Καθώς βρισκόμαστε στον χειμώνα, ας δούμε τι ισχύει στην πράξη σχετικά με τη χρήση του.
Το air condition μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του όλο το χρόνο και αυτό φαίνεται να είναι κάτι που αγνοεί μια μεγάλη μερίδα οδηγών, ειδικά των νεότερων. Γι' αυτό ας δούμε μαζί τις πιο συνηθισμένες παρανοήσεις που αφορούν το ζωτικής σημασίας για τη χώρα μας κλιματιστικό του αυτοκινήτου μας.
Το χειμώνα δεν χρειάζομαι air condition
Αυτός είναι ίσως ο πιο διαδεδομένος μύθος γύρω από τη χρήση του air condition τις κρύες ημέρες, καθώς πρόκειται για ένα σύστημα που και ψύχει αλλά και θερμαίνει την καμπίνα του αυτοκινήτου μας. Με τη λειτουργία του air condition έχουμε παράλληλα και σαφώς πιο άμεσα αποτελέσματα στο ξεθάμπωμα των παραθύρων και του παρμπρίζ μας, καθώς ο ξηρός αέρας του κλιματιστικού (είτε απλού είτε αυτόματου συστήματος) απορροφά μεγαλύτερες δόσεις υγρασίας σε σχέση με τον αέρα που έρχεται μόνο από τη χρήση του καλοριφέρ.
Το «καλοριφέρ» είναι πιο αποδοτικό από το air condition
Αναφορικά με την παραγόμενη ζέστη οι διαφορές στην απόδοση μεταξύ του κλιματιστικού και του καλοριφέρ του αυτοκινήτου είναι μικρές, από τη στιγμή που έχει ζεσταθεί ο κινητήρας. Ωστόσο το air condition προσφέρει ακριβέστερο έλεγχο της θερμοκρασίας που αναπτύσσεται στην καμπίνα, ενώ ο αέρας του συστήματος είναι πιο ξηρός με αποτέλεσμα να απορροφά αποδοτικότερα την υγρασία που αναπτύσσεται -κυρίως από την αναπνοή μας. Έτσι και όπως γνωρίζουμε ήδη, έχουμε και πιο αποδοτικό έλεγχο στο θάμπωμα των γυάλινων επιφανειών.
Η παρατεταμένη αχρησία δεν δημιουργεί πρόβλημα στο air condition
Το να μην χρησιμοποιούμε το air condition στα τελευταίας γενιάς αυτοκίνητα για μια παρατεταμένη περίοδο που μπορεί να φτάσει ακόμη και τους 3-4 μήνες δεν αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα. Ωστόσο είναι καλό να το ενεργοποιούμε κατά τακτά χρονικά διαστήματα και τον χειμώνα και φυσικά ακόμη περισσότερο στα παλιότερα μοντέλα. Με την ενεργοποίηση του μία φορά κάθε δύο εβδομάδες το κρατάμε σε «φόρμα» και απομακρύνουμε παράλληλα τυχόν υγρασία που μπορεί να συγκεντρώνεται στις σωληνώσεις και τους αεραγωγούς του συστήματος. H υγρασία μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε διάβρωση μεταλλικών εξαρτημάτων που ενδέχεται να είναι εκτεθειμένα εντός του κυκλώματος, σε συνδυασμό με τη μη σωστή λίπανση του λόγω αχρησίας.
Δεν χρειάζεται να κάνω κάτι στο air condition για τον χειμώνα
Μετά και τις ιδιαίτερα ζεστές ημέρες του καλοκαιριού που μας πέρασε, οι μόνοι οδηγοί που δεν χρησιμοποίησαν το air condition του αυτοκινήτου τους, είναι λογικά αυτοί που είχαν στην κατοχή τους αυτοκίνητο χωρίς κλιματιστικό. Καλό είναι να ξέρουμε λοιπόν ότι κατά τη χρήση του το air condition μαζεύει στο κύκλωμα του σκόνη και λοιπούς ρύπους από την ατμόσφαιρα. Το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι πολύ πιο έντονο στα παλιότερης τεχνολογίας μοντέλα τα οποία δεν έχουν τα φίλτρα των πιο σύγχρονων συστημάτων. Σε κάθε περίπτωση αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να καθαρίσουμε το σύστημα μας πριν την έλευση του χειμώνα καθώς η σκόνη και οι ρύποι που έχουν συγκεντρωθεί εντός του κυκλώματος, σε συνδυασμό με τις χαμηλές θερμοκρασίες και την υγρασία, δημιουργούν ιδανικές συνθήκες... καλλιέργειας για μύκητες και βακτήρια.
Το air condition μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του όλο το χρόνο και αυτό φαίνεται να είναι κάτι που αγνοεί μια μεγάλη μερίδα οδηγών, ειδικά των νεότερων. Γι' αυτό ας δούμε μαζί τις πιο συνηθισμένες παρανοήσεις που αφορούν το ζωτικής σημασίας για τη χώρα μας κλιματιστικό του αυτοκινήτου μας.
Το χειμώνα δεν χρειάζομαι air condition
Αυτός είναι ίσως ο πιο διαδεδομένος μύθος γύρω από τη χρήση του air condition τις κρύες ημέρες, καθώς πρόκειται για ένα σύστημα που και ψύχει αλλά και θερμαίνει την καμπίνα του αυτοκινήτου μας. Με τη λειτουργία του air condition έχουμε παράλληλα και σαφώς πιο άμεσα αποτελέσματα στο ξεθάμπωμα των παραθύρων και του παρμπρίζ μας, καθώς ο ξηρός αέρας του κλιματιστικού (είτε απλού είτε αυτόματου συστήματος) απορροφά μεγαλύτερες δόσεις υγρασίας σε σχέση με τον αέρα που έρχεται μόνο από τη χρήση του καλοριφέρ.
Το «καλοριφέρ» είναι πιο αποδοτικό από το air condition
Αναφορικά με την παραγόμενη ζέστη οι διαφορές στην απόδοση μεταξύ του κλιματιστικού και του καλοριφέρ του αυτοκινήτου είναι μικρές, από τη στιγμή που έχει ζεσταθεί ο κινητήρας. Ωστόσο το air condition προσφέρει ακριβέστερο έλεγχο της θερμοκρασίας που αναπτύσσεται στην καμπίνα, ενώ ο αέρας του συστήματος είναι πιο ξηρός με αποτέλεσμα να απορροφά αποδοτικότερα την υγρασία που αναπτύσσεται -κυρίως από την αναπνοή μας. Έτσι και όπως γνωρίζουμε ήδη, έχουμε και πιο αποδοτικό έλεγχο στο θάμπωμα των γυάλινων επιφανειών.
Η παρατεταμένη αχρησία δεν δημιουργεί πρόβλημα στο air condition
Το να μην χρησιμοποιούμε το air condition στα τελευταίας γενιάς αυτοκίνητα για μια παρατεταμένη περίοδο που μπορεί να φτάσει ακόμη και τους 3-4 μήνες δεν αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα. Ωστόσο είναι καλό να το ενεργοποιούμε κατά τακτά χρονικά διαστήματα και τον χειμώνα και φυσικά ακόμη περισσότερο στα παλιότερα μοντέλα. Με την ενεργοποίηση του μία φορά κάθε δύο εβδομάδες το κρατάμε σε «φόρμα» και απομακρύνουμε παράλληλα τυχόν υγρασία που μπορεί να συγκεντρώνεται στις σωληνώσεις και τους αεραγωγούς του συστήματος. H υγρασία μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε διάβρωση μεταλλικών εξαρτημάτων που ενδέχεται να είναι εκτεθειμένα εντός του κυκλώματος, σε συνδυασμό με τη μη σωστή λίπανση του λόγω αχρησίας.
Δεν χρειάζεται να κάνω κάτι στο air condition για τον χειμώνα
Μετά και τις ιδιαίτερα ζεστές ημέρες του καλοκαιριού που μας πέρασε, οι μόνοι οδηγοί που δεν χρησιμοποίησαν το air condition του αυτοκινήτου τους, είναι λογικά αυτοί που είχαν στην κατοχή τους αυτοκίνητο χωρίς κλιματιστικό. Καλό είναι να ξέρουμε λοιπόν ότι κατά τη χρήση του το air condition μαζεύει στο κύκλωμα του σκόνη και λοιπούς ρύπους από την ατμόσφαιρα. Το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι πολύ πιο έντονο στα παλιότερης τεχνολογίας μοντέλα τα οποία δεν έχουν τα φίλτρα των πιο σύγχρονων συστημάτων. Σε κάθε περίπτωση αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να καθαρίσουμε το σύστημα μας πριν την έλευση του χειμώνα καθώς η σκόνη και οι ρύποι που έχουν συγκεντρωθεί εντός του κυκλώματος, σε συνδυασμό με τις χαμηλές θερμοκρασίες και την υγρασία, δημιουργούν ιδανικές συνθήκες... καλλιέργειας για μύκητες και βακτήρια.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου