«ΤΑ ΝΕΑ» της 26ης Οκτωβρίου του 1994, πραγματοποιούν αφιέρωμα για τα 35α, τότε, γενέθλια του βρετανικού αυτοκινήτου.
«Όλα ξεκίνησαν το 1956. Τον λόρδο Λόουμπουρι, το μεγάλο αφεντικό της BMC (British Motor Cooperation), άρχισαν να τον ζώνουν τα φίδια, επειδή λόγω του μπλοκαρίσματος της διώρυγας [του Σουέζ], ο κίνδυνος έλλειψης βενζίνης ήταν πλεόν ορατός και η εταιρεία του δεν διέθετε κάποιο μικρό, οικονομικό μοντέλο.
»Στο μυαλό του άρχισε να ωριμαζει η σκέψη για ένα αυτοκίνητο με μικρές εξωτερικές διαστάσεις, χώρο για τέσσερις επιβάτες και κινητήρα εργοστασιακό. Κατά τα άλλα, απόλυτη ελευθερία για τους σχεδιαστές.
»Παρέμεινε τόσο μικρό, όσο ήταν από την πρώτη στιγμή και αντιστάθηκε σε πεζές έννοιες, όπως παραγωγικότητα, εξέλιξη, ασφάλεια, κόστος χρήσης. (…)
»Το Mini θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αταξικό. Το πλήθος των οπαδών του είναι τόσο “πολύχρωμο”, όπως ένα πακέτο χαρτοπόλεμος. Ζευγάρια συνταξιούχων, νεαροί με τζόκεϊ ανάποδα βαλμένα, σκινς, παιδιά των λουλουδιών, νέοι ερωτευμένοι, εραστές του χρωμίου μέχρι και τέκνο φρικς. (…)»Τα 5 εκ. Mini φτάνει η παραγωγή το 1986 και το 1991 γίνεται καθαρό και οικονομικό χάρη στον καταλύτη και το σύστημα ψεκασμού. Από το 1992 όλα τα Mini με κινητήρα 1,3 λίτρου, το 1994 γίνεται 35 ετών και η παραγωγή του ξεπερνά τα 5,3 εκ. κομμάτια.
in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου