Η τελευταία έρευνα που έρχεται από το πανεπιστήμιο του Κορνέλ, ρίχνει φως στη ψυχολογία όσων έχουν εθισμό στο να δείχνουν τη ζωή τους στα social media, αλλά και κοιτούν μανιακά πόσα likes απέσπασε το υλικό που “ανεβάζουν”.
Ο Anthony Burrow χρησιμοποίησε εθελοντές σε ένα πείραμα που δεν τους αποκάλυψε τι θα μελετήσουν. Αφού πρώτα διαπίστωσαν με τι χαρακτήρες είχαν να κάνουν στη συνέχεια μελέτησαν τη δραστηριότητά τους στο διαδίκτυο.
Βρέθηκε λοιπόν, ότι όσοι ήθελαν κάθε στιγμή τους να υπάρχει και στα προφίλ τους, ένιωθαν ένα κενό στη προσωπική τους ζωή. Όσοι κοιτούσαν συνέχεια πόσα like συγκέντρωσε το βίντεο που ανέβασαν ή μια φωτογραφία τους, είχαν χαμηλή αυτοεκτίμηση και δεν είχαν κανένα σκοπό στη ζωή τους.
Προσπαθούσαν μέσω μιας εικονικής πραγματικότητας που δημιουργούσαν, να μην σκέφτονται την πραγματική ζωή που βίωναν.
Σημαντικά ήταν τα ευρήματα, για όσους βρέθηκαν εθισμένοι στα social media, αφού οι ερευνητές εντόπισαν ότι οι χρήστες που ζούσαν για ένα ποστάρισμα, είχαν στρεβλή αίσθηση της πραγματικότος. Πίστευαν ότι είναι φίλοι με τους ακόλουθους, θύμωναν με όσους δεν έκαναν like στο υλικό τους, ενώ ήταν έτοιμοι για καυγά για αρνητικά σχόλια άνευ σημασίας.
Τέλος δεν έλειπαν οι περιπτώσεις που οι αρνητικές κριτικές στα social ή ο μικρός αριθμός likes ήταν ικανές (σε κάποιο μικρό ευτυχώς ποσοστό), να τους οδηγήσει κατάθλιψη ή έντονο στρες.
pronews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου