ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2022

Μεγαλώσαμε μαζί τους και πρέπει να τα ξεχάσουμε -7 συν 1 πράγματα που καταργούνται από τα αυτοκίνητα


Η αυτοκίνηση βιώνει τη μεγαλύτερη αλλαγή στη σύγχρονη ιστορία της, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο προσέγγιζαν μέχρι σήμερα το αυτοκίνητο και να τοποθετήσουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας στοιχεία και χαρακτηριστικά με τα οποία γαλουχήθηκαν παλαιότερες γενιές.

Συμβατικοί λαμπτήρες

Δύο είναι οι βασικοί παράγοντες που επιβάλλουν πλέον στους κατασκευαστές να αντικαθιστούν τις συμβατικές λυχνίες των φωτιστικών σωμάτων με τους διόδους φωτοεκπομπής, τα γνωστά στους περισσότερους LED. Τα LED διακρίνονται για τη χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας, γεγονός που με τη σειρά του εξασφαλίζει την αποδοτικότερη ενεργειακή ενός οχήματος. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι η αντοχή τους στον χρόνο και στη χρήση, όπως άλλωστε και η αποτελεσματικότητά τους στο σκοτάδι.
 
 
Στα παραπάνω πλεονεκτήματα προσθέστε το γεγονός ότι οι τιμές των LED τα τελευταία χρόνια έχουν περιοριστεί, χαρίζοντας τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να προσθέσουν στον βασικό εξοπλισμό των αυτοκινήτων χωρίς να προκύπτει επιπλέον κόστος. Κάπως έτσι, λοιπόν, οι παραδοσιακοί λαμπτήρες αποτελούν οριστικό παρελθόν.



Ηχοσύστημα με cd-player

Περίοπτη θέση στο χρονοντούλαπο της ιστορία διεκδικούν και τα ηχοσυστήματα με δυνατότητα αναπαραγωγής οπτικών μέσων και ειδικότερα cd’s, τα οποία αρχικώς έδωσαν τη θέση τους στα ψηφιακά αρχεία μουσικής και στη συνέχεια στις streaming υπηρεσίες. Το γνωστό σε όλους cd player λάμπει δια της απουσίας του από την κεντρική κονσόλα των νέων αυτοκινήτων, όπου πλέον δεσπόζουν οι επιβλητικές σε διαστάσεις οθόνες αφής και οι ψηφιακές υπηρεσίες στις οποίες μπορεί να απευθυνθεί κανείς είτε για την ενημέρωσή του είτε για την ψυχαγωγία του.




Μανιβέλες στα παράθυρα

Τα ηλεκτρικά παράθυρα έχουν πάψει προ πολλού να αποτελούν πολυτέλεια ακόμα και σε κατηγορίες αυτοκινήτων οι οποίες δεν διακρίνονται για την εξοπλιστική τους πληρότητα. Ακόμα και έτσι πάντως, οι περίφημες μανιβέλες ανήκουν στο… μακρινό παρελθόν της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, χάνοντας οριστικώς και αμετακλήτως τη θέση τους από τις προδιαγραφές ενός αυτοκινήτου και την καθημερινότητα ενός οδηγού, ο οποίος καλώς ή κακώς απαιτεί την ευκολία που προσφέρει τα ηλεκτρικά παράθυρα.




Ζάντες μικρής διαμέτρου

Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν οι τροχοί ενός αυτοκινήτου σπανίως ξέφευγαν από τη διάσταση των 17 ιντσών. Σήμερα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, καθώς ακόμα και στα γνωστά στους περισσότερους αυτοκίνητα πόλης, οι διαστάσεις των ελαστικών έχουν αφετηρία τις 15, 16 ή και τις 17 ίντσες. Οι λόγοι και σε αυτή την περίπτωση είναι πολλοί και διαφορετικοί. Ο πρώτος σχετίζεται με την αισθητική, καθώς οι περισσότεροι από εμάς έχουμε «εθιστεί» πλέον στις μεγαλύτερες διαστάσεις τροχών, αποτελώντας δείγμα… ευμάρειας. Ο δεύτερος λόγος αφορά στα χαρακτηριστικά κίνησης που μπορεί να προσφέρει ένας μεγαλύτερος σε διάσταση τροχός και ειδικότερα στα οφέλη που προκύπτουν στην οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου. Προφανώς η υπερβολή μπορεί να οδηγήσει στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, ωστόσο, αυτά που κερδίζεις αντικαθιστώντας έναν τροχό 13 ιντσών με έναν 15 ιντσών είναι κατά κανόνα περισσότερα από εκείνα που χάνεις. Ο τρίτος λόγος σχετίζεται με την κατανάλωση, μιας και η μεγαλύτερη διάμετρος ενός τροχού, σε συνδυασμό με ένα αναλογικά μικρό πέλμα οδηγεί στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.



Ρεζέρβα


Ως γνωστόν ο παραδοσιακή ρεζέρβα αποτελεί παρελθόν από τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, με τους κατασκευαστές να καταφεύγουν στη λύση του εφεδρικού τροχού ανάγκης ή στο κιτ επισκευής ελαστικών. Οι λόγοι για τους οποίους οι αυτοκινητοβιομηχανίες «σκότωσαν» την ρεζέρβα είναι πολλοί. Ο πρώτος σχετίζεται με το κόστος ενός ελαστικού και μιας ζάντας σε… κανονικό μέγεθος. Ο δεύτερος λόγος είναι χωροταξικός, μιας και ο χώρος που απαιτείται για τη φιλοξενία ενός ελαστικού επί της ουσίας στερείται από το διαμέρισμα των αποσκευών. Καταργώντας τη ρεζέρβα κερδίζεις σε χωρητικότητα καθώς το δάπεδο του χώρου αποσκευών χαμηλώνει ακόμα περισσότερο. Ο τρίτος και τελευταίος λόγος σχετίζεται με το έξτρα βάρος το οποίο προσθέτει ένας τροχός πλήρους μεγέθους. Το βάρος μεταφράζεται σε υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένους ρύπους, οι οποίοι στοιχίζουν όχι μόνο στον κατασκευαστή αλλά και τον υποψήφιο αγοραστή του αυτοκινήτου.



 
 
Οι εξατμίσεις

Η μαζική εξαφάνιση των κινητήρων εσωτερικής καύσης καταργεί αυτομάτως το σύστημα εξαγωγής καυσαερίων και την ανάγκη τοποθέτησης απολήξεων στο πίσω τμήμα του αμαξώματος. Ωστόσο, ακόμα και σε μοντέλα με κινητήρες βενζίνης ή diesel οι γνωστές σε όλους εξατμίσεις «κρύβονται» πίσω από καλοσχεδιασμένους διαχύτες και προφυλακτήρες είτε για αισθητικούς είτε για αεροδυναμικούς λόγους. Η πορεία, λοιπόν, των εξατμίσεων είναι προδιαγεγραμμένη, με τον επίλογο να έχει ήδη γραφτεί πολύ πριν την ολοκληρωτική μετάβαση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση. 



Τα κιβώτια ταχυτήτων

Μία ακόμα θεμελιώδη αλλαγή που φέρνει η ηλεκτροκίνηση είναι η κατάργηση των παραδοσιακών κιβωτίων ταχυτήτων από τις προδιαγραφές των αυτοκινήτων. Ο λόγος είναι ο προφανής, καθώς από τη στιγμή που ένας ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσφέρει τη μέγιστη απόδοσή του μόλις θεωρητικά από μηδενικές στροφές λειτουργίας, δεν απαιτείται κάποιο σύνθετο σύστημα μετάδοσης ώστε να πολλαπλασιαστεί ή να υποπολλαπλασιαστεί το έργο του μοτέρ ώστε να επιτευχθεί και το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η απόδοση ενός ηλεκτρικού κινητήρα μεταφέρεται στους τροχούς χωρίς να παρεμβάλλεται κάποιο σύστημα μετάδοσης, ελαχιστοποιώντας τις ενεργειακές απώλειες, τη φθορά ή ακόμα και την πιθανότητα… αστοχίας ενός κατά κανόνα σύνθετου συστήματος μετάδοσης.




Τα σεντάν και τα πολυμορφικά

Η απόλυτη επικράτηση των SUV -σχεδόν ένα στα δύο αυτοκίνητα που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων- έχει οδηγήσει σε μαρασμό παραδοσιακά segments, όπως εκείνα των sedan και των MPVs. Στην περίπτωση των sedans, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι με αργό αλλά σταθερό ρυθμό βγήκαν εκτός ευρωπαϊκού χάρτη καθώς δεν κατάφεραν να προσαρμοστούν στις ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Δεν ισχύει το ίδια για τα πολυμορφικά, τα οποία καθιερώθηκαν τη δεκαετία του 2000, με όπλο την ευελιξία και την ευχρηστία που προσέφερε ο θάλαμος επιβατών ενός γνήσιου MPV. Αξίες που συναντά κανείς σήμερα και στα SUV καταδικάζοντας σε πρόωρο θάνατο κάθε είδους προσπάθεια η οποία στην κατηγορία των MPVs. 

 carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου