το γεγονός ότι ο αριθμός των λωρίδων μετά από έναν σταθμό διοδίων μειώνεται, αναγκάζει τα οχήματα να βρεθούν πολλές φορές σε απόσταση μερικών εκατοστών και επιβάλλει στους οδηγούς να παραχωρήσουν την προτεραιότητα. Όπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς, λοιπόν, η υπερβολική ταχύτητα σε αυτές τις περιπτώσεις δεν βοηθά κανέναν, τουναντίον αυξάνει και μάλιστα σημαντικά τον κίνδυνο ενός ατυχήματος.
3. Αιφνίδια αλλαγή λωρίδας
Προσεγγίζοντας έναν σταθμό διοδίων καλούμαστε να επιλέξουμε μια λωρίδα κυκλοφορίας. Συνήθως αυτό γίνεται βάσει του κυκλοφοριακού φόρτου που δέχεται, ωστόσο, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο κάποιο οδηγοί να αλλάζουν… άποψη την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή, ώστε να επιτύχουν τον μικρότερο δυνατό χρόνο παραμονής στον σταθμό διοδίων.
Και αυτή η πρακτική βέβαια κρύβει τον κίνδυνο ενός ατυχήματος, καθώς ο αναποφάσιστος οδηγός κινδυνεύει είτε να συγκρουστεί με τα προστατευτικά κιγκλιδώματα των διοδίων είτε με κάποιο άλλο όχημα που ακολουθεί και δεν έχει αντιληφθεί πλήρως τις προθέσεις του.
4. Όπισθεν κατά την είσοδο σε σταθμό διοδίων
Συχνά-πυκνά οι οδηγοί επιλέγουν να κάνουν όπισθεν αν βρεθούν στον λάθος σταθμό διοδίων (π.χ. σε αυτόν που δεν δέχεται πληρωμές) ή αν ο συγκεκριμένος σταθμός δεν λειτουργεί.
Για λόγους που δεν χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης, αυτή η επιλογή είναι η χειρότερη δυνατή μιας και η κίνηση αυτή ίσως να μην γίνει αντιληπτή από τα οχήματα που ακολουθούν με αποτέλεσμα να προκληθεί κάποια σύγκρουση.
Στο ερώτημα, λοιπόν, τι οφείλουμε να κάνουμε αν η μπάρα των διοδίων μπροστά μας δεν ανοίξει, η απάντηση είναι να επικοινωνήσουμε με την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών του συγκεκριμένου σταθμού ώστε να συνεχίσουμε την πορεία μας, αποφεύγοντας να κάνουμε όπισθεν.
5. Η μέθοδος πληρωμής
Αν το ζητούμενο είναι να μειώσουμε τον χρόνο παραμονής μας σε έναν σταθμό διοδίων, τότε θα πρέπει να επιλέξουμε την ταχύτερη δυνατή μέθοδο πληρωμής. Το ιδανικό σενάριο είναι εκείνο της χρήσης ενός πομποδέκτη και η προπληρωμή ενός ποσού θα μας επιτρέψει να ολοκληρώσουμε το ταξίδι μας.
Ένας δεύτερος τρόπος είναι αυτός της χρήσης πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, αν θέλουμε να αποφύγουμε τη χρήση των μετρητών κατά τη διάρκεια της συναλλαγής μας με το προσωπικό του σταθμού διοδίων. Η τρίτη λύση είναι η προετοιμασία τους ακριβούς αντιτίμου, μια πρακτική θα μειώσει σημαντικό τον χρόνο παραμονής στον σταθμό διοδίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου