Με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να αποδίδουν τη μέγιστη ροπή και ισχύ τους σε συγκεκριμένο φάσμα λειτουργίας, καθίσταται απαραίτητη η παρουσία των κιβωτίων ταχυτήτων που τους επιτρέπουν να λειτουργούν σε κάθε περίσταση στο βέλτιστο των δυνατοτήτων τους.
Οι πέντε ή έξι, συνήθως, ταχύτητες ενός μηχανικού κιβωτίου, που μας δίνουν τη δυνατότητα να κινούμαστε προς τα μπροστά, μας επιτρέπουν όχι μόνο να αξιοποιούμε στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα μας αλλά και να περιορίσουμε, εφόσον το επιθυμούμε, την κατανάλωση καυσίμου.
Ο γενικός κανόνας στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου είναι να επιλέγουμε κάθε φορά την πιο μακριά σε κλιμάκωση σχέση στο κιβώτιο. Εκείνη τη σχέση που θα μας επιτρέπει να κρατάμε τις στροφές του κινητήρα όσο το δυνατό πιο χαμηλά γίνεται, ανάλογα και με τις συνθήκες κίνησης.
Στην εθνική και κινούμενοι με σταθερή ταχύτητα, η επιλογή της τελευταίας σχέσης του κιβωτίου είναι μονόδρομος για τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου. Παράλληλα, σε περιβάλλον πόλης, μία ή δύο ταχύτητες πάνω από εκείνη που θα μας επιτρέψει να επιταχύνουμε δυναμικά, συμβάλλει επίσης στη μείωση της ποσότητας καυσίμου που καταναλώνουμε.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να σημειωθεί ότι η επιλογή της μεγαλύτερης δυνατής σχέσης στο κιβώτιο, προς εξοικονόμηση καυσίμου, θα πρέπει να γίνεται πάντα με σύμβουλο τη λογική αφού μπορεί να οδηγήσει στο αντίθετο αποτέλεσμα.
Οι στροφές του κινητήρα παίζουν μεγάλο ρόλο στην κατανάλωση, μεγάλο ρόλο όμως παίζει και τι «ζητάμε» να κάνει ο κινητήρας, μέσω του δεξιού πεντάλ, κάτι που ισχύει ακόμη περισσότερο για τα υπετροφοδοτούμενα μοτέρ.
Ένα παράδειγμα στο παραπάνω είναι όταν θέλουμε να προσπεράσουμε ένα όχημα, το οποίο κινείται με ελαφρώς χαμηλότερη ταχύτητα από την δική μας. Σε αυτή την περίπτωση είναι καλύτερο να επιλέξουμε μια μικρότερη (κοντύτερη) σχέση στο κιβώτιο και να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία της προσπέρασης το συντομότερο δυνατό.
Σε διαφορετική περίπτωση, αν δηλαδή επιλέξουμε να κρατήσουμε την μεγαλύτερη (και μακρύτερη σε κλιμάκωση) σχέση και απλά βυθίσουμε το γκάζι στο πάτωμα, θα παραμείνουμε έτσι για σημαντικά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και θα καταναλώσουμε μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου.
Στόχος λοιπόν, για να εξοικονομούμε καύσιμο, είναι να επιλέγουμε κάθε φορά την μακρύτερη δυνατή σχέση στο κιβώτιο και να πατάμε το δεξί πεντάλ όσο το δυνατό λιγότερο. Στο μηχανικό κιβώτιο επιλέγουμε εμείς την ταχύτητα χειροκίνητα, με το αυτόματο να φροντίζει από μόνο του για την επιλογή της ιδανικής σχέσης μετάδοσης.
Στη τελευταία περίπτωση και εφόσον υπάρχει ως διαθέσιμη επιλογή, καλό είναι να επιλέγουμε και το πρόγραμμα λειτουργίας «Eco» του κινητήρα μας, καθώς αυτό επηρεάζει στις περισσότερες περιπτώσεις και τη λειτουργία του κιβωτίου.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου